Inlägg från: Lectin |Visa alla inlägg
  • Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Åh grattis Micka!!!!! Som sagt, hoppet är inte ute förrän mensen kommer!

Iskristall: åh... Håller ändå en tumme för att det inte är mensen...

Kram Minxy! Det är jobbigt med väntan...

• Lectin

Hej på er! Här händer det grejer minsann!

Grattis mangoo och Minxy!!!

Kram janna! Håller med mammave, gnäll på bara! Vi finns här och gnäller i vår tur när vi har behov av det...

Åh nej så synd Miaomiao! Hoppas kroppen återgår till normal cykel fort så det kan ta sig igen kram!

• Lectin
    Lectin skrev 2014-11-28 14:55:05 följande:

...På bebisgörarfronten händer som vanligt inget här. Väääääntar på äl och den borde komma helgen om två veckor om min "vanliga" cykel på 43-44 dagar gäller. Med min tur kommer den redan nästa vecka för då är jag bortrest utan maken...

Jaa... gissa vad min kropp pysslade med i slutet av förra veckan då? Jo gav mig äl-känningar så det stod härliga till! Just när jag var bortrest från arla morgon på onsdagen till sena natten på fredagen... Nå vi gjorde vårt bästa före resan men när jag kom hem var vi båda heeeelt slut så det vart väl lite sisådär med barngörarverkstad i helgen måste jag erkänna. Typiskt. Kroppen fortsätter vara outgrundlig. Och varken tempat eller äl-testat har jag gjort heller. Idag har jag dessutom små blodstrimmor i flytningarna... skumt på alla sätt och vis... Nåja analysperioden är officiellt igång även hos Lectin.

På torsdag har jag dessutom tid på fertilitetskliniken så då lär jag få veta om jag haft äl eller inte även om de inte kan säga exakt när.
  • Lectin

Fort var det gjort.inga tecken på att jag haft eller ska ha äl. Nu blir det tablettrace:

Provera för att framkalla mens (men inte än eftersom de stänger för jul och nyår) sedan

Pergotime för att få äl och dessutom

Metformin för att gå ner i vikt och kanske ägglossa själv...

Och så ultraljudskoll när äl kan tänkas närma sig. Späckat schema!

• Lectin
    Shrew skrev 2014-12-12 09:57:22 följande:

BIM + 2, ingen mens och negativ test imorse och på BIM -1. :(
    Undrar vad min kropp håller på med?! På vul för 16 dagar sedan såg läkaren att jag skulle ha ägglossning så det vore väl logiskt att antingen få mens eller plus?! 

Skumt... Förstår frustrationen... Håller tummarna för att du plussar om ett par dagar. Om ägglossning var på g för 16 dagar sedan kan det ju ändå ha tagit ytterligare någon/några dagar innan ägget släppte. Gjorde du något äl-test eller hade några känningar?
  • Lectin

Känner mig nere idag... mannen börjar tvivla och vill kanske inte ha en trea trots allt. Känner att vi behöver sätta oss i lugn och ro och prata igenom det här innan jag börjar knapra tabletter. Han antydde att han tycker att jag övertalat honom redan förra diskussionen i våras och jag tyckte verkligen att jag tassade försiktigt för att få med honom på tåget... Enligt mig svängde han själv utan övertalning när jag hade gått över tiden och vi hann bli nervösa för att det kanske hade råååkat bli en trea. Men kanske missuppfattade jag honom då... Vi får se var det här landar.

• Lectin

Shrew: Nej så trist!

Tack hörrni! Jag vill inte alls övertala honom. Jag vill inte köra över honom. Jag vill att han också ska längta och vilja... Men jag har full förståelse för hans tvekan och känner själv samma sak ibland. Det blir bra att försöka prata igenom nu när tempot i livet går ner en aning över helgerna. Vi har planerat in ovanligt mycket hemmatid i år och behöver vila mer än väl båda två. Mitt i vardagsstressen, som alltid trycker på extra hårt i december, kan det ibland kännas övermäktigt att tänka på huruvida man alls hade orkat det hela med en tredje älskling att ta hand om.

Jag kommer å andra sidan på mig själv ibland med att tänka på trean som en sista möjlighet till långledigt från jobbet... Och så ska det ju heller inte vara.

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea