• Fsake

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Hej!
    Hoppar gärna in. 34 år, på fjärde försöket. Har just haft äl, bim 31/8. Haft mens på dag 25-29 så ska försöka vänta testa om mensen inte kommer.

Mina tidigare barn blev till på första resp andra försöket så hade hoppats det skulle bli samma nu, men icke...

Använder inga ältester detta försök och har slutat tempa. Blev för mkt tankar kring föraökandet..

Hoppas det tar sig snart

• Fsake

Funderar på hur mycket svårare det kan vara att bli gravid nu när man är lite äldre.. Är nu 34 och är visserligen bara inne på 4:e försöket.. Barn 1 då var jag 24 år och blev gravid direkt efter p-piller stopp. Barn 2 då var jag 27 och blev gravid på andra försöket..

Hur har det varit för er andra?

Vi kommer ge det ett par 3-4 månader till, blir det inget då så lägger vi ner bebisverkstaden och fokuserar på de fina pojkar vi redan har

• Fsake
    limegrön skrev 2015-08-24 17:12:13 följande:
    Det där kunde lika gärna jag skrivit. smile5.gif

jag är 34 år, fick första när jag var 24 år och det tog sig direkt. Nr två 26 år och tog sig på andra försöket. Nu sittr jag här och har försökt få en tre sedan feb 2014. Vill ju inte få dej att tappa hoppet men såhär är det för oss iaf. Jag fick däremot ett missfall förra månaden så ska man se ngt positivt med det så lyckades vi iaf bli gravida på egen hand.
    Precis som mig !

Hoppas på snabbt plus för dig igen nu!

Mina bröst känns lite annorlunda än innan mens.. Stora bröst har varit mitt första symptom tidigare. Så får se om det blir nåt plus! Tänkte testa på söndag om inte mensen kommit innan

Annars försöker vi igen....
  • Fsake
    GrönaDruvan skrev 2015-08-24 19:34:42 följande:
    Jag var 30 med första barnet och det tog sig på 3e försöket.

31 med andra barnet och det tog sig på första försöket..

Är nu inne på försök 8 med tredje barnet, och det börjar kännas hopplöst!!
    Men eller hur! Hur svårt kan det vara för kroppen! Bli befruktad och behåll ägget! Gaaaah
  • Fsake

Vi har bar fått till det innan äl för att männen varit bortrest i jobbet. Nästa äl räntan hemma så då ska vi banne mig få till det även efter äl. Kanske hjälper det

• Fsake
    emjh skrev 2015-09-03 08:23:49 följande:

Jag plussade svagt imorse på ÄL+9. Tjoho! 
    Fast även: hjälp! 

Baby

Grattis!!!
  • Fsake
    Lectin skrev 2015-09-05 07:46:10 följande:

Ett svaaagt men tydligt streck fick jag på lloyds testa tidigt idag! Späääännande! smile2.gif Enligt min läkare kan det alltså inte vara äl-sprutan som hänger kvar så nu är det bara att hålla tummarna att det vill sig och blir starkare. smile1.gif

Bild finns i mitt bildgalleri om någon är nyfiken på HUR svagt det var. smile5.gif

Hur gick det för dig emjh? Härligt att det var starkare igår. smile1.gif

Grattis!! Hoppas det blir starkare!!
  • Fsake
    Lectin skrev 2015-09-06 12:20:15 följande:
    Ja det lilla hoppet envisas och lever än. Det har inte dragit igång på riktigt än. Jag blöder hyfsat sparsamt och har i princip ingen mensvärk. Den brukar komma i samma stund som blodet. Jag tar ett test på tisdag innan jag börjar med Letrozol.
    Håller tummarna för att den håller sig kvar!!
  • Fsake
    Lectin skrev 2015-09-08 08:14:40 följande:

Helt blankt idag och mitt i en rätt normal mens så idag påbörjade jag nästa tablettrunda. smile4.gif

Oh no!! Nytt försök då..trist!

Jag har äl fre/lör så vi hoppas det tar sig denna gång
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea