Inlägg från: Gamlamamman |Visa alla inlägg
  • Gamlamamman

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Kära tjejer!

Undrar om jag får vara med här o kämpa med er?

Jag är 39 år och har två barn 02 och 05.

Jag och min kära sambo sedan 6 år har nu bestämt oss för att försöka få ett gemensamt barn. Jag ville försöka redan för flera år sedan men då var inte han redo så jag la drömmen om ett gemensamt litet liv på hyllan.

Nu har hans biologiska klocka börjat ticka (han är 6 år yngre än mig) och vi ska alltså börja försöka.

Idag har jag plockat ut staven och jag är så pirrig och glad och hoppfull om att kroppen fortfarande fungerar som den ska och att äl kommer igång snabbt. Helst idag. Haha.

Kram alla!

• Gamlamamman
    VeronikaK skrev 2015-10-08 13:13:13 följande:

Hej och välkommen! Vad roligt med en jämgammal. Jag är också 39 år och har försökt i ett år nu, med ett missfall emellan för ett halvår sedan.

Hoppas på att du får resultat snabbt! :)

Tack VeronikaK!

Tråkigt när det tar tid och blir problem. Har det varit svårt att bli gravid de tidigare gångerna för dig eller kom det med åldern? Jag hejjar på dig iaf. Skam den som ger sig när man väl bestämt sig.
  • Gamlamamman
    VeronikaK skrev 2015-10-08 16:15:37 följande:
    Nej, tidigare gånger har det väl varit tagit genomsnittligt lång tid. 6 månader med första barnet och 4 med andra. Men då var jag strax över 30 och nästan tio år har gått sedan dess, så min fertilitet har såklart sjunkit. Iofs blev jag ju gravid på femte försöket denna gång men fick missfall. Nu har det gått 6 månader sedan dess, så det borde vara dags nu kan man tycka. Men fick missfall ganska sent (v.14) så det tog ett tag för kroppen att återhämta sig.

Men många blir ju gravida jättesnabbt i vår ålder så det är ju verkligen individuellt. Precis som du så hade jag velat börja med trean tidigare men min man har inte varit sugen tidigare heller.
    Ok. Ja, det är ju nackdelen med att vara kvinna i detta fall. Vi får hålla tummarna för varandra helt enkelt. Jag bara hoppas att kroppen kommer igång som den ska nu. 
  • Gamlamamman

Välkommen de nya!

Känns märkligt att säga eftersom jag själv är väldigt färsk här. :)

Jag har en fråga till nån som ev vet...

Jag tog ut min stav i torsdags, i fredags fick jag en blödning (mens?) som höll i sig i tre dagar. Jag har ingen koll på vilken typ av stav jag haft tyvärr men har läst att man har vanlig äl med vissa stavar. Dock sa bm att kroppen bara luras. Jag känner av när jag har äl och tror mig haft det ca en vecka innan blödningen när jag då alltså frtf hade staven i. Har ett par ggr under att jag haft staven haft blödningar, men annars varit blödningsfri.

Ska jag tolka det här som att min kropp är igång och att jag borde ha äl snart?

Känns rörigt det här, men nån kanske förstår vad jag menar. ;)

• Gamlamamman

Fia14:

Jag känner av äl i ca 4 dar tror jag. Varierande värk mellan gångerna. Vissa gånger har jag så ont i äggstockarna att det är jobbigt att gå. Tack och lov gör det inte lika ont hela perioden. :)

Normalt annars är att jag känner av molande i äggstockarna. Hoppas på den känslan snart.

• Gamlamamman
    Fsake skrev 2015-10-16 12:04:10 följande:
    Tack!

Testar troligen på söndag om mensen inte kommit och om jag inte har "mens" känningar..

Du då gamlamamman och Fia, när testar ni?! Spännande helg!
    Spännande!
    Jag tror att jag är på väg in i äl, så vi kör på och hoppas på positivt om 2-3 veckor. Känns väldigt konstigt. Från att lagt alla bebisplaner på hyllan och helt slutat tänka på det till att tänka på det konstant och undra över hur vårt liv kommer att bli om vi lyckas få till det. Tänker på barnvagnar och smakportioner och hur mina "stora" barn kommer att vara som syskon. Tänker på dagishämtningar, galonbyxor och små skor. Känns så långt borta men samtidigt kanske nära. Mycket märklig känsla. 
  • Gamlamamman

Åh Veronika.

Ledsen för din skull.

Så tråkigt. :(

VeronikaK skrev 2015-10-18 12:35:21 följande:

Jag har nog egentligen gett upp, och jag tvivlar nu på att jag ska fortsätta. Lämnar därför tråden, i alla fall för ett tag. Tack för all stöttning och lycka till.

• Gamlamamman
    Fsake skrev 2015-10-19 11:08:09 följande:

Tror mensen kommer närsomhelst... Blä!

Den har ju inte kommit innan den kommit. :) 
    Så vi håller fortfarande tummarna! 
  • Gamlamamman
    Fsake skrev 2015-10-20 11:11:46 följande:

På bim idag kom mensen.. Känns tungt!

Nej fy vad tråkigt! Det var ingen rolig nyhet. :( 
    Surt. Styrkekramar till dig!
    Själv går jag och väntar på bim som borde komma om 1-2v. Äl har passerat och vi gjorde vad vi kunde för att fixa till ett litet pyre. Men väntan är så lååååång, och blir det inget så blir väntan lååååång till nästa äl. Osv osv. 
  • Gamlamamman
    Fia14 skrev 2015-10-21 18:17:10 följande:

Nej men dra på trissor, jag har fått plus!

Ganska blandade känslor konstigt nog, känner mig mer nervös och stressad än glad...

Åh vad härligt! Tusen grattis!

Allt kommer gå bra ska du se.
  • Gamlamamman
    Fsake skrev 2015-11-05 12:08:21 följande:

Hur går det för alla? Jag hoppas jag hade äl i söndags ( tempen har gått upp lite). Bim den 15/11.

Går inte bra här iaf. Skräpmensen kom igår. Nästa bim i dec. :/

Lycka till! Hejar på att det gått vägen för er.
  • Gamlamamman
    Abla skrev 2015-11-05 13:26:49 följande:

Såg er tråd av en slump och fastnade. Ser att den funnits ett tag, men jag hoppas att det inte är för sent att hoppa in och ni är några som är i samma situation som jag kvar. 36 år, två barn sedan tidigare på 7 och 5 år som blivit till utan problem vid något av de första försöken. Nu har tankarna gått kring en trea i 1 1/2 år. Inget skydd under den tiden och ett missfall senare så går tankarna än. De sista tre månaderna har vi satsat mer aktivt, med äl-test. Mina cykler har blivit kortare med åren och jag vet inte om det är det som gör det hela krångligare. Hoppas såklart på att det ska bli ett plus snart, BIM kring 20/11.

Välkommen! :)

Och lycka till med kämpandet!
  • Gamlamamman

Har hållit mig undan ett tag och mest gått in o läst ibland... Största grattis till alla glada händelser! :) Så härligt med lite god energi!

Och Lectin, oj vad tiden gått fort! Minns att du plussade precis när jag gick med i tråden. :) Tänk att det snart är dags för er.

O Iskristall! Så kul!

Själv vet jag inte riktigt vad som händer. Är på Bim+5 med negativt test senast i söndags. Har bara ett test kvar nu så tänkte försöka hålla mig till imorgon. Känns overkligt att något skulle vara på gång men min mens brukar inte vara så här sen...

Jaja, vi får se vad som händer.

Kram till er alla!

• Gamlamamman

Tack! :)

Lycka till du med!

Hoppas på tur. :)

Quirall skrev 2016-04-05 19:28:50 följande:

Grattis GrönaDuvan och lycka till gamlamamman!

Själv var jag och tog ut spiralen idag men vi kommer inte börja försöka förrän i sommar, känns just nu som en lång väntan men ver ju att tiden brukar springa iväg :)

• Gamlamamman

Hoppas det går vägen!

Håller alla tummar.

GrönaDruvan skrev 2016-04-06 16:36:00 följande:

Jahopp...blöder lite nu, så får väl se om det är missfall på g, eller bara en blödning...

• Gamlamamman

Testade neg senast i förrgår med cb digital. Utgår från att det är något annat som är fel nu istället. :)

Ledde iaf till att jag bokade in oss på fertilitetsutredning. Så vi får se hur det går framöver. :)

Lectin skrev 2016-04-07 10:50:47 följande:

Åååhhh! Håller alla tummar jag kan! Hur ser det ut idag? Mer? mindre? Inget alls?Hej!!

Har du vågat testa idag? Jättespännande ju!

• Gamlamamman

Beklagar. :(

GrönaDruvan skrev 2016-05-01 12:07:37 följande:

Fick bekräftat missfall igår

Vecka 9....

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea