Inlägg från: Lectin |Visa alla inlägg
  • Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Håller med mammave! Både att det är vår tur och att det är jobbigt med strulande mens.

Tänker ibland att vi kanske blir gravida oftare än vi tror men att graviditeten avbryts så tidigt att vi tror att det är en strulande mens... Då är det ju heller inte konstigt att mensen efter blir lite knäpp av hormonomställningarna. Det känns på något vis trösterikt att tänka så mitt i allt krångel.

• Lectin

Jo... Men tänk om hcg-nivåerna inte kom upp i mätbart? Vi påverkas ju av jättelåga hormonnivåer när det gäller andra hormoner så varför inte här också?

Håller med dig om att när vi nu vill ha barn kan vi väl få en sportslig chans att räkna dagar och planera och fundera, längta, vänta och hoppas som "alla" andra?

• Lectin

Tänk så lätt man får förhoppningar! Jag har blött rätt ordentligt söndag natt och måndagförmiddag men sedan klingade det av. Jag blöder fortfarande men inte så mycket som jag brukar under de första dagarna. Och direkt sticker hoppet upp sitt lilla söta nylle och viskar spännande saker i mitt öra. Men jag TROR inte på dig!!! Hrmf... Imorgon ska jag starta nästa ägglossningsstimulering så jag tar väl ett test bara för att vara helt hundra antar jag.

Fördelen med de här tabletterna är att det faktiskt händer något spännande i den tristaste delen av cykeln med både dagräkning, tabletter och senare ultraljud och spruta. Man får glädjas åt det lilla.

• Lectin

Åh så spännande Iskristall! Nu kommer det hända grejer! Håller såklart tummarna för er.

• Lectin

Inget spännande här. Negativt på testet som förväntat så igår startade jag nästa tablettrunda.

• Lectin

Spännande Shrew! Jag intar tumhållarposition!

Kände du av din äl den här cykeln eller är det bim beräknat på senaste mens?

• Lectin

VeronikaK: både beklagar och gratulerar! Skönt att ha en "back-up"-känsla när mensen kommer.

Shrew: då är det bara att vänta och hålla tummarna då.

Mammave: egentligen tror jag det är helt ofarligt eftersom ingen direktkontakt skapats till mammans blodomlopp ännu. Värre senare när moderkaka, navelsträng etc bildats. Men personligen känner jag mig (och Är tills motsatsen bevisats) så galet gravid inför bim att jag alltid hittar någon ursäkt för att låta bli åtminstone alkohol. Kostråden brukar jag ta tag i när jag plussat. Förutom folsyra då som jag ätit över ett år nu...

• Lectin

Skumt mammave! Det kaaan ju också vara så att du missat toppen när du testar en gång per dag men jag tycker det ser lite för svagt ut för det. När på dagen testar du? Och var i cykeln är du? Räknar du med mens om typ två veckor?

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea