• emjh

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Måste bara gnälla lite. Denna mens är en av de värsta jag haft. Vaknade inatt med sådan ryggvärk att det kändes som jag skulle gå av på mitten. 
    Jag har aldrig haft så ont i ryggen förut, inte ens när jag fick mina barn. Hjälp. 

Däremot har jag inte alls haft lika ont i ljumskarna/magen som tidigare. Knepigt. Har varit mer eller mindre sängliggande under dagen men på kvällen blev det så pass mycket bättre att jag kunde ta en promenad, skönt det för man blir ju inte bättre av att ligga i sängen. 

• emjh

Håller tummarna för dig Lectin!

Jag har haft svårt båda gångerna. Tog över ett år efter att jag slutat med p-piller innan jag blev gravid första gången. Hann med ett missfall precis innan det tog sig också.

Efter dottern tog det sådan tid att jag blev ordentligt deprimerad. Två missfall hade jag (har nästan förträngt dessa) men till slut så! 

Ska väl tillägga att jag inte haft någon hjälp annat än någon enstaka ÄL-sticka. ÄL vet jag alltid när jag har (har testat ngn gång ändå bara för att bekräfta). När vi aldrig fick till barn nr 2 började jag fundera på IVF men eftersom jag vet vad det innebär (syrran har gått igenom det) var jag inte jättesugen. 

Försöket med trean får pågå ett tag, vi har inte satt någon deadline. 

Förresten... det här med lutealfasen. Förra gången var den 21 dagar, och om min cykel fortsätter som påbörjat blir den runt 20 dagar nu med. Någon annan som har så lång fas?

• emjh

Jag plussade svagt imorse på ÄL+9. Tjoho! 
    Fast även: hjälp! 

Baby

• emjh
    Lectin skrev 2015-09-03 10:05:17 följande:
    Oj så tidigt! Wow!! Grattis!
    Plussade tidigt båda gångerna innan så jag tänkte jag skulle chansa. Känns lite läskigt men jag har själv två syskon och jag ser det här som en investering i familjen. Underbart med en stor familj ju! Glad
  • emjh

Tack tjejer! 

Blir "fintest" på lördag, jag kom inte iväg till apoteket så jag beställde på nätet och får hem i brevlådan imorgon, hehe. Skrattande

Det känns jättekonstigt för mig som haft svårt att få både ettan och tvåan, men samtidigt så himla självklart. Det kändes som att det skulle gå fort den här gången. 

• emjh
    Lectin skrev 2015-09-04 09:13:55 följande:
    Så underbart skönt för er att slippa krånglet den här gången! Jag håller alla tummar för oss båda imorgon.

Ja jag med! Tog ett billigt idag igen (har så många så jag kan slösa) och det var liite starkare, men det känns mer på riktigt om det står på ett digitalt test. :) 

Spännande morgon vi har framför oss! :) 

• emjh
    Lectin skrev 2015-09-05 08:46:10 följande:

Ett svaaagt men tydligt streck fick jag på lloyds testa tidigt idag! Späääännande! Enligt min läkare kan det alltså inte vara äl-sprutan som hänger kvar så nu är det bara att hålla tummarna att det vill sig och blir starkare.

Bild finns i mitt bildgalleri om någon är nyfiken på HUR svagt det var.

Hur gick det för dig emjh? Härligt att det var starkare igår.

Åh vad kul, grattis!!

Mitt CB digital gav negativt utslag, men jag tror helt enkelt att jag var för ivrig. Läste (i annan tråd?) att de inte funkar om man är för snabb medan billigare stickor kan visa positivt.  Jag var såklart tvungen att gardera med ett till billigt test och det visar positivt. Glad

Jag är alltså bara i v3+4 men ändå berättade jag för mor, far & ena syrran idag. Jag kunde inte hålla mig, haha. Blir det knas så är det så och då har jag deras stöd i stället. 

Sorry för sent inlägg men jag har varit bortrest hela dagen. Glad
  • emjh
    Lectin skrev 2015-09-06 07:37:47 följande:

Men för i h..... Hur svårt ska det vara? Plussade men började blöda på samma toabesök som jag tog testet... Jahopp. Då kör vi ett varv till då.

Ånej! Rynkar på näsan  Men jag hoppas det är falskt alarm!! Håller tummarna för dig!
  • emjh
    emjh skrev 2015-09-05 19:36:26 följande:
    Mitt CB digital gav negativt utslag, men jag tror helt enkelt att jag var för ivrig. Läste (i annan tråd?) att de inte funkar om man är för snabb medan billigare stickor kan visa positivt.  Jag var 
    Alltså... jag gjorde något som kändes lite vrickat igår, men jag läste här på FL att man kan bryta upp sitt CB digital och se om det är positivt trots neg. utslag. 

Mitt i natten smög jag ned till vår återvinning (i mitt eget hus alltså, jag har inte rotat i något sophus) och kollade. Mycket riktigt, positivt!! Skrattande  Jag kände mig rätt knäpp...
  • emjh
    Royalle skrev 2015-09-06 17:01:46 följande:
    Jag gjorde så ett par ggr när det var negativt och det visade "positivt" så jag tror inte det är pålitligt att göra så tyvärr...
    Nej det tror inte jag heller, men eftersom de billiga stickorna visar plus så tror jag det stämmer i det här fallet. :)
  • emjh
    Brinkly skrev 2015-09-06 21:49:34 följande:
    Jag gjorde exakt samma sak. Där fanns två streck trots neg på den digitala displayen. Efter två dagar till testade jag med ett vanligt cb och då två streck fast fortfarande svagt. Efter två dagar till testade jag med digitalt och fick gravid v 2-3!

Hoppas det är samma för dig!
    Glad
  • emjh
    Lectin skrev 2015-10-03 08:21:49 följande:
    Plus! Och mycket tydligare än förra gångerna! Åh hoppas hoppas det går vägen nu då. Håll alla tummar de kommande dagarna ladies!!!
    Men åh, grattis! {#emotions_dlg.flower} Kikade in här bara för att se hur det gått! Jag är med i en grupp för tredje barnet i april/maj, men jag har inte riktigt koll på när det blir BF om man plussar nu? Juni? 
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea