Inlägg från: tantor |Visa alla inlägg
  • tantor

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Hej!
    Hoppar in här. :) Är mamma till en fantastiskt fin son på 8år.
    Ny kärlek och första försöket börjar nu. Beräknad ÄL 16/2. BIM 28/2. 

Är 38år och vill hinna få två barn till innan det är för sent :)

• tantor
    VeronikaK skrev 2015-02-11 10:12:19 följande:
    Vad härligt med lite mogna tjejer som satsar friskt! :D

Fyller snart 39 och har hängt lite i tråden. Plussade för några veckor sedan och är fortfarande i någon slags chocktillstånd. Lycka till!

Tack :)
    Grattis :D

• tantor

Min bästa kompis plussade igår. Jag blev jätteglad för hennes skull.de har försökt sen juli.

Om jag plussar nästa vecka så får vi BF med två veckors skillnad :)

Började såklart oroa mig igårkväll över att jag är för fet för att kunna bli gravid (såg Biggest Looser :/ ) Jag vet av flera kvinnor som vägt mer än mig och blivit gravida ändå. Jag känner mig inte jättefet men min BMI är hög :( har försökt gå ner i vikt sen augusti utan framgång. 2013 gick jag ner 11kg men under slutet av -13 så gick jag upp en deloch resterande under början av-14 :( väger mer än jag skulle vilja. Väger mer än jag gjorde när jag blev gravid med sonen för 8år sen :(

Vad ska jag göra? Jag hoppas bebisen (när det blir någon) äter av mina "reserver". Gå ner i vikt är väl tabu under en graviditet?

*hur ska jag klara av att vänta till nästa torsdag innan jag testar?*

• tantor

jag har världens sämsta humör idag. haft mensvärk sen igårkväll, sovit skitdåligt. datorn krånglar, papper försvinner, inget fungerar. jag har till och med suttit och storgråtit och ringde min sambo och bölade i luren Gråter. har en kompis som vill komma hem till oss ikväll och umgås men jag tror inte ens min sambo vågar komma hem idag Skrikandes

• tantor

Tack Lectin ja jag har ett mycket bättre humör både idag och igår :) har mensvärk (ingen mens) ont i ryggen, trött, yr. Testade idag (även om jag vet att det är för tidigt) och det var såklart negativt. Nästa test blir på bim på torsdag eller helst senare om jag orkar vänta :P

Jag skulle nog vänta lite om jag hade det valet. Känner flera som fyller år runt jul och det är inte skoj. Alltid få julpapper på presenterna, ingen som har tid för kalas :(

• tantor

Vi har nästan kört denna metoden. Vi hade sex varannan dag från dag 8 tills jag fick äl-sekret då körde vi fyra dagar på raken. Vi får se på torsdag eller nästa helg hur det gick för oss :D

Testa den här metoden om ni inte redan kör på liknande upplägg. Verkar som att många blir gravida snabbt med den metoden.
    http://www.familjeliv.se/forum/thread/69052671-en-superbra-metod-jag-last-omvilka-vill-hanga-med-nasta-manad

Står lite luddigt i början...
    Det går ut på att:

* ha sex varannan dag från dag 8 (mensens första dag är dag 1) 

* Vid dag 10 börjar du med äl-test tills stegring uppstår (positivt test) och fortsätter ha sex varannan dag.

* Vid utslag på testet så kör ni 3 dagar på raken sen pausa och sen en dag till.

tex
    sex på dag 8, 10, 12, 14, 16. 
    positivt på äl-test dag 18, ha sex 18, 19, 20, 22

* 15 dagar efter äl-testets positiva utslag så kan graviditetssticka tas.     
    Har ni sex oftare så hinner inte spermierna återbildas och miljön för nya spermier blir dålig då en massa döda spermier ligger och blockerar.

* Ägget lever max 24 timmar. Spermierna kan ligga och vänta i max fem dagar.

Lycka till!
  • tantor
    limegrön skrev 2015-02-22 23:13:13 följande:

Tantor: haha snacka om sexschema.. vet inte om sambon skulle bli så nöjd om jag la fram det schemat. Han tycker jag schemalägger tillfällena för mycket redan nu. (Försöker få till mys varannan dag runt äl iaf)

Får vi inte till ett plus snart så vet jag inte hur länge till sambon "ställer upp" på mitt sexschema. Han är lite mer avslappnad i denna process än vad jag är om man säger så..

Metoden finns tydligen i en bok som kan köpas i USA.
    Min ålder spelar ganska stor roll för mig (oss) jag är 38år och vill hinna få två barn till innan jag har slut på chanser.
    (tog 5,5år med sonens pappa innan vi sökte hjälp och fick sonen mha icsi, mannens fel ;) )

Min sambo blev inte superlycklig över att 'måsta' ha sex på specifika dagar men han gör det ändå ;) :) Vissa gånger blir det väldigt lite romantik och mer praktisk snabbhet och andra gånger har vi gott om tid :)

Det viktiga i boken var att mannen bör ha utlösning varannan dag för att förnya spermierna, ni behöver alltså inte ha sex varannan dag före äl ;) det är kanske lättare för vissa män att få göra det ;)

Men metoden ger ett slags fool-proof intryck av att om man har sex varannan dag så borde man, teoretiskt, pricka in äl och på så vis bli gravida :)
  • tantor
    Limegrön, du kan ju förklara att OM ni följer detta schemat så kanske det bara är en månad som han 'måste' ställa upp FlörtDrömmer
  • tantor
    Lectin skrev 2015-02-23 10:33:25 följande:
    Samma här. Jag läste upp tantors schema för maken som svarade med: Oj de måste vara yngre eller ivrigare än vi! Han brukar fråga mig "när är det dags att leka kaniner igen?" när han undrar över hur långt det är kvar till äl...
    Haha jag är 38 år och min sambo är 30 år  Solig
    Jag kan skylla på att jag är smått desperat efter en bebis och min sambo får helt enkelt ställa upp när jag säger till Drömmer 
    efter fyra dagar på raken så han ifrån och behövde vila Skrattande
  • tantor

Jag är vansinnigt trött hela tiden. Mina bröst är enorma! Har 85i men nu känns de ännu större :O sambon ser nöjd ut iaf ;P

Tänkte försöka hålla ut till närmare söndag innan jag testar

Nä nu blir det att krypa ner i sängen och sova för natten. Kramis

• tantor

Vaknar efter ca 9-10 timmars sömn med nästäppa och sen näsblod! Har börjat drömma mer och sova mer än förut. Har haft problem att sova ett par månader och helt plötsligt är det inga problem alls att sova :O

Graviditetssyndrom eller PMS?

Har haft lite långtråkigt och läst i en massa trådar om symptom och tester. Ibland sitter jag och skrattar för mig själv både för att jag känner igen mig och för att det är löjligt hur vi beter oss :) "äl+3 när kan jag testa mig?" (Bara ett exempel) gissar att det är en tanke vi alla haft men förhoppningsvis haft styrkan att vänta till nån dag före BIM :D

Gud så dagarna segar sig fram! Hur långsamt kommer 9månader att kännas när två veckor är en evighet?!

Ps. Vi brukar inte ha så här mycket sex i vanliga fall men det har varit väldigt trevligt att ha det ;) mycket skratt och fniss när vi försökte få till det en kväll och smet ner till tvättstugan för att vara ifred (sonen var vaken och sambon skulle upp 3.30) jo, vi har egen villa så ingen risk för nyfikna grannar ;)

• tantor
    Lectin skrev 2015-02-25 10:35:12 följande:
    ASG! tack för morgonens skratt!

Hur har ni det idag Tantor och Iskristall? Jag är så nyfiken att jag håller på att gå åt!

Jag tror att jag möjligen hade en egen spontan ägglossning härom dagen! (Ja för mig är det plötsligt stort nu när kroppen krånglat några månader igen...) Värk över höger äggstock, hög och mjuk livmodertapp och vattnigare flytningar med pyttelite inslag av äggvitetrådar. Inte klockrent men vem vet? Hade inga ägglossningstest hemma så jag skyndade mig att beställa på nätet men när de kom igår visade det negativt. Vet inte riktigt vad jag hoppas på. Hade ju tänkt pausa men blev superivrig när jag fick äl-tecken! Nå, vi fick ändå inte till något förrän igår kväll så förmodligen missade vi den i alla fall. Om ingen mens dyker upp får jag väl se till att ta gravtest innan jag börjar med några mensframkallande tabletter sen.
     kan ju inte vara glamourös hela tiden

jag håller tummarna att ägget släppte senare och att ni lyckades precis i tid  tror kroppen satsar för äl genom att ge flytningar osv och sen släpper ägget

Jag testade igårmorse (vem lurar jag att jag ska kunna vänta till BIM eller längre  ) och det fanns aningen av en anings streck men bara i visst ljus och F-n vad jag skrattade åt mig där jag stod i badrummet under spotlighten och försökte vinkla testet för att det j-a strecket skulle visa sig
    Idag kunde jag ju såklart inte hålla mig heller men hade slut på test (för jag skulle minsann inte testa förrän torsdag) så jag sparade morgonurinen i en mugg och åkte och köpte. Tycker mig se ett starkare streck idag utan att kråma mig under spothlighten, men det är fortfarande inte ett STRECK... Köpte 2-p vanliga test och ett digitalt!  Fy tusan vad man blir galen av väntan

Fortsättning följer

Ps. Tack för dina gröna gubbar, några såna har inte jag
  • tantor
    Iskristall skrev 2015-02-25 10:47:23 följande:

Lectin: Är på äl+14 idag. Inga känningar. Jag tror att mensen dyker upp för mig typ i morgon eller så.

Hoppas du hade egen äl och att ni hann med att mysa innan det var försent för ägget att bli befruktat Lycka till och håll oss uppdaterade!

Trist, men inte alla har känningar tidigt Drömmer
    *håller tummarna tills det är motbevisat*
  • tantor
    limegrön skrev 2015-02-25 12:06:45 följande:

Åh vad spännande tantor, spricker av nyfikenhet. det sägs ju att ett streck är alltid ett streck. så nu hoppas vi på att det är starkare imorgon(om du hade tänkt testa igen såklart)

Iskristall, håller ALLA tummar, ingen mens vill vi höra om.

Jag tror min cykel har blivit längre än den varit tidigare ca 30-33 dgr ist för 27-28. så jag får nog vänta med att börja testa, är på dag 27 idag. vet heller inte när jag hade äl då jag fick 2 positiva test med en vecka emellan. men testar nog på lördag iaf, dag 30.

va tokigt med två positiva test håller tummarna att det visar +

Har ju redan provat tre gånger och har ett vanligt och ett digitalt hemma så varför inte?  är det samma vaga streck så blir det nog ett dubbeltest imorgon. Och visar det inget så kommer jag köpa aktier i CB och sen en hel hög med tester
  • tantor

Jag satt vid datorn och de gick att kopiera :D ! Vet inte hur man får snyggare smileys utan att använda de som finns här på sidan :/

• tantor
    Lectin skrev 2015-02-25 19:10:25 följande:

Eller ja... Det blir ju ändå bara kortkommando för de som redan finns! Doh!

Haha ja precis. Men hur får man de andra coola gubbarna?
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea