Pratsjuk 35+ försöker få en trea
Hej!
Hoppar in här. :) Är mamma till en fantastiskt fin son på 8år.
Ny kärlek och första försöket börjar nu. Beräknad ÄL 16/2. BIM 28/2.
Är 38år och vill hinna få två barn till innan det är för sent :)
Hej!
Hoppar in här. :) Är mamma till en fantastiskt fin son på 8år.
Ny kärlek och första försöket börjar nu. Beräknad ÄL 16/2. BIM 28/2.
Är 38år och vill hinna få två barn till innan det är för sent :)
Tack :)
Grattis :D
Min bästa kompis plussade igår. Jag blev jätteglad för hennes skull.de har försökt sen juli.
Om jag plussar nästa vecka så får vi BF med två veckors skillnad :)
Började såklart oroa mig igårkväll över att jag är för fet för att kunna bli gravid (såg Biggest Looser :/ ) Jag vet av flera kvinnor som vägt mer än mig och blivit gravida ändå. Jag känner mig inte jättefet men min BMI är hög :( har försökt gå ner i vikt sen augusti utan framgång. 2013 gick jag ner 11kg men under slutet av -13 så gick jag upp en deloch resterande under början av-14 :( väger mer än jag skulle vilja. Väger mer än jag gjorde när jag blev gravid med sonen för 8år sen :(
Vad ska jag göra? Jag hoppas bebisen (när det blir någon) äter av mina "reserver". Gå ner i vikt är väl tabu under en graviditet?
*hur ska jag klara av att vänta till nästa torsdag innan jag testar?*
jag har världens sämsta humör idag. haft mensvärk sen igårkväll, sovit skitdåligt. datorn krånglar, papper försvinner, inget fungerar. jag har till och med suttit och storgråtit och ringde min sambo och bölade i luren . har en kompis som vill komma hem till oss ikväll och umgås men jag tror inte ens min sambo vågar komma hem idag
Tack Lectin ja jag har ett mycket bättre humör både idag och igår :) har mensvärk (ingen mens) ont i ryggen, trött, yr. Testade idag (även om jag vet att det är för tidigt) och det var såklart negativt. Nästa test blir på bim på torsdag eller helst senare om jag orkar vänta :P
Jag skulle nog vänta lite om jag hade det valet. Känner flera som fyller år runt jul och det är inte skoj. Alltid få julpapper på presenterna, ingen som har tid för kalas :(
Vi har nästan kört denna metoden. Vi hade sex varannan dag från dag 8 tills jag fick äl-sekret då körde vi fyra dagar på raken. Vi får se på torsdag eller nästa helg hur det gick för oss :D
Testa den här metoden om ni inte redan kör på liknande upplägg. Verkar som att många blir gravida snabbt med den metoden.
http://www.familjeliv.se/forum/thread/69052671-en-superbra-metod-jag-last-omvilka-vill-hanga-med-nasta-manad
Står lite luddigt i början...
Det går ut på att:
Tantor: haha snacka om sexschema.. vet inte om sambon skulle bli så nöjd om jag la fram det schemat. Han tycker jag schemalägger tillfällena för mycket redan nu. (Försöker få till mys varannan dag runt äl iaf)
Får vi inte till ett plus snart så vet jag inte hur länge till sambon "ställer upp" på mitt sexschema. Han är lite mer avslappnad i denna process än vad jag är om man säger så..
Jag är vansinnigt trött hela tiden. Mina bröst är enorma! Har 85i men nu känns de ännu större :O sambon ser nöjd ut iaf ;P
Tänkte försöka hålla ut till närmare söndag innan jag testar
Nä nu blir det att krypa ner i sängen och sova för natten. Kramis
Vaknar efter ca 9-10 timmars sömn med nästäppa och sen näsblod! Har börjat drömma mer och sova mer än förut. Har haft problem att sova ett par månader och helt plötsligt är det inga problem alls att sova :O
Graviditetssyndrom eller PMS?
Har haft lite långtråkigt och läst i en massa trådar om symptom och tester. Ibland sitter jag och skrattar för mig själv både för att jag känner igen mig och för att det är löjligt hur vi beter oss :) "äl+3 när kan jag testa mig?" (Bara ett exempel) gissar att det är en tanke vi alla haft men förhoppningsvis haft styrkan att vänta till nån dag före BIM :D
Gud så dagarna segar sig fram! Hur långsamt kommer 9månader att kännas när två veckor är en evighet?!
Ps. Vi brukar inte ha så här mycket sex i vanliga fall men det har varit väldigt trevligt att ha det ;) mycket skratt och fniss när vi försökte få till det en kväll och smet ner till tvättstugan för att vara ifred (sonen var vaken och sambon skulle upp 3.30) jo, vi har egen villa så ingen risk för nyfikna grannar ;)
Lectin: Är på äl+14 idag. Inga känningar. Jag tror att mensen dyker upp för mig typ i morgon eller så.
Hoppas du hade egen äl och att ni hann med att mysa innan det var försent för ägget att bli befruktat Lycka till och håll oss uppdaterade!
Åh vad spännande tantor, spricker av nyfikenhet. det sägs ju att ett streck är alltid ett streck. så nu hoppas vi på att det är starkare imorgon(om du hade tänkt testa igen såklart)
Iskristall, håller ALLA tummar, ingen mens vill vi höra om.
Jag tror min cykel har blivit längre än den varit tidigare ca 30-33 dgr ist för 27-28. så jag får nog vänta med att börja testa, är på dag 27 idag. vet heller inte när jag hade äl då jag fick 2 positiva test med en vecka emellan. men testar nog på lördag iaf, dag 30.
Jag satt vid datorn och de gick att kopiera :D ! Vet inte hur man får snyggare smileys utan att använda de som finns här på sidan :/
Eller ja... Det blir ju ändå bara kortkommando för de som redan finns! Doh!
Vad tycks? :)
Bilden kom inte med...