Inlägg från: limegrön |Visa alla inlägg
  • limegrön

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

mangoo skrev 2014-11-10 10:55:43 följande:

skäms nästan att säga det men vi har gjort 5 försök. . Sa iaf att vi försökt 8 månader för att få komma, va inga problem alls fick tid en vecka senare.. vill veta att allt är ok för om det inte är det kunna sätta in behandling snarast. Vill inte ha "för stort" glapp till de andra två. . Vände mig till en privat klinik i uppsala. Har hittills fått veta att min livmoder och äggstockar ser bra ut, och precis nu hörde dom av sig och sa att min mans prov var bra. Så nu ska jag dit för spolning av äggledarna på torsdag!..

Då är det förmodligen privatklinik man får vända sig till då om man vill ha hjälp, får kolla vad som finns i mitt område. Tack för svaret. Får övertala sambon först bara... han är inte lika "het på gröten" med att skaffa bebbe som jag. För honom räcker det med, " det blir när det blir". Vilket inte räcker för mig... jag vill och har velat lääänge.

Spolning av äggledare ska vara effektivt för fertiliteten har jag hört, så det tar sig säkert för er efter det, hoppas hoppas.
  • limegrön

Jag har oxå varit mindre aktiv de senaste veckorna el månaden kanske. Ibland behöver man ta en paus från hysterin med symtom letandet.. blir ju knäpp emellanåt, haha. Men nu har mitt hopp tänds lite igen, är på bim -2 och såklart kunde jag inte hålla mej utan testade imorse. Använde mig av en teststav från testlagret och är därför osäker på kvaliten. Det visade sig nämligen ett svagt, svagt streck bredvid kontrollstrecket. Har visat 2 vänner och de tycker oxå det syns men mycket svagt. Kan jag lita på att det är ett plus? Vågar nog inte tro hundra än. Funderar på att åka och köpa ett känsligare test. Men kan jag testa idag då el måste det vara morgonurin? Åh... är ju sååå nyfiken, vill veta..

• limegrön

Jag går i valet och kvalet om jag ska köpa ett till test el om jag ska lugna mig tills på ons och testa igen. Ska åka till gymmet nu så får vi se om jag svänger förbi ett apotek påväg hem.. är det bästa att köpa ett rfsu testa tidigt el ett cb digitalt?

• limegrön
    Lectin skrev 2014-11-24 13:36:43 följande:

limegrön: Hur svagt var det? Har du någon bild? Jag är verkligen supernyfiken här!

Du får ursäkta men jag är en urtidsmänniska, försökte lägga upp en bild men fick det inte att funka. Jag kunde hålla mig och inte köpa ett annat test, helt otroligt, trodde jag inte. Har ju ett gäng tester kvar från testlagret så dom får duga. Tar väl ett nytt test nu varje morgon tills mensen dyker upp kan jag tro.
  • limegrön

Ja visst e de spännande, men jag vågar verkligen inte tro nåt innan det e helt bekräftat. Ska testa imorn bitti (bim fast kan oxå vara bim -1).

Umeje; låter i mina öron som att du är gravid! Kroppen är en underlig maskin.

jag har oxå alltid haft regelbundna cykler, men så några mån sen så mådde jag kass och var ständigt stressad pga jobbet och då förlängdes min cykel med 4 dgr, som att kroppen Sa ifrån liksom.

Lectin: när du minst anar det dyket drömhuset upp (och en bebis)

vi har oxå letat efter vårt drömhus isnart 2 år. Tänk vad man väntar och letar, haha.. bebis och drömhus var är ni?!?

• limegrön
    Micka! skrev 2014-11-25 11:10:55 följande:

Fick rosa spottings igår kväll, så det blev inget den här månaden heller Så jäkla trist! Har aldrig haft det när jag varit gravid.....

Hoppas på plus i mellandagarna istället. ..då kanske man får en nyårspresent! Karln min ska börja med vitaminer han också, och vi får nog prova varianten med mys var tredje dag, utifall han har få simmare!

Lycka till ni andra

Får du spottings så långt innan mensen? Kan det inte varit en nidblödning då? Ägget kanske fäste sent i cykeln..
  • limegrön

Vet inte om det är så spännande längre.. gjorde ett test imorse och det visade som det för 2 dgr sedan, ett svagt, svagt, svagt streck. Försökte ta en bild för ni skulle få se men fick inte till någon bra bild så de syntes. Börjar tro att testen lurar mig och att det ist är spökstreck jag ser. Så nu ska jag vänta in mensen och som vanligt deppa ihop som varje mån.

• limegrön

Umeje: vad underbart härligt, Grattis!

strecken på mina test var definitivt spökstreck. Idag kom mensen. Så var det med det.

• limegrön

Oops.. var inne i BIM-listan och ändrade min bim. Blev lite tokigt och rörigt, sorry.. vill ngn snygga till efter mej kanske?

• limegrön

Grattis till er som plussat i tråden... det ger lite hopp till oss andra som ältar.

nu till en kanske dum fråga men kan man ha 2 ägglossningar med ca 3-4 dgr mellanrum i samma cykel? Såklart att man ska släppa fler ägg om det blir twins men så många dgr emellan funderar jag på. Jag fick nämligen ett positivt äl-test morgonen 9 dec med tillhörande transparenta flytningar som började några dgr innan (plus molande smärta). Den 12 dec fick jag hemska äl-smärtor och flytningarna höll i sig hela veckan, alltså sammanlagt ca 9 dgr. Nu funderar jag på om jag har haft 2 ägglossningar?! Jag tog aldrig något mer äl-test, men brukar få äl-smärtor vid äl som jag fick den 12 dec.

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea