Inlägg från: VeronikaK |Visa alla inlägg
  • VeronikaK

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Tack snälla för omtanke!

För mig blir cyklerna så konstiga. Trots att det är tråkigt att få mensen, så mår jag så himla mycket bättre än precis innan eftersom jag har sånt PMS-helvete. Och eftersom jag vill bli gravid kan jag inte ta min vanliga pms-medicin. Så även om man blir besviken så är det ändå skönt att slippa plågan innan.

Jag håller verkligen tummarna för er i tråden. Jag vet att flera av er, bla Lectin, kämpar med problem som verkligen innebär en utmaning att bli gravid och som får ta läkemedel och åka på undersökningar etc. Beundrar er uthållighet och hoppas verkligen att det blir eran tur nästa gång! Kram!

• VeronikaK
    Lectin skrev 2015-09-03 08:25:33 följande:

En kollega utbrast igår: oj så glansig du är på ögonen! Har du feber eller är du gravid?

Snacka om att förhoppningarna greppar varje chans att gå i taket! Har hög temp för att vara jag men är inte febrig.

Oj då, är det ett graviditetstecken? Vad spännande, du har ju haft känningar också. Bara att hålla tummarna. När var det BIM var för din del?
  • VeronikaK
    emjh skrev 2015-09-03 09:23:49 följande:

Jag plussade svagt imorse på ÄL+9. Tjoho! 
    Fast även: hjälp! 

Baby

Grattis, så spännande!
  • VeronikaK
    Lectin skrev 2015-09-06 07:37:47 följande:

Men för i h..... Hur svårt ska det vara? Plussade men började blöda på samma toabesök som jag tog testet... Jahopp. Då kör vi ett varv till då.

Nej men vad fasen...! Men är du säker på att det är kört, man kan ju blöda och ff vara gravid. Å andra sidan är det väl för tidigt att kolla så det enda du kan göra är väl att vänta. Håller tummarna.
  • VeronikaK
    Lectin skrev 2015-09-08 09:14:40 följande:

Helt blankt idag och mitt i en rätt normal mens så idag påbörjade jag nästa tablettrunda.

Tråkigt. Hoppas att den "ökade" chansen efter tidiga missfall kan hjälpa till att öka chanserna nästa gång.
  • VeronikaK

Hur går det för er?

För min del ordnade det sig med den bortresta maken men det verkar inte ha spelat ngn roll - bara ett par dagar efter äl känner jag hur PMS-hormonet börjar rusa uppåt. Det måste ju vara rekord t.o.m för att vara jag. ;) 

• VeronikaK
    Lectin skrev 2015-09-14 08:57:28 följande:
    Hoppas att PMS-känningarna övergår i något annat framöver.

Här är det stiljte i väntan på äl. Ultraljud på fredag för att kolla om det är några fina äggblåsor på gång.
    Då håller vi tummarna för blåsorna! :)
  • VeronikaK
    Lectin skrev 2015-09-18 09:02:58 följande:
    Hur går det med pms-känningarna?

Ul idag visade en fin äggblåsa på tillväxt. Den var ca 15 mm idag och de brukar spricka vid ungefär 22-24 mm. Den växer ungefär två mm om dagen så äl borde bli på tisdag-onsdag någonstans. Jag har börjat se fertilt sekret idag så det stämmer också bra in tidsmässigt. Bara att tuta och köra! Honk honk!
    Okej, det ser ju lovande ut då. Lycka till!

PMS är lite bättre än vanligt faktiskt. Men eftersom jag är bortrest i helgen och gärna vill ta några glas vin så testade jag i morse - det var negativt. Å andra sidan är det 6 dagar till förväntad mens, så det kan ju ha varit för tidigt. Men jag har tidigare gånger testat positivt väldigt tidigt så det ser mörkt ut.
  • VeronikaK
    Lectin skrev 2015-09-22 11:45:41 följande:

Starkt äl-test imorse (jag haffar i princip aldrig lh-toppen), fertilt sekret sedan ett par dagar, äl-spruta tagen imorse, "raj-raj" på kvällarna... sedan är det bara att vänta. Håll tummarna ladies!

Tummar hålls! :)
  • VeronikaK

Mens här, flera dagar för tidigt, men ska den komma så kan den ju lika gärna vara tidig som sagt. Skulle dock ha varit roligare om den uteblev... Får hålla tummar och tår för er i stället.

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea