Inlägg från: Lectin |Visa alla inlägg
  • Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Grattis till dottern! Men oj vilken dramatik! Hoppas ni mår bra allihop. Har du hunnit landa i att ni är fem i familjen nu?

Ja visst är det tungt i omgångar. Ibland är jag så fokuserad på kroppen och symtom när jag letar efter äl eller väntar på bim eller mens att jag rent glömmer bort vad det egentligen är vi väntar på! Kanske lika bra det... Men jag brukar få lite svindel när jag väl kommer på att vi ju försöker bli fler i familjen.

• Lectin

Men limegrön så underbart! Grattis!!!! <3

Välkommen emjh och lycka till! Ska bli kul att följa din resa.

Åh så mysigt det låter Oväsen!

• Lectin

Jo hade vi nog med sexlust för att köra varannan dag varenda månad vore det säkert bra men så ser det inte ut i verkligheten. Innan vi började försöka få till en trea kunde det gå månader emellan. att som den här rundan få till det tisdag onsdag fredag OCH söndag är stort... Men nu gäller det bara att hålla tummarna.

• Lectin

Håller tummarna superhårt emjh! Men det var galet lång lutealfas!!! Eller menar du att hela cykeln är 28 dagar? För isåfall är ju lutealfasen (mellan ägglossning och mens) oftast ca 15 dagar och om du nu har tio dagar kvar till bim hade du ägglossning för fyra dagar sedan ungefär. Det är väl isåfall troligt att det är äl-symtom eller mööööjligen en tidig implantationsdipp du känner.

• Lectin

Åhå! Då hade vi äl nästan samtidigt! Jag räknar bim på lördag, 14 dagar efter äl. Ska försööööka låta bli att testa innan men det brukar skita sig.

Hur såg testet ut idag?

• Lectin
    GrönaDruvan skrev 2015-08-03 09:41:01 följande:

Hej alla

Usch, denna gång har jag verkligen inte haft koll på äl alls. Enligt min app (som jag nog ska ta bort, litar inte på den) så var bim för 3 dagar sedan. Jag brukar få mens innan bim enligt appen, så känns konstigt att det är senare helt plötsligt. Måste haft senare äl.

Tog ett grav test igår, men det var inget.

Denna gång ska jag köra med äl test från samma dag mensen slutar. Går in på försök 8 nu då.... Segt.

Oj va konstigt?! Men skönt att kunna släppa kontrollen en stund. Det fixar inte jag.
  • Lectin

Uppdaterade bim-tråden både med mitt eget korrigerade bim men flyttade också ner mammave och limegrön till gravida. Trevlig rensning!

Jag fick för mig att räkna efter hur många försök jag själv hunnit med sedan april -14... Trots att 15 månader passerat, vilket känns så galet och oöverstigligt länge, så har det ändå inte hunnit bli mer än tio försök totalt. 5 utan hormonhjälp och fem med. En med Pergotime och fyra med Letrozol. Två gånger förstärkt med ovitrellespruta vid ägglossningstid.

10 försök, nio besvikelser. Nu får det bli annat resultat den här gången tycker jag. Tionde gången gillt...

• Lectin

Nå ta inte ut något i förskott Iskristall! Och jag tvivlar på att jag försvinner direkt jag plussar när den dagen kommer.

• Lectin
    limegrön skrev 2015-08-03 20:26:17 följande:

Lyckan varade inte så länge. Tror att jag fått/håller på att få missfall. Började blöda yttepytte rosa flytningar i lördags som har ökar till kraftig mensblödning idag. känns snopet.

Åh nej! Jag är så ledsen limegrön! Skickar över ett lass varma kramar!
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea