Inlägg från: TheLe003 |Visa alla inlägg
  • TheLe003

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Hej! Ni verkar vara ett härligt gäng här inne. Jag känner igen mig i så mycket ni skriver om!

Jag är 31 år och vi försöker nu få till vår tredje. Jag har en pojk född 09, och en tös född 11. Jag har länge gått och velat fram och tillbaka om man vågar sig på en till. Man vet ju aldrig hur det blir. Men längtan och hjärtat vann över huvudet.

Mitt första barn tog 17 mån att få till, jag hade tänkt vara lugn och cool den här gången. "Det blir när det blir" tänker. Vi har försökt sedan i somras och redan är jag tillbaka i samma besatthet som första gången. Jag känner inte alls igen min kropp och det blir svårt att tyda allt.

På tal om åldersnoja känner jag tvärt om. Jag hade gladeligen varit tio år äldre. Tänk vad mycket mer jag kommer veta om tio år och all den erfarenheten! Jag längtar.

Jag har bim ca 25/1. Då får vi se. Lite svårt att pricka in äl då mannen veckopendlar.

Lycka till för er andra med!

• TheLe003
    Janna84 skrev 2015-01-12 17:23:15 följande:
    Välkommen till tråden TheLe003! Jag trivs också med att bli äldre så medan andra 30-årskrisade så njöt jag av att äntligen fylla 30. Samtidigt kan jag inte låta bli att noja lite kring min fertila ålder eftersom min mamma gick in i klimakteriet väldigt tidigt. Nu är jag förvisso gravid men jag har en tråkig historik och jag är rädd att drabbas av missfall igen.
    Så var det för mig med, det kan nog ha mycket att göra med att jag arbetar på ett ställe där medelåldern är ganska hög. Det skulle inte skada i mitt fall att ha några fler år i bagaget.

Jag har också oro inför kroppen och allt den ska klara av. Kanske inte just så det tickande klockan men i princip alla kvinnor på mammas sida inklusive jag själv har haft det besvärligt med att bli gravid. Sedan hör man ju så många historier om paret/ kvinnan som hade två barn men ALDRIG lyckades få ett tredje.....

Jag skulle verkligen hålla huvudet kallt den här gången, men jag känner att jag inte riktigt lyckas :/

• TheLe003

Shrew: Jag förstår precis hur du tänker. Jag tog också en ganska lång paus ett tag. Jag känner mig ffortfarande skrämd av tanken på en till men samtisamtidigt ger sig inte riktigt den där längtan. Men just eftersom det är så påfrestande den här karusellen ger jag det inte mer än ett år.

• TheLe003

Hej allihop! Jag har BIM imorgon och har testat ett par gånger redan. Jag testade i onsdags och i fredags och de var helt blanka. När jag testade idag blev jag först besviken men efter en liten stund kunde man skymta ett svagt streck. Nu är inte jag insatt i spökstreck och allt vad det kan vara. Strecket är rosa och lika brett som kontrollstrecket. Min man ser det också och håller jag det i "rätt" ljus syns det tydligare.

Jag har många graviditetssymtom så vi har nog anat det här både jag och min man men nu har jag så kraftig mensvärk att jag inte riktigt vågar hoppas på något. Jag avvaktar ett par dagar.

• TheLe003

Jag kunde inte hålla mig och tog ett digitalt idag. Jag är gravid! Nu känner jag mig riktigt nervös.

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea