Inlägg från: Lectin |Visa alla inlägg
  • Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Kastrull: Väldigt osäker den här gången men eventuellt på söndag 31/8.

Kanske är det idé att ha en liten bim-lista som vi kan klippa med och uppdatera allteftersom? Påbörjar en. Fyll i era uppgifter också 

BIM-lista
    Lectin: 31/8

• Lectin

Klart man får Iskristall! Välkommen! Jag håller tummarna för att ni klarar det på egen hand! Min tvåa blev till efter pergotime. Det är en helt annan femma att försöka bli gravid när man vet exakt när man har ägglossning än när man inte har en susning kan jag säga! Hur länge har ni försökt på egen hand? Du verkar ju ha finfina förutsättningar med utslag på temp och koll på äl-flytningar och andra symtom.

• Lectin

Fyller på lite i BIM-listan. Justera om det blivit fel.

BIM-lista
    limegrön: 30/8
    Miaomiao: 31/8

• Lectin
    Miaomiao skrev 2014-08-25 14:24:07 följande:

äl+8 idag. Molvärket är nästan borta, känner av det lite bara. När tänker ni börja testa, tjejer? Hur många dagar före BIM kan man få ett + på stickan? 

Jag hade nog också tänkt testa på fredag. Har molvärk kvar och är öm precis över livmodern om jag trycker ovanför blygdbenet. Både illamående och sötsugen på samma gång...
  • Lectin

Iskristall: jag tänker hela tiden att jag ska börja tempa nästa cykel om det inte tar sig men hittills har jag inte fått tummen ur...

• Lectin

Åh testen är så förföriskt lockande! Jag har faktiskt redan testat en gång också... negativt så klart... Men jag skyller på att vi hade svärisarna på besök och de bor långt bort så jag ville inte missa en chans att få berätta öga mot öga!

Jag håller tummarna stenhårt för er limegrön och Miaomiao nu när BIM närmar sig! För egen del törs jag inte hoppas och vet inte när eller om jag ska testa. Hade en pytteblödning igen igår, typ rosa flytning vid toabesök (jösses så rakt på sak jag är!) och har samtidigt väldigt rikliga lätt trådiga flytningar... Så jag kanske har äl nu istället?

• Lectin

Lägger till Kastrull i listan

BIM-lista

limegrön: 30/8

Miaomiao: 31/8

Kastrull: 8/9

• Lectin

Elvie: Jag håller med om att det verkar som att man behöver förklara sig och försvara sig om man aktivt försöker få en trea. Glädjen hos omgivningen är inte alls självklar och tydlig som vid första och andra barnet. Jag har inte berättat för någon mer än min bästa väninna att vi försöker få en trea men det blev inga jubel och fnittriga kramar den här gången direkt. Har däremot flera trebarnsfamiljer runt om mig som jag försiktigt mjölkat på info.

Jag har alltid tänkt mig tre barn men maken ville bara ha två och tyckte redan då att han var för gammal för fler barn (han var 37 då och är 40 nu). Han har oroat sig över att vi stjäl tid och uppmärksamhet från de två vi har och  ännu mer så om det skulle visa sig att vi får ett barn med större behov av ett eller annat slag, vilket ju också risken ökar för ju äldre vi blir. 

När min mens var sen här i våras fick vi en sådan hoppsan-hicka!! Men vi hann vänja oss så vid tanken på en liten trea att vi blev besvikna när mensen väl kom och bara hade hoppat över en månad.När maken fick smälta det hela en stund bestämde vi oss för att aktivt försöka få till en trea. Jag kastades med ens tillbaka i känslorna från förra gångerna, precis som skrosa skrev här uppe! Både i iver, längtan, frustration och förstås besvikelse varje gång mensen kommer. Försöker tänka "blir det inte så är det ok" men i hjärtat är jag definitivt inte där. Jag är inte färdig med barnafödandet. Jag vill ha min lilla trea...

Jag kan också fundera mycket över om trean kommer bli mer ensam. Mellan de två första är det 2,5 år och de leker så himla bra tillsammans och har så stort utbyte av varandra. Men redan nu är minstingen 3,5 och kommer alltså vara minst en bit förbi fyra när/om trean kommer...

Långt blev det. Tack för att jag fick häva ur mig lite.

• Lectin

Lilla My o co: Håller tummarna för att det händer NÅGOT snart! Förstår frustrationen... När vi hade bestämt oss för att försöka få en tvåa försvann min mens i ett halvår! Inte lätt att bli gravid då inte...

Miaomiao och limegrön: Ser fram emot raporter i helgen! Jag kommer nog också testa på lördag även om jag mer och mer tror att äl inte var förrän i söndags... Ska också på fest på kvällen och vill testa för säkerhets skull.

Iskristall: Nej det är ganska olika saker som snurrar i huvet på oss kan jag tro även om både längtan, åldersfunderingar och väntan nog är lika i mångt och mycket oavsett om man är på första, andra, tredje eller fjärde barnet..

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea