Inlägg från: GrönaDruvan |Visa alla inlägg
  • GrönaDruvan

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Lectin skrev 2015-06-27 17:21:57 följande:

Åh nej GrönaDruva! Är du säker?

Ja, det är jag nog. Kom blod när jag torkade mig förut och det är ju exakt så det börjar för mig alltid. Dessutom är det ju rätt dag det ska komma.
    Då går vi in på försök 7...

Får jag fråga er alla en sak? Vad händer om man har svårt att få till ett tredje barn? Får man någon slags hjälp? Även fast man har två innan? Någon skrev i en annan tråd att man inte får hjälp om man har barn tidigare...
    Sen har jag även hört att om man är över 35 så ska man söka hjälp efter 1/2 år och inte 1 år....stämmer det?
  • GrönaDruvan
    Iskristall skrev 2015-06-27 18:40:16 följande:

Nej GrönaDruvan inte du också smile4.gif Men du, njut av vinet! Sen är det nya tag som gäller! smile1.gif

Ja exakt! Nu njuter jag av vinet (kanske inte av morgondagen) och satsar på ett plus nästa månad
  • GrönaDruvan

Ja, här är jag igen... Vi kämpar på..nyss haft bim tror jag. Inte kört med äl stickor denna månaden, men tror ungefär tidsmässigt att det var äl iaf. Har bara sexat 2 ggr denna gång, och vet inte ens om vi tajmat äl, så har inga större förväntningar faktiskt.
    Nu var detta "bara" försök 7, men jag börjar ändå tröttna på att det blir en verkstad av alltihop. Kan jag inte bara få bli gravid nu? Kan vi inte alla bara få bli det?

• GrönaDruvan

Hej alla
    Usch, denna gång har jag verkligen inte haft koll på äl alls. Enligt min app (som jag nog ska ta bort, litar inte på den) så var bim för 3 dagar sedan. Jag brukar få mens innan bim enligt appen, så känns konstigt att det är senare helt plötsligt. Måste haft senare äl.
    Tog ett grav test igår, men det var inget.
    Denna gång ska jag köra med äl test från samma dag mensen slutar. Går in på försök 8 nu då.... Segt.

• GrönaDruvan

Trist limegrön
    Härligt att du är positiv iaf!
    Idag är jag på bim +6, men igår kom det lite blod när jag torkade mig, så mens på gång.

Hur räknar ni när mensen startar? För på mig kan det komma lite blod i flera dagar utan att det egentligen blöder liksom.. Jag brukar räkna från dagen det startar på riktigt så att säga...

Funderar på att ta ett uppehåll denna månaden, då bim verkar infalla precis när vi är i Turkiet nästa gång. Hade varit skönt att bara koppla bort det då och kunna ta en drink och öl i solen utan att behöva undra ifall man är gravid...

• GrönaDruvan
    Lectin skrev 2015-08-06 12:56:15 följande:
    Äsch då GrönaDruvan! Har du blött idag också? Har du testat nåt mer? Jag brukar räkna från när det drar igång ordentligt men markerar även pytteblödningarna i kalendern så att jag kan se eventuella mönster.
    Fortfarande ingen mens...bim +7....
    Får försöka tänka positivt, slipper ju mensen i Turkiet om den blir sen! Någon dag till så blir det ingen mens när jag är där!
    Annars är det ju rätt trist det här....vad händer?
    Blir lite blodblandat när jag känner på livmodertappen, så troligtvis är det på gång ju.
    Inget plus på Stickan i förrgår iaf.
  • GrönaDruvan
    Lectin skrev 2015-08-08 12:42:48 följande:

#@%*¥§* Ja mensen var åtminstone punktlig... smile4.gif

Åh typiskt!!!
    Här mensas det för fullt också. Får se om vi pausar denna månaden eller inte nu...
  • GrönaDruvan

Hej alla!
    Nu verkar sommarens sista soldag vara här och åååå vad jag njutit av värmen!!
    På tisdag börjar jag jobba igen efter 4 veckor semester....känns väl sådär:-/
    Jobbar 2 veckor och sen åker vi till solen igen, så skönt!!
    Är inte så aktiv här just nu...satsar inte på bebis denna månaden, då jag inte vill tänka på graviditet när jag är utomlands och dels så är det skönt att ta en paus så att säga.
    Visst, det kanske blir ändå, bara för att man inte tänker på att det ska bli, men då blir jag ju bara positivt överraskad!!
    Hoppas att jag får läsa om massa roliga plus nästa gång jag skriver!!!

• GrönaDruvan
    Iskristall skrev 2015-08-23 09:49:37 följande:
    Vart ska ni åka? Ha det så trevligt och så håller vi tummarna att ni får glad överraskning sen! smile1.gif
    Vi åker till Turkiet!
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea