Inlägg från: Lectin |Visa alla inlägg
  • Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Tack!
    Har haft äl-symtom under helgen och en väldigt tydlig ökning i styrka på äl-testen. Dagens äl-test var så nära positivt det går utan att vara det tror jag! En stor fin äggblåsa syntes dessutom på ultraljudet så nog är det äl-tid alltid! Om inte jag får fullt utslag på äl-test ikväll eller imorgon så har jag fått recept på äl-spruta att ta imorgon kväll. Det blir isåfall första gången för mig. Vet inte ens riktigt vad det är men antar att det är något som ger den sista lilla hormonskjutsen så att ägget släpper.

Jag håller tummar för dig också mammave!

• Lectin

Nej, kan alltför lite om hormoner på rak arm. Håller tummarna fortsatt för bra svar om två veckor.

• Lectin
    Shrew skrev 2015-04-24 14:08:26 följande:

Hej!
    Vi tog en paus i början av året och det har varit väldigt skönt att slippa tänka på ägglossning, bim osv. Min menscykel blev på en gång kortare och jag har känt ägglossningarna tydligt! Jag tror nästan att stressen i slutet gjorde att jag inte hade ägglossning och därför blev menscykeln mycket längre. Vi bestämde oss för att ta en paus fram till maj eftersom vi inte ville ha barn i slutet av året. Men nu är det snart maj och jag vet inte hur vi ska göra nu. I början av pausen kom jag på flera fördelar med bara två barn. Men nu känner jag att jag kanske eventuellt vill ha en trea, jag vet ju inte ens om det går iom att vi försökte nästan ett år utan att jag blev gravid. Vad ska man göra? Ska man satsa på en trea för att man eventuellt vill ha en eller ska man bestämma att det räcker med två barn?! 

Jaa du... Det är väl knäckfrågan? Jag har också velat fram och tillbaka galet mycket och oroat mig för allt som kan gå fel men vi försöker oss allt på en trea trots allt. Jag tvivlar mest efter varje misslyckad cykel verkar det som. Just nu har äl precis passerat i veckan och jag är mest positiv och förväntansfull. Om det skulle ta sig den här gången skulle bf bli i mitten av januari tror jag.
  • Lectin

Ja hur går det med utredningsplaner och annat Iskristall? Nu är det ju snaaart maj!

• Lectin

Jag håller tummarna Shrew! Både för att det blir en bäbis men också för att du får den avslappnade resa dit du vill ha. Kanske kunde du konstruera en sådan app? Skulle nog bli en lika stor succé som den där självlysande naveln som indikerar graviditet.

• Lectin

Men skit också! Fick mens redan idag... Jaja... Då får jag åtminstone inviga min nya menskopp och sluta bygga på sopberget med bindor.

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea