Inlägg från: Lectin |Visa alla inlägg
  • Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Minxy skrev 2014-11-21 13:41:01 följande:

Kul att du tittar in Lectin! :)

Själv har jag fått svamp. Så jäkla typiskt! Inget sex nu, vill inte förvärra eländet! Räknar med ÄL runt den 28 nov, så jag ska försöka bli av med svamphelvetet innan den 25:e så vi kan ligga i ordentligt runt ÄL!

Uschåfy för svamp! Har aldrig haft det, hinner man bli av med det så fort? Håller tummarna för dig!
  • Lectin

Åh så spännande limegrön!!! Om du inte dricker överdrivet mycket och håller dig fyra timmar så kan du testa under dagen igen. Tror det brukar stå så i de flesta test åtminstone. Jag håller ALLA tummar!

• Lectin

limegrön: Hur svagt var det? Har du någon bild? Jag är verkligen supernyfiken här! Oskyldig

• Lectin

Det blev inget med huset... Så nu drömmer jag om tillbygge istället!

• Lectin

Umeje: Jag har inte klarat av att låta bli testerna!! Du hade väl bim i lördags? Att testa negativt före bim är ju egentligen inget ovanligt.

• Lectin

Attans Micka! Håller ändå en tumme för att det är falskt larm och att du är preggo.

• Lectin

Crap hörrni! Deppardag i tråden idag. Men än är det inte kört för varken limegrön eller Micka! Jag håller tummarna för att det ändå är små pyren som etablerar sig där inne just nu och att hormonerna bara inte kommit igång än.

Kram!

• Lectin
    Umeje skrev 2014-11-25 14:19:34 följande:

Nej vad tråkigt Micka! Är ju ändå inte helt säkert att det är negativt men man känner ju sin kropp bäst själv...

Gick och köpte ett test på lunchen, dum ide kan jag konstatera nu... :) Blev Acos test med två fönster, streck i ett neg, streck i båda pos. Blev ett starkt fint streck i det där det alltid ska bli ett och så anar jag ett litet ynkligt ett i det andra men kanske bara är inbillning... Någon som har erfarenhet av den sortens test? Nu ligger det här i skrivbordslådan och tar all uppmärksamhet från jobbet. :)

Ingen aning om hur vanligt det är med tunna/svaga streck på dem testen... Har du testat igen idag med morgonurin eller väntar du någon dag till?
  • Lectin
    Umeje skrev 2014-11-26 10:35:39 följande:

Strecket på testet igår blev lite skarpare inom avläsartiden. Testade med cb i morse och det blev ett tydligt plus! :)

Känns helt snurrigt, var ju så säker på att det inte blivit något då det var negativt i fredags. Ska nu försöka njuta av detta och inte oroa mig för mycket för mf och annat...

Skickar en massa gravbaciller till er alla så att alla snart får sina plus!

Åh så härligt! Stort grattis Umeje! Vi behöver lite glada nyheter och gravidbaciller!
  • Lectin

mammave: De gånger jag inte har ägglossning får jag ingen eller en pytteliten mens när det skulle ha varit dags. Riktig rejäl mens får jag bara när jag haft ägglossning och då alltid 14-15 dagar efter.
    Minxy: Jösses vilken häftig present!
    Janna84: Spännande med intervju! Har du varit där? Hur kändes det? Lycka till med nya gynekologen!
    limegrön: Dubbelcrap!!
    Micka!: Håller fortfarande tummarna för dig!

Mina husdrömmar handlade om ett helt galet vackert hus ganska nära där vi bor nu. Jag är egentligen väldigt nöjd med huset vi har och nu när det sket sig med det andra har vi pratat och pratat och pratat hemma om varför jag så gärna ville flytta dit. Det jag saknar allra mest är ett rejält arbetsrum där jag kan ha min symaskin uppställd och ett STORT arbetsbord så jag slipper krypa omkring på golvet när jag ska klippa till saker. Av den anledningen har vi börjat prata tillbygge av vårt befintliga hus istället så det här kommer bli jättebra.

På bebisgörarfronten händer som vanligt inget här. Väääääntar på äl och den borde komma helgen om två veckor om min "vanliga" cykel på 43-44 dagar gäller. Med min tur kommer den redan nästa vecka för då är jag bortrest utan maken...

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea