Inlägg från: Lia_78 |Visa alla inlägg
  • Lia_78

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Hej

Har tittat runt lite efter en passande tråd att följa och diskutera i och föll för er.

Jag försöker inte få till en 3a utan en 2a.

Har en dotter född -04 och har nu en ganska ny relation. Men vi kör på utan skydd och försöker inte bli gravida stenhårt. Men det ha nu gått 6 mån utan att bli garvida med min oregelbundna mens.

Kommer nyss från VC hos gyn. Lite provtagningar för att kolla pco mm. Fick Provera utskrivet för att få igång mensen då den är oregelbunden. Svårt att ha koll på ÄL när den hoppar lite. Hoppas det blir lättare nu och att det kommer igång. Någon mer som äter dessa?

• Lia_78

Så nu är jag inne igen. Har inte mått så bra. Många funderingar i skallen. Väntar spänt på mina provsvar från gyn läkare. Är mest orolig för provet som togs för att kolla om jag var på väg in i klimakteriet. Är så nervös. Frågade killen i helgen om han kommer lämna mig då. För då är chanserna till att bli garvid typ 0.

Han är yngre än mig och vill ha barn och han har inget sedan innan.

skit jobbigt.

Mina så kallade komigång mens piller.... tog sista i fredags och borde få min mens nu. Denna gång är den väldigt väntad och jag vill och behöver den.

• Lia_78

Idag kom mensen..... jipppi. Som jag har väntat. Senast var i början av november. Så jag förstår hur det känns att vara "skendräktig".

Skulle få besked inom 2 veckor så det ska komma denna vecka.

• Lia_78

Hej på er alla igen. Blir tokig på allt googlande jag har gjort den senaste tiden och glömt bort denna tråd lite.

Det där med att få till sexandet när man inte bor ihop kan vara svårt ibland.

Men kanske fick vi till det denna gång. Har lite svårt att känna av äl.

Men enligt appen jag har så skulle jag ha äl den24/2 men jag tror att det var mer runt den 22 för då var jag extremt sex sugen och väldigt "slemmig" ( men det kanske man är innan äl. Har ingen koll på det riktigt)

Sexade iallafall som tokar både den 21 o 22. Öm i bröstvårtorna den 23-26 och tror jag har det efter äl och 0 sugen på sex då.

Låter det luddigt?? :)

Den lördag den 28de fick jag ont i brösten istället. Ömmar så in i helvete och gör det fortgarande.. allså i 5 dagar nu.

Ska ha mens nu den 10de så några dagar kvar.

Så snälla hjälp mig att tyda dessa tecken och symtomer. Första gången jag verligen skriver upp allt i min app. Har haft lite molande värk de senaste dagarna. Typ som mensvärk, tycker det är lite tidigt för det.

Har läst all som har skrivits här.( har varit en del roligt) Jo vi är nog allt lite knäppa hela högen annars hade vi inte varit här inne. ;)

Grattis till +en och fortsätt köra på ni andra.

• Lia_78

Super spännande att läsa om alla symtomer.

Mina bröst ömmar fortfarande. Rosa flytningar efter sex i helgen. Fick kräkkänningar både igår kväll och nu ikväll. Mådde alltid illa och kräktes på kvällarna när jag väntade dottern.

Har BIM nu på tisdag och vet inte om jag vågar testa. Men kan nog inte hålla mig så länge till.

• Lia_78

Lectin: jag misstycker ej att du la in mig på listan. Ska in och kolla in den.

Många tankar som snurrar.. var på väg att inhandla ett test idag men vågade ej. Ska vänta denna vecka ut.

När ska ni andra testa?

• Lia_78

Limegrön: grymt tråkigt men det kommer när ni minst anar det.

mammave: mindre roligt med finnar men ett bra tecken ändå. Spännande.

Lectin: vet hur det är med den där molvärkensom man inte riktigt vet vad det är.

Själv har jag inte fått min mens än då det är dagen M idag. Ömmande bröst men inte lika ont som innan. Känner av lite molandevärk. Inget rosa i trosan idag eftersexande denna gång.

Tänkte nog försöka vänta med att testa till helgen.

Försöker inte prata eller tjata om allt för mycket på särbon om alla symtomer.

• Lia_78

Tack :) svårt att koncentrera mig. Får inget gjort här hemma, skönt att det snart är daggs att cykla till jobbet.

• Lia_78

Godkväll. Äntligen får jag landa hemma i sängen men tyvärr ligger jag här ensam. Tur att ni finns där ute.

Min M dag går ut om 40 min ;)). Har varit på toa säkert 15 gånger bara ikväll för att kissa eller bara kolla om M har kommit. Herregud hur jag beter mig. Tur att mina arbetskompisar inte kan läsa mina tankar. Fick en fråga om jag ev håller på och får urinvägsinfektion så många gånger som du springer på toa ikväll. :)

Har gjort några "lukt test " men det luktar ej blod om mig heller som det kan göra innan M kommer. Ni förstår säkert vad jag menar. Hoppas ni inte blev äcklade nu.Tyckte att mina ömande bröst började avta men nu ikväll slog det till ordentligt igen. Aj aj.. tycker synd om mina små.

Köpte ett grav test idag och lyxade till det med det dyra. Har aldrig köpt ett sådant innan. Vet inte varför jag gjorde det heller. Kanske för att jag känner på mig att jag är gravid och inte kommer att slösa bort några mer pengar på test.

Tror nog att jag kommer att ta det imorgon ändå.

Nä nu får det bli sängen.

Håller alla tummar och tår för er som ev kommer testa imorgon.

• Lia_78

FAN.... jag som hade hoppats att vi 3 skulle + idag.

testade kl 6 idag men hann inte gå in och skriva något.

Ej gravid stod det.

Fick mens nu nyss.

Men mina bröst ömmar så in i hel*te fortfarande. Fattar 0 för det brukar de ej göra annars.

• Lia_78

Eller min mens har inte kommit igång helt än... var bara lite blod på pappret två gånger idag och så brukar jag inte ha. När jag väl får den brukar det vara värsta syndafloden direkt.

Är något som inte stämmer.

• Lia_78

Ingen mens för mig än... bara den lilla halv mens blödning. Jag har en mens fixering med just nu.

Brösten ömmar till och från hela tiden. Stickningar/hugg i äggstockarna/livmodern. Rapar och fiser mer än vanligt :))). Fick inte i mig hamburgare i lilla menyn igår, tyckte den var så äcklig. Fick nästan upp maten nu ikväll.

Killen börjar bli orolig för mig nu. Han tycker jag ska VC eller nåt snart.

Grymt trött både idag och igår. Men det kan bero på att det är mycket på jobbet eller min fibro som spökar.

Ska vila ordentligt på måndag då jag ska ha en hel dag på "landet".

• Lia_78

Godmorgon brudar.

Vaknade med mens. Bara ta nya tag nästa gång.

Känner mig inte så bitter ändå.

• Lia_78

Hej på er alla. Hur har ni det i vårsolen?

just nu försöker jag bara vara och njuta liteav tiden innen ÄL och försöker ta det som det kommer.

Vi har bestänt att ta ett riktigt seriöst försök efter sommaren. Blir vi garvida nu så är det en bonus. Svårt att få till de där exakta tillfällen just nu när vi inte är sambos. Så inget tokräknande men kommer nog ändå bli lite nojig innan mens mm.

• Lia_78

Hej på er alla. Är inne och läser då och då och försöker inte analysera min kropp och alla hormoner. Försöker låta bli och kolla mens appen hela tiden ;)

Mammave: Då vi inte bor ihop och har några mil imellan oss. (Bara 4mil) Jobbar oregelbundna tider och jag har inget körkort än så är det svårt att pricka in rätt tid i månaden.

Det seriösa försöket grundar sig på att vi ska flytta ihop i höst och då lättare att få till det.

Hoppas ni alla får en mysig påsk helg med massa mat och godis.

• Lia_78

Hej på er!

Har hållit mig lite borta från familjeliv men erkänner att jag har varit inne och smygtittat lite på tråden.

La ner barn försöket några månader, men under semester månaden tok försökte vi med äl stickor mm. Var inte alltid en dans på rosor. MEN igår blev det ett + på gravtestet.

Trode inte det var sant så gjorde 2 till under dagen och med samma resultat.

Äntligen. ????

Håller alla tummar och tår för er och kommer titta in här då och då.

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea