Inlägg från: Fronten |Visa alla inlägg
  • Fronten

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Här har jag haft äl i dag ( troligtvis) som jag nog inte hade förra månaden. Räknar ändå detta som tredje försöket till en liten trea. Jag hoppas inte min stoppknapp heller är vid 35, jag vill gärna ha två till om jag får önska då de två jag har varandra och nära i ålder- 4,5 år.

Håller tummarna för många plus här

• Fronten
    mammave skrev 2015-06-27 09:20:58 följande:

Plussade nyss!!! trots inga utslag på äl-stickorna. Så dessa går inte att lita på. Försök nio blev det Svårt att tro det än bara.

Stort grattis. Underbart
  • Fronten
    Polarlantis skrev 2015-06-30 12:26:09 följande:

Grattis till plus och kram till er som det inte går så bra för!

Har läst den här tråden länge och undrar om jag kna få kapa den lite?

Jag har två barn födda 12 och 14 och blir 37 i dec.Har två hundar som börjar bli lite till åren men som är mitt stora intresse och en man som har problem med ptsd och har haft ett skitdåligt år kan man lugnt säga. Psykolog som sjukskrev sig i feb och sedan har han inte fått ngn ny förens nyss som han ska gå till i augusti så han krashade rejält för en månad sedan. INTE lätt för mig. 

MEN jag kan inte släppa tanken på ett barn till. Inte finns det ngn bra plats i huset för detta barn, inte har vi det stabilt och bra, inte är ekonomin bra (katastrof är väl mer rätt ord), jag har sökt skola till hösten (3år) och jag längtar efter att få vara med mina hundar mer och vandra och sådant som jag och dom gillar. Kroppen har äntligen återgått till ngn typ av normalt läge men jag känner ännu av fogarna... Men jag vill ÄNDÅ!!! 

SÅ hur var det för er? Var ni helt säkra på att tre ska det bli, eller hur resonerade ni? Är jag helt av banan som ens tänker på detta? Är det idioti att ens fundra, borde jag släppa det och få styr på livet? 

Tanken är att smabon ska bli frisk på ca 20 v av KBT så det känns ju ljusare för just nu klarar han två barn själv i ca 30 min en bra dag. Han har lagt yngsta tjejen en gång. Och han har liksom både missat deras första år och att han är pappa så här långt...men han är änså positiv och vill ju bli bra och vara en normal pappa<!

Behövde bara fråga och skriva av mig lite till er som kanske kan komma med några bra tankar :) Hoppas det var ok! Lycka till alla!!

Jag känner igen mig på många vis. Mycket blir väldigt mycket trassligare med en trea och jag tänker dessutom att trean kanske behöver ett syskon ganska tätt som mina två äldre. Läget är inte optimalt alls MEN jag är 35 och jag längtar efter flera barn så mycket. Det är inte lätt att få ihop det perfekta pusslet och då tänker jag lita på vår känsla.
  • Fronten
    Lectin skrev 2015-06-30 15:35:35 följande:

Precis samma visa här. Ska man vänta på "rätt" tillfälle får man nog se sig i månen efter en trea. Min filosofi när jag tvivlar är ändå att man ångrar aldrig ett barn. Det man ångrar är snarare om man aldrig försökte.

Kloka ord. Så tänker jag med
  • Fronten
    mammave skrev 2015-07-17 11:53:25 följande:

Fick se ett litet hjärta picka idag <3 Men hon kunde inte se varför jag blött. Så nu hoppas jag fem veckor går fort och att pyret stannar

Underbart.
  • Fronten
    limegrön skrev 2015-08-05 13:29:19 följande:

Tack för era varma omtankar. Känns konstigt nog rätt bra nu. Blödningen har slutat och jag ser fram emot att börja försöka igen så snabbt som möjligt. Lite förvånad över min egna reaktion, trodde nog att ett missfall skulle bryta ner mig totalt, men känner mig ist starkare och mer peppad än någonsin. Nu vet vi ju att vi KAN iaf. Detta var första missfallet för mej och nu har jag ju den erfarenheten oxå, tur i oturen att det kom så pass tidigt. Senare hade nog varit mycket tuffare. Hoppas min positivism håller i sej bara, haha

håller tummarna för dej nu Lectin.

Beklagar. Men vad skönt att du känner så just nu.Snart är det nog ett nytt litet frö därinne ska du se
  • Fronten

Jag är kvar här. Var ett tag sedan jag skrev nu. Femte försöket med Äl ca 28/8 och BIM 10/9. Just nu händer inte mycket här alltså :/. Roligt att många plussat. Vi andra " ligger" i ett tag till i väntan på plus. : )

• Fronten

Hur tänker ni som tar äl-test. Jag hade positiva stickor i två dagar. Är det efter den första positiva eller sista som man kan tänka att Äl sker inom 24-36 timmar? I går morse var det inte positivt längre... Råd från er rutinerade önskas.: )

• Fronten
    Lectin skrev 2015-09-25 08:04:59 följande:

Jag troooor det är ökningen som kommer 24-36 timmar innan äl.isåfall ditt första test. Inte helt säker.

Tack ???? Denna månaden skulle vi egentligen ha uppehåll då jag ska genomgå en operation strax efter oktober bim. Men nu verkar ägglossningen helt plötsligt för första gången kommit flera dagar tidigare vilket gjorde att vi hade oskyddat sex 4 dygn innan ägglossning isåfall. Då finns ju en chans att det lever någon liten simmare. Vore inte optimalt just nu men sådan bebislängtan som jag har skulle det bli ett lätt beslutat att skjuta upp operationen som inte är livsnödvändig men viktig. Jag borde hinna få mens eller isåfall plus innan jag ska opereras.
  • Fronten
    Fia14 skrev 2015-09-25 12:27:02 följande:

Ja jag antar att jag fortsätter tempa. Måste ju ha mer än en månads info för att kunna dra några slutsatser. Hade en väldigt regelbunden temperatur på 36,5 eller 36,6 hela tiden, så jag tror att jag skulle notera om det gick upp. 

Känns lite trist dock här har jag gått och hållit på med ägglossningsstickor som en galning och tänkte att det räckte. 

Ni som har fått hjälp med ägglossningen, hur började ni?

Har du fortsatt ta äl-test efter du fått stegringen? Jag undrar nämligen om det är säkert att ägget släppt när testet börjar bli svagt igen efter äl-stegringen?
  • Fronten
    Fia14 skrev 2015-09-27 11:33:55 följande:

Fronten: jag använder Clearblue digital och när man har fått max utslag (glada gubben) så syns den symbolen i två dagar. Men jag testade även någon dag senare och då var det noll i utslag. Men hormonet som föregår ägglossningen går ju upp och sedan ner igen oavsett om ägget släppt eller inte (tror jag)

Limegrön: skönt att höra att inte alla har klockrena temphöjningar

Aha, tack för infon. : ) Jag har tänkt det som tecken att det släppt.
  • Fronten
    Lectin skrev 2015-10-02 16:41:29 följande:

Hej på er! Har verkligen försöööökt att inte överanalysera och gå helt upp i verkstan den här gången. Det har gått rätt bra fram till nu. Men det har ju också gjort att jag varit lite osynlig i tråden. Sorry...

Fsake, SKUMT! Kan du ha missat en kort topp?

Välkommen xxy! Hoppas du slipper pergo. Hade du konstaterad pco eller varför fick du pergo vid första barnet? Jag får numer Letrozol istället för pergotime i samma syfte så det kanske kunde vara ett alternativ?

Fia: så vitt jag vet skrivs pergo ut bara om man inte har egen ägglossning annars gör den inte någon nytta. Strunta i vad omgivningen kan tänkas tycks och föreställ dig hur det skulle kännas om det inte blir någon trea. Det kan avslöja mycket om vad du egentligen vill.

Åh nej limegrön! det känns så orättvist varenda jävla gång...

Här är det tidig testdag imorgon dag 11. Då har hcg-sprutan gått ur kroppen så att det inte blir falskt positivt. Har dock i stort sett vanliga pms-symtom men värre än vanligt med både molvärk och ömma bröst. Galen trötthet och extra lösa leder med påföljande värk (min eds) är en bonus som kan bero på livet i övrigt också. Det är mycket nu. Hoppas förstås men vågar inte tro. Om det tagit sig blir bim nästan på min födelsedag. Tar det som ett gott tecken.

Håller tummarna hårt för dig i morgon : )
  • Fronten
    Lectin skrev 2015-10-03 08:21:49 följande:

Plus! Och mycket tydligare än förra gångerna! Åh hoppas hoppas det går vägen nu då. Håll alla tummar de kommande dagarna ladies!!!

Stort Grattis Lectin ????
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea