Shrew skrev 2015-04-24 14:08:26 följande:
Hej!
Vi tog en paus i början av året och det har varit väldigt skönt att slippa tänka på ägglossning, bim osv. Min menscykel blev på en gång kortare och jag har känt ägglossningarna tydligt! Jag tror nästan att stressen i slutet gjorde att jag inte hade ägglossning och därför blev menscykeln mycket längre. Vi bestämde oss för att ta en paus fram till maj eftersom vi inte ville ha barn i slutet av året. Men nu är det snart maj och jag vet inte hur vi ska göra nu. I början av pausen kom jag på flera fördelar med bara två barn. Men nu känner jag att jag kanske eventuellt vill ha en trea, jag vet ju inte ens om det går iom att vi försökte nästan ett år utan att jag blev gravid. Vad ska man göra? Ska man satsa på en trea för att man eventuellt vill ha en eller ska man bestämma att det räcker med två barn?!
Jaa du... Det är väl knäckfrågan?
Jag har också velat fram och tillbaka galet mycket och oroat mig för allt som kan gå fel men vi försöker oss allt på en trea trots allt. Jag tvivlar mest efter varje misslyckad cykel verkar det som. Just nu har äl precis passerat i veckan och jag är mest positiv och förväntansfull.
Om det skulle ta sig den här gången skulle bf bli i mitten av januari tror jag.