Inlägg från: Lectin |Visa alla inlägg
  • Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Håller tummarna Shrew!

• Lectin

Tänk hur det är. I tanken och hjärtat ÄR jag gravid mellan äl och bim... Och inte blir det bättre av att äl-sprutan ger massa extra preggo-symtom som ömma bröstvårtor, illamående, molvärk i livmodern osv.

Äl+5 ungefär idag. Såååå otålig väntan!

• Lectin

Åh så frustrerande VeronikaK! Håller en tumme för att ni ändå "råkat" träffa äl. Förlåt mitt dåliga minne men har du regelbunden cykel så du ändå vet när bim är ungefär? Visst är det väl typ två veckor sedan du fick mens, eller är jag ute och cyklar (fnissar våldsamt åt egna ordvitsen... )?

• Lectin
    VeronikaK skrev 2015-06-23 12:48:21 följande:

Haha, den var bra! Du är inte ute och cyklar, det är ungefär två veckor sedan jag hade mens (2 v + 2 dagar). Men förra gången kom äl ungefär på dag 13 (tror jag). Jag brukade ha ganska regelbunden mens men sedan missfallet har jag bara hunnit ha två och de har varit på 27 och typ 31 dagar, men det är väl hyfsat regelbundet ändå. Brukar dock ha äl-symptom och den här månaden har jag inga alls. 

Lycka till själv förresten, det börjar väl dra ihop sig mot bim för din del?

Knepigt. Ja då borde det ju vara nu i faggorna men känner du inget kan ju kroppen ha hoppat över den här gånge. Bara att vänta och se då. :-/

Njao jag har en bit kvar även om jag vill testa NU NU NU! Bim söndag/måndag. Har rätt många test hemma så jag tänker testfrossa med början på fredag. Äl-sprutan kan ge falskt positivt upp till tio dagar och dag elva efter sprutan är på fredag.
  • Lectin

Jag fick heller inte mer utslag än en pyttestegring på äl-testen den här månaden och har ändå sett äggblåsan växa till (på ul) och haft symtom... Det ena behöver ju inte utesluta det andra så ge inte upp hoppet helt tjejer!

• Lectin

Välkommen (tillbaka) Grönadruvan! Ja, visst är det frustrerande när månaderna går och inget händer. Håller tummarna för oss alla nu!

• Lectin
    GrönaDruvan skrev 2015-06-24 11:42:53 följande:

Testade med äl test igår och det blev plus..men det kan ju vad jag förstår betyda både gravid och att mens är på gång...

Jaså? Där ser man! Att det kunde betyda graviditet visste jag men inte mens. Det har jag aldrig stött på förut. Hur kommer det sig? Har du några symtom som kan tyda på det ena eller det andra?
  • Lectin

Gah!!!! Värk i tjejmagen!!! Så där så det riktigt krampar. Hugger till om jag vrider på mig eller lyfter. Minns inte att jag hade så ont av spruta eller pms förra rundan. Galet att till och med sånt får en att hoppas. Hade vi inte varit i bebisverkstaden hade jag fått söka vård om det höll i sig.

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea