Inlägg från: Lectin |Visa alla inlägg
  • Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag kunde inte hålla mig... Jag och maken har årsdag idag så jag ville testa ifall ifall... Men det var tokblankt och det lilla hoppet for rakt ner i papperskorgen med testet...

Min plan är att testa igen på söndag och även nästa helg... om inte mensen kommer förstås. Med tanke på molvärken (mensvärken?) är den inte alltför långt bort. Om det är negativt nästa helg och ingen mens kommit får jag väl utgå ifrån att jag trots allt inte hade äl och starta nästa tablettrunda...

• Lectin

Tack mammave! Idag är både molvärk och ömhet som bortblåsta. På något vis får till och med det mig att hoppas. Jaja. Vi får se vad som händer. Har åtminstone inte fått mens än idag på bim+1 räknat från äl-testet.

• Lectin

Negativt idag också och ingen mens. Ställer in mig på att börja om med tabletter nästa helg.

• Lectin

Välkommen längtar14! Håller alla tummar för att det tar sig den här rundan. Hur länge hade ni försökt innan missfallet?

• Lectin

Åh längtar14! Så spännande! Jag håller alla tummar!

Tantor: jag håller först och främst tummarna för ett fett plus nästa vecka! det där med vikten är ett ständigt aber för mig. När man har pco som jag så hänger hormonproblemen ihop med vikten. Så länge man håller nere vikten är chansen större för egen ägglossning. Ju mer man går upp ju mindre chans för ägglossning... Jag har gått upp varje gång vi försökt få barn men den här gången är det extremt. Från att ha haft bra koll på vikten och löptränat en hel del i somras blev jag totalt stillasittande (pga sjukdom) och har gått upp TIO kg sedan i somras... Och fast jag märker att det påverkar min cykel har jag inte haft ork att ta tag i det. i förrgår bestämde jag mig för att köra igång med 5:2 som har funkat super som en kickstart för mig tidigare för att komma ifrån alla dåliga kvällsvanor.

• Lectin

Hoppas du är på bättre humör idag tantor.

Jag fick negativt gravtest idag också. Så trots äl-sekret, äl-värk och utslag på äl-test hade jag nog inte äl. Frustrerande men jag antar att det var den där äggblåsan som blivit till en cysta istället som lurats... Eftersom jag heller inte fått mens så är det bara att traska till apoteket imorgon och köpa Provera (för att framkalla mens och nollställa systemet) och Letrozol (för att få äl). Men jag funderar faktiskt på att vänta ett par veckor med pillerknaprande. Anledningen är att om jag börjar nästa cykel nu och faktiskt blir gravid så blir bf typ runt julafton. Nog för att jag att jag alltid sagt att det är viktigare ATT det blir barn än NÄR det blir barn men två veckor hit och dit känns inte så mycket... Sedan vet man ju ändå inte... I slutändan kanske bebisen kommer tidigt och ändå blir ett julbarn. Hur skulle ni ha gjort?

• Lectin
    limegrön skrev 2015-02-22 23:13:13 följande:

Tantor: haha snacka om sexschema.. vet inte om sambon skulle bli så nöjd om jag la fram det schemat. Han tycker jag schemalägger tillfällena för mycket redan nu. (Försöker få till mys varannan dag runt äl iaf)

Får vi inte till ett plus snart så vet jag inte hur länge till sambon "ställer upp" på mitt sexschema. Han är lite mer avslappnad i denna process än vad jag är om man säger så..

Samma här. Jag läste upp tantors schema för maken som svarade med: Oj de måste vara yngre eller ivrigare än vi! Han brukar fråga mig "när är det dags att leka kaniner igen?" när han undrar över hur långt det är kvar till äl...
  • Lectin

Iskristall: Stiltje här. Ingen mens, inget plus, ingen äl, ingenting...

• Lectin
    tantor skrev 2015-02-24 06:47:11 följande:

Ps. Vi brukar inte ha så här mycket sex i vanliga fall men det har varit väldigt trevligt att ha det ;) mycket skratt och fniss när vi försökte få till det en kväll och smet ner till tvättstugan för att vara ifred (sonen var vaken och sambon skulle upp 3.30) jo, vi har egen villa så ingen risk för nyfikna grannar ;)

ASG! tack för morgonens skratt!

Hur har ni det idag Tantor och Iskristall? Jag är så nyfiken att jag håller på att gå åt!

Jag tror att jag möjligen hade en egen spontan ägglossning härom dagen! (Ja för mig är det plötsligt stort nu när kroppen krånglat några månader igen...) Värk över höger äggstock, hög och mjuk livmodertapp och vattnigare flytningar med pyttelite inslag av äggvitetrådar. Inte klockrent men vem vet? Hade inga ägglossningstest hemma så jag skyndade mig att beställa på nätet men när de kom igår visade det negativt. Vet inte riktigt vad jag hoppas på. Hade ju tänkt pausa men blev superivrig när jag fick äl-tecken! Nå, vi fick ändå inte till något förrän igår kväll så förmodligen missade vi den i alla fall. Om ingen mens dyker upp får jag väl se till att ta gravtest innan jag börjar med några mensframkallande tabletter sen.
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea