Inlägg från: VeronikaK |Visa alla inlägg
  • VeronikaK

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

längtar14 skrev 2015-04-03 15:52:53 följande:
    Beklagar missfallet måste vara otroligt tufft när man har passerat 12 v o tror att man är "safe"

Kramar om??
    Tack. Lycka till med din gravidietet nu!
  • VeronikaK

Lycka till på ul Lectin!

Nu verkar kroppen snart vara redo att sätta igång igen efter missfallet så jag kanske hänger här lite då och då. :) Det kan ju ta tid innan mensen kommer tillbaka förstås men jag hoppas på snabb återgång till normal cykel.

• VeronikaK
    Lectin skrev 2015-04-14 13:54:33 följande:

Där verkar vara fina äggblåsor på gång men en bra bit kvar till äl. Ska tillbaka på måndag för nytt ul men börja med tester senast lördag om inte jag känner av några äl-symtom innan det.

Vad bra, då är det ju på g i alla fall. :)

Här verkar faktiskt (peppar, peppar) blödningarna ha slutat så kanske börjar det bli normaltillstånd här snart.
  • VeronikaK
    Iskristall skrev 2015-04-16 20:50:03 följande:

Heja er Lectin och VeronikaK

Tack! Jo, jag mår okej. Fortfarande så himla trött bara, men det ska väl ge sig.

Fast jag ropade hej för tidigt visade det sig. I dag kom nya blödningar, tre veckor snart efter missfallet. Så jag får nog vänta lite med att få ihop det med mannen. Och äl och sånt lär väl dröja antar jag. 
  • VeronikaK
    mammave skrev 2015-04-19 21:46:57 följande:

Nya försök här, men min mens har ju varit knäpp två ggr nu och bara varat en-en o en galv dag Så ngt knas är det med den Ska upp på koll imorgon pga det.

VeronikaK: men då är det nog på gång att ta slut iaf. Hoppas du får ett snabbt plus efter mf.

Lycka till i morgon mammave och Lectin!

Hoppas också på ett snabbt plus eller ett plus öht skulle sitta fint. Jag väntar mig inget snabbt i alla fall, inte på ett sånt här gammalt ök. ;)
  • VeronikaK
    Lectin skrev 2015-04-20 10:20:09 följande:

Tack!
    Har haft äl-symtom under helgen och en väldigt tydlig ökning i styrka på äl-testen. Dagens äl-test var så nära positivt det går utan att vara det tror jag! En stor fin äggblåsa syntes dessutom på ultraljudet så nog är det äl-tid alltid! Om inte jag får fullt utslag på äl-test ikväll eller imorgon så har jag fått recept på äl-spruta att ta imorgon kväll. Det blir isåfall första gången för mig. Vet inte ens riktigt vad det är men antar att det är något som ger den sista lilla hormonskjutsen så att ägget släpper.

Jag håller tummar för dig också mammave!

Härligt! Då är det bara att köra på. :)
  • VeronikaK
    Shrew skrev 2015-04-29 11:22:04 följande:

Vi bestämde oss för att börja försöka, blir jag inte gravid före augusti så får det vara! Det är roligt och mysigt att planera och drömma om en bäbis men väntandet och räknandet av dagar ser jag inte fram emot. Hoppas att jag kan ha lite mer distans till det nu efter vår "paus". Jag skulle behöva en app som blinkar när man närmar ägglossning och när man har bim och som man inte kan kolla annars. Tror ni det finns såna appar?

Ursäkta om jag frågar om någonting du redan berättat om - men vad är det som gör att ni ev. stänger dörren till fler barn i augusti? Är det detta med stressen med barnplaneringen?

Frågar eftersom jag själv tänker en del på när dörren ska stängas (p.g.a ålder). Känner att jag inte vill bli för gammal, men samtidigt inser jag att det kommer att vara så svårt att bara bestämma att just den här månaden blir den sista, om du förstår hur jag menar. Misstänker att man hela tiden kommer att tänka "tänk om det är just nästa månad det tar sig".

Så himla svåra frågor. Själv har jag just haft första ÄL efter mitt missfall i v.14 och jag hoppas så himla himla mycket på att det ska ha tagit sig direkt men chansen är väl minimal.
  • VeronikaK
    mammave skrev 2015-05-04 20:22:30 följande:

Deppdag idag Mensen kom helt plötsligt på dag 24! Är så trött på mensstrul nu! Varför är den så konstig helt plötsligt? Jag hoppas verkligen den håller i sig i några dar nu så att den beter sig mer normalt än de två senaste gångerna. Känns som om man inte riktigt har någon sportslig chans att bli gravid en gång om mensen är konstig Sedan har vi bara fyra månaders försök kvar eftersom min man satt stopp efter augusti. Just nu känns det som om jag aldrig kmr få min trea

Vill din man sätta definitivt stopp i augusti? Vad är hans skäl till det?
    Vi har inte pratat om något stopp, min man är liksom tvekande öht till barnfrågan, vill egentligen varken säga helhjärtat ja eller nej (trots att vi ju försöker aktivt nu). Därför lite intressant att höra hur andra resonerar.
    Tror du verkligen att din man kommer att kräva et stopp exakt i augusti om det inte blir ngt innan dess?
  • VeronikaK
    mammave skrev 2015-05-05 06:22:17 följande:

Han tycker att han egentligen redan nu är för gammal och ville därför ha ett bestämt stopp när vi började och sa då augusti. Han är 36 och jag 35, men han har lite annan syn på gammal än jag har. Jag vet faktiskt inte om han kan tänka sig förlän

Oj då, vi är 39 och 41 så ni är unga, säg det till honom. ;) I mitt perspektiv har ni många år på er än. Men det hjälper ju inte dig om din man inte tycker så.

Jag ser att mitt förra inlägg lät ganska stroppigt, jag skrev bara att "vi inte pratat om något stopp" vilket blev lite goddag yxskaft, men jag hade tänkt fortsätta på den tråden: Alltså, jag har däremot själv funderat på ett stopp, men vet inte när. Min man är obekymrad om ålder men han är heller inte så noga med ett barn till. Han motsätter sig inte men är inte lika sugen som jag.

Men det här med åldersstopp är svårt i praktiken, för när är det dags liksom? Så sorgligt.
  • VeronikaK
    mammave skrev 2015-05-05 19:58:33 följande:

VeronikaK: har sagt det flera ggr redan, men han tycker dessvärre inte som oss

Ja, ursäkta om jag upprepar frågor och sånt, jag blandar ihop olika personer i trådarna. Och så får fu tänka på att jag är smått senil nu, det blir så när man närmar sig 40 ;)

Ja, trist att din man känner så. Men det kanske inte är så lätt för honom att helt stänga till dörren i augusti när ni väl kommer dit, även om han säger så nu. När det väl blir augusti är det kanske en annans sak. Och det kanske inte blir någon issue, du kanske redan är gravid då. Håller timmarna! :)
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea