• emjh

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Hej!

Jag hoppar gärna in här om ok. Är 38 år, har en fyraåring och en 10-månaders och vill ha en tredje. Min man har äntligen bestämt sig för att han vill samma sak.

Först var han på, sen av och nu på igen. :)

Jag ammar fortfarande och fick inte tillbaka min mens förrän nu i juli, tog alltså 9månader! Men nu när jag vet så kör vi! Det var svårt att bli gravid andra gången så jag har inga höga förhoppningar men det blir en spännande resa!

• emjh

Hm..., känner saker, men om det skulle stämma skulle jag bara vara i vecka 3.

Molvärk i magen, frusen på kvällarna (jag är aldrig frusen annars) och tröttare än vanligt (alltid trött med 10-månaders här hemma).

BIM borde vara runt 12 augusti. Bara att vänta och se (och ta något test då...). :)

• emjh
    Lectin skrev 2015-08-02 12:51:13 följande:

Spännande emjh! Hur lång lutealfas brukar du ha?

Hm, ja... förut har det nog varit runt 28 dagar. Nu har jag ju inte haft mens på 19 månader (innan den kom tillbaka nu då) så jag vet inte om det fortfarande är såSkrattande.  
    Hur som helst; inatt vaknade jag med nästan outhärdligt ont i magen. Borde inte vara mensvärk eftersom det inte är dags än. Fick även väldigt ont i ryggen (fick det häromdagen också). Jag hittade ett test i skåpet och chansade. Jag ser ett spökstreck, min man ser ingenting, men det är precis samma historia som sist. Flört

Jag hoppas inte för mycket, är det så är det, men lite pirrigt är det allt. Glad
  • emjh
    Lectin skrev 2015-08-02 20:49:50 följande:
    Ja just det, jag menade hela cykeln. Skrattande
    Jag vet att jag hade ägglossning förra lördagen, alltså 25/7. Fanns tillfälle både lördag & söndag, efter det var vi för många i samma rum, hehe. 

Så det skulle i så fall ha gått drygt en vecka efter ÄL. Jag ska testa igen imorgon bitti, bara för skojs skull. 
  • emjh
    Lectin skrev 2015-08-03 09:36:39 följande:

Åhå! Då hade vi äl nästan samtidigt! Jag räknar bim på lördag, 14 dagar efter äl. Ska försööööka låta bli att testa innan men det brukar skita sig.

Hur såg testet ut idag?

Spännande! Haha, ja det är väldigt svårt att låta bli att testa...

Det var spökstreck idag med, aningen starkare. Jag försöker att inte tänka på det men jag kan inte låta bli. 
  • emjh
    limegrön skrev 2015-08-03 20:26:17 följande:

Lyckan varade inte så länge. Tror att jag fått/håller på att få missfall. Började blöda yttepytte rosa flytningar i lördags som har ökar till kraftig mensblödning idag. känns snopet.

Ånej, beklagar! :(
  • emjh
    Lectin skrev 2015-08-08 12:42:48 följande:

#@%*¥§* Ja mensen var åtminstone punktlig...

Ånej vad trist. :(
  • emjh

Fortfarande molvärk här (sedan förra helgen alltså). Är på ÄL+17 idag. Spökstreck på (billiga) stickan. 
    Förmodligen är det ingenting, det vore helt otroligt om det skulle tagit sig på första försöket. 

• emjh

Hm... är på ÄL+20, borde ha fått mens men icke. Inget plus. Blir galen av att vänta. Jag har haft molvärk i snart två veckor, kissar hela tiden, är väldigt lättirriterad och det har börjat klia på magen. 

Men... mensen hade ju precis kommit igång efter så lång tid så förmodligen är det hormoner & hjärnspöken som lever rövare. Irriterande dock. 

Även om jag gärna hade varit gravid önskar jag nästan att mensen ska komma nu så att jag slipper gå och vänta/fundera, jag blir helt besatt. 

• emjh

Imorse började det blöda. Brukar alltid få en förvarning, lite annan färg och lite mindre, men nu var det pang på. Är både besviken och lättad. 

På ett (flera) sätt vore det skönt att vänta lite med en till, lillebror är bara 10 månader och jag delammar fortfarande (även om han gnager sönder brösten för mig, ajaj). Jag tänker att det skulle vara skönt att känna att min kropp är min egen ett tag innan jag blir gravid igen. 

Hur som helst, vi fortsätter försöka i lugn takt. Glad

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea