Inlägg från: Lectin |Visa alla inlägg
  • Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Nope... Inget idag heller.

• Lectin

Ja visst är det konstigt? Min första graviditet tror jag äl var runt 20 december. Min man fyller år 12 januari och efter att ha försökt ett helt år var jag aningens less så jag bestämde mig för att inte testa alls förrän på hans födelsedag så att jag kunde ge plusset till honom i present, och just så blev det. Men det är ju lååångt efter bim!

Andra graviditeten blev ju till på pergotime (hormontabletter för att inducera ägglossning) så då hade jag snorkoll på äl men minns inte nu vilket datum det var. Minns att jag hade bim under midsommarhelgen och testade på midsommarafton (fredag) eftersom vi skulle ha fest. Då var det helt blankt men sedan plussade jag på tisdagen efter så några dagar sent även då.

Det har ju också hänt att jag hoppat över ägglossning helt vissa månader men då brukar jag åtminstone få en spotblödning ungefär då mensen borde ha kommit. Jag fick ju också stegring på äl-test (även om jag inte fångade toppen och positivt test) och hade äl-flytningar så jag boooorde ha haft äl. Men man vet ju aldrig säkert. It aint over till the red lady comes! Jag fortsätter envist att hoppas och tro även om jag börjar känna mig beredd även för beskedet att det inte är något.

Kontaktade fertilitetskliniken igår men de kunde inget göra så här tidigt utan bad mig återkomma om ett par veckor om fortfarande inget hänt. Jag känner mig lugn och trygg i att bara vänta och se just nu. Ömheten i magen och de lustiga flytningarna gör att jag ändå törs hoppas och tro trots alla negativa test.

• Lectin

Janna84: Jag har gått till en privat fertilitetsklinik istället för kvinnokliniken. De har varit galet hjälpsamma och så otroligt trevliga så jag ringer hellre dem. Det är egentligen inte alls ovanligt att inte plussa direkt vid eller efter bim om man är gravid. Inte heller är det ovanligt att kroppen då och då hoppar över en ägglossning, i synnerhet inte om man som jag har pco. Det finns med andra ord ingen som helst anledning att vara orolig. Det är bara att vänta och se som gäller och just idag känns det som att jag har hur mycket tålamod som helst.

• Lectin

Ja och det gjorde jag ju också igår! Ringde fertilitetskliniken alltså. Jag är hjärtligt välkommen dit med tiden men än så länge är inget onormalt så det får bli senare...

• Lectin

Jag håller tummarna Minxy!
    Mammave: Nej nej nej! Inte ge upp förrän mensen kommer! Jag håller alla tummar för dig också!

• Lectin

Heja mammave! Ingen mens än?

Krya på dig Minxy! Som du säger: Ägget påverkas inte så mycket av förkylningen. Snarare tycker jag att många gravida blir förkylda i början eftersom immunförsvaret skruvas ner lite så att ägget inte ska stötas bort som något "främmande och farligt".

Hej Panda! *vinkar* Ingen aning om hur lång tid det tar efter amning och piller innan du är tillbaka i vanlig cykel. Just amningen brukar väl inte påverka så mycket i slutet eller? Det är mest de första månaderna. Sedan får de flesta tillbaka mensen har jag fattat det som. Men med piller också så är det klart att cykeln är helt satt ur spel och kan behöva några cykler på sig att bli normal igen.

Trevlig Halloween på er!

• Lectin
    mammave skrev 2014-10-31 16:31:12 följande:

Lectin: inte din heller antar jag?

Nope! Idag har jag till och med mått lite illa när blodsockret sjunkit... Antingen är jag galet skendräktig eller så är jag helt enkelt gravid.
    Minxy skrev 2014-10-31 17:07:18 följande:

Mammave och Lectin: spännande värre! Hur kan ni hindra er själva från att testa 5 gånger om dagen?! :D

Jag håller tummarna stenhårt för er!

Huj det skulle bli så dyrt! Och när det bara blir blankt hela tiden så tröttnar man liksom på det...

Oj Micka! Det låter ju ändå riktigt lovande! Jag håller tummarna att det är något där inne.

• Lectin

Iskristall: testade negativt igår morse och avvaktar till åtminstone imorgon innan jag testar igen. Det är det sista av de tio jag köpte från billigatester som går då. Vet inte om jag ska köpa fler eller helt enkelt glesa ut på testande och köpa dyrare... Just nu känns det som att det är en överhoppad ägglossning och att jag får vänta in nästa äl och köra på det... Humöret och hoppet svänger fram och tillbaka här.

• Lectin
    mammave skrev 2014-11-01 21:26:50 följande:

Lectin: förstår hur du känner <3 Hoppas verkligen du är en som bara plussar sent, men frustrerande när det varken blir plus el mens...

Tack! <3
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea