Inlägg från: Lectin |Visa alla inlägg
  • Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Janna84: Skön känsla! Håller tummarna! Både för jobb och utredning.

Micka! och Minxy;: SÅ härligt med klara tydliga tester Jag njuter med er!

mammave: det där har jag tänkt på! Här ska man vara 35 fyllda innan man blir erbjuden det gratis. Innan dess får man betala själv. Men jag antar att vi kommer erbjudas KUB och NUPP och allt vad det heter den här gången... Det blir annorlunda och spännande!

• Lectin

Hohoho! God jul i tråden! Och gott slut och gott nytt år! Må 2015 bringa oss alla positiva tester, illamående, foglossningar och växande magar!

• Lectin

God fortsättning på er!

Åh Janna så glad jag blir! Håller alla tummar!

Iskristall: blä... Inte nu igen. Känner med dig och förstår dig. Är nog därför jag inte syns så galet mycket i tråden nu. Jag känner mig uppgiven och lite blasé efter alltför många misslyckade försök... Är det verkligen någon idé att ens försöka mer? Maken och jag har bestämt oss för att ändå ge det ett par försök till nu med tabletthjälp.

Det där med egen tråd för er som plussat tycker jag är en bra idé! Som Janna säger så innebär ju inte det att ni är portade härifrån utan mer att vi som fortfarande försöker kan välja att följa er vardag som gravida eller inte. Känner jag mig själv kommer jag hoppas och hålla koll på den tråden mellan äl och bim.

• Lectin
    malbjo skrev 2015-01-07 21:57:11 följande:

Idag vågade jag testa och fick gravid 2-3????. Vågar dock inte tro på det och är livrädd att det ska sluta som förra gången med missfall. Försöker tänka glada tankar o hoppas att det hjälper.

Enligt gravidappen är jag 4+5 så i mitten på seotember ska det vara dags om allt vill sig väl.

Håller tummarna för er andra också hjälpte tydligen att bara påbörja utredning:)

Grattis malbjo!!
  • Lectin

Iskristall: jag går och väntar på äl. Borde bli om en vecka. På onsdag ska jag in och kolla med ultraljud om någon äggblåsa växer till och när den isåfall kan tänkas släppa ifrån sig ägget.

• Lectin

Shrew, jag förstår dig fullt ut. Jag har brottats med exakt samma tankar i slutet på förra året. Jag fick ju en ofrivillig paus när ägglossningarna blev så glesa och eftersom min man också tvekade hann vi prata och fundera en hel del innan vi landade i trygg förvissning om och längtan efter en trea. Om det inte tar sig kommer jag säkert falla tillbaka i grubblerier men just nu känns det hur bra som helst.

• Lectin

Hej på er!
    Nu på morgonen har jag varit på ultraljudsundersökning för att se om det är äl på g... Och inte blev jag klokare av det! Nu kommer en långrandig detaljerad beskrivning mest för att jag måste få skriva av mig!

En stoooor blåsa syntes på vänster äggstock men läkaren kunde inte säga om det verkligen var en blåsa eller om det var en cysta (vätskefylld blåsa som bildas när ägget av en eller annan anledning inte släpps ut). Så antingen har jag äl nu i dagarna eller så... tjaa... blir det alls äl när man har en sådan cysta? Jag vet inte. Ska börja med äl-stickor idag och komma på återbesök på måndag. Jag är idag på cykeldag 13 och tidigare när jag ätit pergotime har jag fått äl kring dag 21-22 nånstans så det känns orimligt att det skulle vara äl på g redan och alltså är det förmodligen en cysta.

Känner mig nedslagen. Nu skulle det ju bli ordning på torpet ju! Inte mer krångel och analyser och funderingar kring kropp och knopp och annat....

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea