Inlägg från: Lectin |Visa alla inlägg
  • Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Oj sockiplast! Med så mycket runt om kring förstår jag att bebisverkstan får vila! Håller alla tummar för att din dotter mår bra och att personen i fråga får det han förtjänar... Håller tummarna för dig på måndag!

Och samma för mangoo och din man! Hoppas utredningen ger de svar som behövs.

• Lectin
    Lectin skrev 2014-11-07 09:48:50 följande:

Tid bokad till 1 december. Rätt snabbt med tanke på att det är en av de allra populäraste klinikerna för oss med pco, och dessutom den populäraste av läkarna på kliniken. Står på återbudslistan också för säkerhets skull.

Om jag nu helt struntar i den här cykeln och utgår ifrån att jag enkelt inte hade äl den här gången (trots test och symtom Skrikandes) så borde nästa äl komma om ca två veckor och bim ytterligare två veckor senare, alltså just i den vevan jag nu fick tid! Så nu håller jag tummarna för att jag alls inte behöver gå dit.

Men alltså! Jag och korrläsning innan jag trycker på knappen... Suck! Drömmer11 december fick jag tid, inte första! Fortfarande snabbt men inte lika snabbt som jag lät påskina.
  • Lectin

Åh typiskt Minxy! Men jag håller ändå en liten tumme för att det är någon mellanblödning och att mensen trots allt inte kommer.

Håller förstås alla mina tummar för er som närmar sig bim! Och alla oss andra också.

Jag är lite frånvarande från bebisverkstan mentalt just nu. Jag och maken har kastat oss in i helt galna husspekulationer som tar upp i stort sett hela min mentala kapacitet just nu! Eller åtminstone det som blir över mellan jobb och småbarnsliv... Eller nja... i ärlighetens namn inkräktar det nog lite både på jobb och familjeliv... Imorgon ska vi till banken och inom kort kommer vi veta om vi alls är med och slåss .

• Lectin
    Minxy skrev 2014-11-12 15:34:30 följande:

Det är banne mig inte ok att vara såhär skengravid :(

Hur kan mina bröst ha varit vansinnigt ömma sedan ÄL+8? Hur kan jag ha haft mensvärk sedan 6 dagar tillbaka? Det är inte trevligt att ha mensvärk nästan en hel vecka innan skiten kommer :(

Har mörkt bruna flytningar, sparsamma. Gissar att mensen kommer imorrn.

Jag hoppas att de här konstiga "symptomen" bara berodde på att kroppen strulade lite efter att jag plockat ut spiralen. Jag vill inte ha det såhär varje månad framöver! :(

Nej visst är det frustrerande!?! Minns en tråd för länge länge sedan där vi konstaterade att en självlysande navel skulle vara ett praktiskt tecken på att ett befruktat ägg fäst in. Ska vi inte ta och se till att det införs?
  • Lectin

Minxy: CRAP!!!

Mikesfru: Grattis!!!! (och välkommen! )

Håller tummarna för dig mangoo!

Jag försökte tempa den här rundan men det gick inget vidare. Jag har så oregelbunden sömn frampå morgonkvisten så tempen skuttade upp och ner som en tok. Var nog inget för mig...

Shrew: på den fertilitetsklinik jag går är det vanlig landstingstaxa som gäller. Jag har högkostnadskort dessutom så då är det "gratis"!

Idag har jag verkligen haft nerverna på utsidan. Hamnade i en diskussion på jobbet och blev så upprörd att jag inte kunde hålla tårarna tillbaka. Det är verkligen inte likt mig. Jag kan bli hetsig i diskussioner men aldrig gråtmild!?! Låste in mig på toa efteråt och tog mig en rejäl gråtstund av det mer hulkande slaget. Tankarna bara virvlade i huvudet i stil med "inte blir det någon bebis och inte blir det något drömhus och inte kan jag sköta mitt jobb ordentligt och inte"... Ja ni fattar. Är mentalt utsjasad just nu men sitter och försöker jobba. Behövde vräka ur mig någonstans... Gråter Skicka mig en kram eller två om du har någon över... det kan jag behöva.

Bankbesöket gick egentligen bra så finansiering av huset jag drömmer om har vi... men har vi råd att leva och bo där? det är där avgörandet ligger.... Tror inte det kommer att bli av.

• Lectin
    Iskristall skrev 2014-11-13 16:26:42 följande:

Kram Lectin!
    Om det inte blir det här huset kommer ni hitta något annat som blir bra för er!

Tack Iskristall! Vi bor egentligen bra som vi gör men ett drömhus är ändå ett drömhus och när det finns inom räckhåll är det svårt att blunda. Har inte maken helt med på tåget och kan ju liksom inte bara köra över honom heller.
  • Lectin

Återigen kliver jag in och är enbart egoistisk! Min kropp upphör aldrig att förvåna mig! Idag kom plötsligt mensen lagom tills jag börjat räkna ner till äl! Suck, pust och stön för mer väntan men inte den våldsamma besvikelse jag skulle ha känt om jag fått mens för tre veckor sedan när jag ändå trodde det var dags.

• Lectin

Hej på er!
    Mitt emellan budgivning på hus, förkylningsattacker, julmarknadsförberedelser och vanligt jobb kom jag plötsligt ihåg att uppdatera bim-listan!

Umeje, välkommen! In och skriv upp dig du också!

www.familjeliv.se/forum/thread/74231472-bim-trad-for-pratsjuk-35-forsoker-fa-en-trea/2

Det är ganska skönt att ha huvet galet fullproppat med andra saker i min lååånga väntan på äl. Fyra veckor mellan mens och äl är mer än någon människa borde behöva vänta tycker jag! Nå nu är jag på väg åtminstone, bara tre veckor kvar... om nu kroppen återgår till 43-dagarcykler efter den senaste 65-dagarsvarianten...

Jag är in och tittar till er då och då även om jag inte skriver så mycket. Jag håller tummar för er som analyserar symtom för fullt nu!

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea