Inlägg från: malbjo |Visa alla inlägg
  • malbjo

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Hej
    Får man hänga på här??

Jag är 37 år och har 2 barn 11 och 15 år i ett tidigare förhållande. Försöker nu sedan ca ett år tillbaka att få en liten med min nya sambo. Blev gravid i våras men det resulterade tyvärr i ett tidigt missfall. Försöker intala mig att det blev så av en anledning men sörjer ändå skulle fött nu i mitten på december om allt gått som det skulle.

har provat med äl.stickor några gånger och har värsta graviditetssymtomen varje gång innan mens så man hoppas ju varje jäkla gång. 

Denna gången har jag nu 8 dagar kvar till BIM vågar dock inte hoppas.

Jobbigt det här med att pendla från hopp till förtvivlan.

Hoppas någon här kan smitta med lite gravidbaciller och tacksam för att ha någon att bolla med mitt i den här berg och dalbanan :)  

• malbjo

Jaha då är det igång. Ömma bröst illamående trötthet mm mm. Hade man bara trott att det verkligen skulle resultera i en graviditet istället för att bara lura en innan man fått mensen att tro/hoppas att man är gravid. Kan ju inte ens ligga på mage och sova för att brösten är så ömma. Är det fler som har det så här innan mens varje månad. Försöker intala mig att inte hoppas för mycket men hur lätta är det??? Går bara och tänker på vad som kan vara annorlunda denna gången mot de andra.

Jaja bara en vecka kvar tills jag vet med säkerhet.

Grattis till alla er som plussat skicka över lite bebisbaciller till oss andra:)

• malbjo

Har inte varit här inne så mycket under jul och nyår som tyvärr mest har bestått av jobb jobb och jobb och så lite familj däremellan.

Har påbörjat provtagningar som går till RMC i Malmö för kontroll om varför vi inte blir gravida. Känns skönt men ändå lite oroligt. Både jag och sambon har lämnat våra första prov så nu har vi 2 veckor kvar innan sambon kan lämna nästa gång och vi kan få träffa läkare. Vill ju veta men vet inte om jag är mest rädd för att de skall säga att det inte är något fel eller om att det är något fel....

Har även Bim idag och inget rött inte men har haft alla symptom som man kan tänka sig både som om jag skulle vara gravid eller bara inför mensObestämd är så trött på att känna mig gravid när jag inte är det.

GRATTIS alla som plussat :)

• malbjo

Idag vågade jag testa och fick gravid 2-3????. Vågar dock inte tro på det och är livrädd att det ska sluta som förra gången med missfall. Försöker tänka glada tankar o hoppas att det hjälper.

Enligt gravidappen är jag 4+5 så i mitten på seotember ska det vara dags om allt vill sig väl.

Håller tummarna för er andra också hjälpte tydligen att bara påbörja utredning:)

• malbjo

Idag vågade jag testa och fick gravid 2-3:). Vågar dock inte tro på det och är livrädd att det ska sluta som förra gången med missfall. Försöker tänka glada tankar o hoppas att det hjälper.

Enligt gravidappen är jag 4+5 så i mitten på seotember ska det vara dags om allt vill sig väl.

Håller tummarna för er andra också hjälpte tydligen att bara påbörja utredning:)

• malbjo

Nu fick min telefon flipp o la in samma två gånger lyckas inte få bort det via telefonen:(

• malbjo

VeronikaK: Jag är 37 blir 38 i juni har själv åldersnoja. Innan jag plussade så var det för att jag förgammal o ofertil nu är det för att jag kommer vara lastgammal mamma (jämför.med.mina andra barn som nu är 12 o snart 16, då var jag ju skitung) Sedan har jag även haft lite åldersnoja för att min dotter snart är 16 o kommer vara så mycket äldre än sitt syskon. Men det löser sig men visst har säkert stressen på att jag är så "gammal" kännts lite extra. Var inte alls lika nojig och funderade o oroade mig inte alls lika mycket de andra två gångerna man var väl ung o oförstörd:)

Tack för alla grattis o visst är det en fantastisk början på det nya året:)

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea