Inlägg från: Miaomiao |Visa alla inlägg
  • Miaomiao

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Lectin skrev 2014-09-09 12:48:29 följande:

Snart dags nu Miaomiao! Heja heja! Cool

Exakt! ÄL om 3 dagar enl kalendern! Hoppas hoppas att det tar sig den här gången!!! 

(jag har redan börjar fundera på hur vi ska möblera om gästrummet så att det blir rum till vårt framtida barn...)

• Miaomiao
    Lectin skrev 2014-09-09 12:45:11 följande:

Förlåt att jag spammar tråden men jag behöver någonstans att skriva av mig frustration och symtomanalys och sån't... Gråter

Jag har inte haft mens sedan nånstans i mitten av juli (typ... har inte kalendern framför mig)... Hade äntligen äl-flytningar 17, 18 och 19 augusti med tillhörande värk (4 eller 5 veckor efter mens... ). Molvärk har jag haft av och till både före och efter (förmodad) äl och även nu. Hade små hugg på lagom avstånd från äl och har också haft ett par pytteblödningar men de kan bero på att jag rispat mig när jag känt på livmodertappen. Omöjligt att veta.

Idag är det exakt 14 dagar sedan sista dagen med äl-flytningar. Det skulle kunna innebära att jag idag är på bim. Nu har jag betydligt mer ont i brösten än jag kan minnas att jag brukar ha inför mens. Livmodertappen är fortfarande högt uppe (alltså förmodligen ingen mens på g de närmaste timmarna), jag har ont långt ner i ryggen och kring svanskotan och med tanke på min eds (lös bindväv) kan det vara ett tidigt tecken på graviditet att fogarna blir ännu lösare direkt hormonerna drar igång. Jag har fått yrselattacker och vågor av lätt illamående igår och idag.

ALLA symtomen kan förklaras med andra orsaker än graviditet men sammantaget gör de såklart att jag hoppas något infernaliskt just nu!! Testade ju negativt senast igår men har inte kunnat plussa före bim i mina tidigare graviditeter heller så jag känner mig inte sååå nedslagen över det.

Håll nu tummarna för mig! Ingen mens nu tack och ett stort fett Plus när jag testar imorgon!

Håller tummarna för dig!!! Hoppas att du får ett fint plus imorgon! 
  • Miaomiao

hej tjejer, fick positivt äl-test idag. ÄL imorgon mao, pricis som beräknat. Nu kör vi hårt.

• Miaomiao

hej tjejer! en snabb fråga. Jag har ÄL idag och tänkte springa Stockholms halvmarathon imorgon. Är det korkat? Borde jag skippa?

• Miaomiao

hej tjejer! idag är det bim-7 för min del. lite osäker om vi prickade in äl. sprang halvmarathon i lördags. inga symtom alls! (förra månaden hade jag molvärk hela tiden från äl till mens). jag får väl hoppas att inga symtom är ett bra tecken i detta fall :) 

• Miaomiao

Här kom det mens idag två dagar för tidigt. Otroligt surt. Äl om 12 dagar, och det blir vårt tredje försök.

• Miaomiao
    limegrön skrev 2014-10-02 13:15:57 följande:

Jahha?!?!???! Snopen igen, fick mensen 4 dgr tidigare denna gång.. va trött jag blir..

Förstår dig verkligen. Var i samma situation nyss då mensen kom 2 dgr tidigare. Å andra sidan är det bättre så än att det kommer några dagar sent. 

Själv har jag äl om 4 dagar enl kalendern. Ska börja testa med äl-stickor från imorgon. 
  • Miaomiao

hej tjejer! Igår fick jag pos ÄL-test. Idag neg. Detta betyder att jag borde har ÄL idag, eller hur? Hur som helst så har vi myst varje dag de senaste tre dagarna och borde få till det ikväll också. Sedan är jag med i "att-leta-symtom-leken" :)

• Miaomiao

Äl+7 idag, och mår fruktansvärt illa. Tror dock att det är magsjuka. Började må illa igår kväll.

• Miaomiao

Tack för era gratulationer, tjejer! Jag testade nyss med cb digitala, och fick ett positivt besked. Helt otroligt, så underbart!

Lycka till ni andra!!

• Miaomiao

Hej tjejer! Jag vill hoppa in i den här tråden igen, hoppas att det är ok. 

Fick ett plus i den här tråden i oktober, var så lycklig, och sedan blev det tyvärr MA i november (avstannad graviditet i v 7), och gjorde ett medicinskt abort i måndags. Vi ska köra på så fort äl kommer - alla tester är införskaffade - och nu har jag ännu starkare känsla att vi vill ha ett tredje barn. Det är bara att köra på. 

Jag är 36 och har två barn - 07 och 08.

• Miaomiao

tack Iskristall!

Jag mår bra efter i måndags, fick ett gäng med tabletter som satte igång missfall, blev som kraftigare mens. Borde ha äl om två veckor.

• Miaomiao

Grattis till plusset Minxy, underbart att se ditt fina test!

Janna84, förstår verkligen hur det känns!!! Och det är verkligen tur att vi har våra barn, utan dem hade det varit mycket tyngre. Mens är väl bra på sätt och vis, då vet man att kroppen funkar som den ska, och att man ska försöka på nytt ett par veckor efter. 

Själv blöder jag fortfarande - en vecka har gått efter min behandling. Blöder dock mycket mindre nu, och ska på vul på tisdag för att se om allt har kommit ut nu. Läkarna insisterar på sina rekommendationer att vänta till nästa mens, och jag är fortfarande skeptisk. Här ska vi iallafall köra med äl-tester för att pricka in rätt.

• Miaomiao

Lectin, kul att se dig, håller tummarna för dig!

Mammave: underbart att du blev gravid så snabbt! När du säger "första mensen efter mf" menar du själva mf, eller fick du en mens efter mf? Mina läkare rekommenderar nämligen att vänta in nästa mens, och jag är skeptisk :)

Mina blödningar verkar nu börja lugna ner sig - idag blöder jag väldigt lite och brunt, så det håller väl på att läka. Imorgon ska jag till sjukhuset på återbesök - hoppas verkligen att få beskedet att allt har nu kommit ut och jag slipper skrapning :-/

Äter folsyra och vitaminer. Funderar på att börja äta rosenrot nu, det är väl bra fram till äl?

• Miaomiao

Hej tjejer, nu har jag varit på återbesöket, allt såg bra ut, och läkaren bekräftade att man inte behöver vänta ut nästa mens för att bli gravid igen. Jag känner mig lättad och väntar nu på äl som borde dyka upp om en vecka, ska absolut testa!

• Miaomiao

Lectin: skönt att läkarbesöket är avklarat och att du har en plan. Förstår att du känner dig nere efter att din man har börjat tveka. Dock så är det väl ganska naturligt att tveka lite då och då - ni har ju redan två barn och allt är bra. Det kommer nog att gå över ska du se :)

• Miaomiao

Grattis Micka! och Minxy! Underbart att se era fina tester, hoppas att det smittar sig på oss andra som väntar på plus :)

Själv borde jag ha äl nu i dagarna, (har nu gått exakt två veckor efter medicinsk abort och jag hoppas att äl kommer igång). Dock så funkar det inte alls med äl-tester (precis som ni sa till mig här innan), eftersom de visar två superstarka streck direkt (har visat så senaste två dagarna), så det betyder att det är min HCG-hormon som är kvar i kroppen som spökar. Men jag hoppas ju ändå att jag har äl, så vi kör på - vi får se hur långt det kommer ta oss efter MA. Killen verkar supertaggad att se till att jag blir gravid igen :)

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea