Inlägg från: Lectin |Visa alla inlägg
  • Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Fsake skrev 2015-11-11 11:51:30 följande:

Tog ett test imorse bim-4 som var svaaagt positivt! Ska iväg nu och köpa fler test och ta ett nytt imorn. Hoppas!

Åh så spännande! Håller tummarna och väntar ivrigt på rapport.
    samt78 skrev 2015-11-11 13:52:37 följande:

Jag är 37 år, har två barn som är 7 och 3½ år gamla.
    Har försökt få till en trea sen slutet av sommaren, har gjort 4 försök hittills.

Ettan kom till på första försöket och tvåan på andra försöket och jag hade trott att det skulle gå fort även denna gång men vi ger inte upp hoppet för det!

Välkommen och stort lycka till! Hoppas det tar sig fort så du slipper grubbla.
  • Lectin
    Fsake skrev 2015-11-13 13:18:54 följande:

Bim-2. Fattar fortfarande inte! :)

Åh så underbart!! Grattis Fsake!
  • Lectin

Grönadruvan: Genom mina 1.5 år av försökande på trean hann jag få en hel del torkstreck. Jag skulle inte lita på det men kanske ta ett nytt om ett par dagar bara för säkerhets skull. Vart i cykeln tror du att du befinner dig ungefär?

Och deppa ihop måste man få ibland när det tar tid. Det kräver både kropp och knopp. Men ge inte upp tjejer! Plötsligt händer det! Jag är det levande beviset, även om jag inte haft turen att få till mina kids på första försöket  någon enda gång. För varje försök så kommer man närmare den där gången när det faktiskt lyckas.

Idag är jag på v.12+6 och magen ser redan ut som ett bowlingklot! Gravid 
    Kram på er allihop! Hjärta

• Lectin
    GrönaDruvan skrev 2015-12-07 16:13:20 följande:

Ja, troligtvis är det väl inget. Är på vad jag tror bim-2 så borde ju synts tidigare tycker man.

Det är inte kört än! Det finns många som inte plussar förrän på eller efter Bim. För mig har det varit olika från gång till gång.
  • Lectin
    Iskristall skrev 2016-03-13 16:11:05 följande:

Hur mår du Lectin?

Tack för omtanken Iskristall! Jag mår jättebra mentalt men har de allra flesta gravidkrämpor jag kan komma på. På den ljusa sidan så har jag inte lika ont av foglossningarna den här gången men de finns där precis som förut. Går in i v. 30 idag!! var tar tiden vägen?

Hur mår du själv med illamåendet?
  • Lectin

Jag glömde ju tacka dig Micka! tack! Och vilka tankar! Redan funderingar på en fyra? Det tror jag säkert ni fixar. Lycka till!

Micka! skrev 2016-03-13 14:18:41 följande:

Lecitin; Stort Grattis till +, har inte varit inne här på länge!! Min lilla tjej har hunnit bli 7 månader, går så fort! Njut av graviditeten och när bebis kommer, så härligt! Jag har till och med börjat fundera på ett fjärde barn!!! Min karl vill ha det!!! Får se hur det blir....så kul grattis igen!!!!????????

Välkommen till tråden Quirall och lycka till i verkstaden!
    Quirall skrev 2016-03-29 18:27:17 följande:

Hej! Får man komma med i denna tråd?
    Har precis fyllt 36, har en 5-åring och en 3,5-åring och skall ta ut kopparspiral nästa vecka och planerar börja försöka med en trea i juni/juli :)
    Tänkte försöka läsa ikapp lite i tråden under kvällen

• Lectin
    GrönaDruvan skrev 2016-04-03 14:44:54 följande:

Jag är gravid!!

Oh! Grattis! Orken och trubbel på hemmaplan kommer väl alltid att vara sisådär men ni reder säkerligen ut det längs vägen. Njut nu! DU är GRAVID!!!!
  • Lectin
    GrönaDruvan skrev 2016-04-06 16:36:00 följande:

Jahopp...blöder lite nu, så får väl se om det är missfall på g, eller bara en blödning...

Åååhhh! Håller alla tummar jag kan! Hur ser det ut idag? Mer? mindre? Inget alls?
    Gamlamamman skrev 2016-04-05 12:45:42 följande:

Har hållit mig undan ett tag och mest gått in o läst ibland... Största grattis till alla glada händelser! :) Så härligt med lite god energi!

Och Lectin, oj vad tiden gått fort! Minns att du plussade precis när jag gick med i tråden. :) Tänk att det snart är dags för er.

O Iskristall! Så kul!

Själv vet jag inte riktigt vad som händer. Är på Bim+5 med negativt test senast i söndags. Har bara ett test kvar nu så tänkte försöka hålla mig till imorgon. Känns overkligt att något skulle vara på gång men min mens brukar inte vara så här sen...

Jaja, vi får se vad som händer.

Kram till er alla!

Hej!!
    Har du vågat testa idag? Jättespännande ju!
  • Lectin
    Gamlamamman skrev 2016-04-07 15:36:59 följande:

Testade neg senast i förrgår med cb digital. Utgår från att det är något annat som är fel nu istället. :)

Ledde iaf till att jag bokade in oss på fertilitetsutredning. Så vi får se hur det går framöver. :)

Aha! Stort lycka till.
  • Lectin
    Gamlamamman skrev 2016-04-07 15:36:59 följande:

Testade neg senast i förrgår med cb digital. Utgår från att det är något annat som är fel nu istället. :)

Ledde iaf till att jag bokade in oss på fertilitetsutredning. Så vi får se hur det går framöver. :)

Aha! Stort lycka till.
  • Lectin
    Polarlantis skrev 2016-04-13 21:05:17 följande:

Så mysigt att läsa lite i tråden även om det går upp och ner för er. Hoppas på + för er alla!

Själv brottas jag med faktum att jag nog kommer få ge upp tanken på en trea då mitt liv är i kaos med sambo som inte klarar barnen osv. På ett vis är jag ju väldigt lycklig nu när jag kan röra mig normalt igen och inte har ont längre och barnen börjar bli stora (2,4) och sen yngsta snart är av med blöjor, då kommer det bli ÄNNU lättare och trevligare...men samtidigt så kniper det i hjärtat och längtan finns där...försöker mest fundera ut om det är längtan efter att få en sådan grav och första tid jag inte fick den här gången som gör det eller om det är en verklig önskan efter en till..

Kram till er alla!

Oj. Mycket att fundera på. Det låter sunt att först fundera igenom ordentligt vad det är du verkligen längtar efter. Skickar en stöttekram! Det blir verkligen enklare ju större och mer självgående barnen blir.
  • Lectin
    limegrön skrev 2016-04-17 11:25:01 följande:

Hej iskristall! Vad glad jag blir när jag läser att ni oxå har lyckats tillslut. Tror du och jag är iungefär samma vecka. Det tog sig för oss oxå tillslut, när vi som minst anade det, haha. Jag är i v 13 nu, bf 25 okt. När har du bf?

Men limegrön! Så underbart! Grattis!
  • Lectin
    GrönaDruvan skrev 2016-05-01 12:07:37 följande:

Fick bekräftat missfall igår
    Vecka 9....

Åh nej! Beklagar verkligen... Gråter
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea