Inlägg från: Lectin |Visa alla inlägg
  • Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Helt blankt idag och mitt i en rätt normal mens så idag påbörjade jag nästa tablettrunda.

• Lectin
    VeronikaK skrev 2015-09-09 08:16:34 följande:

Tråkigt. Hoppas att den "ökade" chansen efter tidiga missfall kan hjälpa till att öka chanserna nästa gång.

Tack för pepp! Det hoppas jag också!
  • Lectin
    GrönaDruvan skrev 2015-09-10 21:00:37 följande:

Hej alla!

Då är man i Turkiet och beräknad mens var på söndag...men nä...här dyker vi upp på onsdagen och förstör semestern!! Litar inte det minsta på den här appen längre. Nu ska jag köra äl stickor från tisdag när jag är hemma!!

Nää vilket skit! :@

Ta ett glas vitt vid poolen och peppa för nästa runda i mitt eminenta sällskap!
  • Lectin
    VeronikaK skrev 2015-09-14 08:18:56 följande:

Hur går det för er?

För min del ordnade det sig med den bortresta maken men det verkar inte ha spelat ngn roll - bara ett par dagar efter äl känner jag hur PMS-hormonet börjar rusa uppåt. Det måste ju vara rekord t.o.m för att vara jag. ;) 

Hoppas att PMS-känningarna övergår i något annat framöver.

Här är det stiljte i väntan på äl. Ultraljud på fredag för att kolla om det är några fina äggblåsor på gång.
  • Lectin
    VeronikaK skrev 2015-09-14 08:18:56 följande:

Hur går det för er?

För min del ordnade det sig med den bortresta maken men det verkar inte ha spelat ngn roll - bara ett par dagar efter äl känner jag hur PMS-hormonet börjar rusa uppåt. Det måste ju vara rekord t.o.m för att vara jag. ;) 

Hur går det med pms-känningarna?

Ul idag visade en fin äggblåsa på tillväxt. Den var ca 15 mm idag och de brukar spricka vid ungefär 22-24 mm. Den växer ungefär två mm om dagen så äl borde bli på tisdag-onsdag någonstans. Jag har börjat se fertilt sekret idag så det stämmer också bra in tidsmässigt. Bara att tuta och köra! Honk honk!
  • Lectin
    VeronikaK skrev 2015-09-18 15:02:00 följande:
    Okej, det ser ju lovande ut då. Lycka till!

PMS är lite bättre än vanligt faktiskt. Men eftersom jag är bortrest i helgen och gärna vill ta några glas vin så testade jag i morse - det var negativt. Å andra sidan är det 6 dagar till förväntad mens, så det kan ju ha varit för tidigt. Men jag har tidigare gånger testat positivt väldigt tidigt så det ser mörkt ut.
    Ascha då... Håller tummarna för att det bara var för tidigt. Ha så trevligt i helgen. Själv ska jag på bröllop och bara tänka fina romantiska tankar mellan vinglasen hela helgen.
  • Lectin

Starkt äl-test imorse (jag haffar i princip aldrig lh-toppen), fertilt sekret sedan ett par dagar, äl-spruta tagen imorse, "raj-raj" på kvällarna... sedan är det bara att vänta. Håll tummarna ladies!

• Lectin
    Fsake skrev 2015-09-22 15:17:46 följande:

Har bim vilken dag som helst. Testade neg imorse... Har bruna spottings så får se om det blir mens eller inte..

Spännande! Håller alla tummar Fsake!
  • Lectin
    Fronten skrev 2015-09-24 22:51:45 följande:

Hur tänker ni som tar äl-test. Jag hade positiva stickor i två dagar. Är det efter den första positiva eller sista som man kan tänka att Äl sker inom 24-36 timmar? I går morse var det inte positivt längre... Råd från er rutinerade önskas.: )

Jag troooor det är ökningen som kommer 24-36 timmar innan äl.isåfall ditt första test. Inte helt säker.
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea