Inlägg från: limegrön |Visa alla inlägg
  • limegrön

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Säger lite försiktigt Tack! Tar inga sprutor el nåt men besvikelsen blir ju enorm om det visar sej vara ett falskt plus. Ska försöka hålla mej till måndag och ta ett nytt test, då borde det ju vara starkare om det är nått.

• limegrön

Lectin; man håller på att testa och analysera dessa nedrans äl test och ändå vet man inte exakt när de är helt positiva. Jag har iofs aldrig tempat, fick aldrig ordning på det där så la ned det. Sen sket jag i allt va stickor var och bara körde med digitalt äl test. Dyrt ja men fasen så mycket bättre än att tolka och analysera. Sen säger ju alla att ha sex varannan dag hela cykeln så missar man inte äl. Kanske e bra men inte alltid man är sugen eller det stämmer med jobb och de barnen man redan har som kanske e extra mammiga ngn kväll. Summa sumarum så låter det som att du hade äl i helgen. Så nu hållt alla tummar.

Oväsen; Grattis till din minsting.

• limegrön

Plötsligt händer det. Kan detta vara beviset för att man inte ska ge upp om man vverkligen vill ha ngt. Kan jag andas ut nu och vara 100% glag? Vågar jag? Tog dessa två test i morse.
  • limegrön

Lyckan varade inte så länge. Tror att jag fått/håller på att få missfall. Började blöda yttepytte rosa flytningar i lördags som har ökar till kraftig mensblödning idag. känns snopet.

• limegrön

Tack för era varma omtankar. Känns konstigt nog rätt bra nu. Blödningen har slutat och jag ser fram emot att börja försöka igen så snabbt som möjligt. Lite förvånad över min egna reaktion, trodde nog att ett missfall skulle bryta ner mig totalt, men känner mig ist starkare och mer peppad än någonsin. Nu vet vi ju att vi KAN iaf. Detta var första missfallet för mej och nu har jag ju den erfarenheten oxå, tur i oturen att det kom så pass tidigt. Senare hade nog varit mycket tuffare. Hoppas min positivism håller i sej bara, haha

håller tummarna för dej nu Lectin.

• limegrön

Det var drygt iskristall, är det alltid så för dej?

Jo då jag försöker hålla skenet uppe med en viss ansträngning. Just nu googlar jag mest på hur lång tid det tar innan äl kommer igång igen. Många som blivit gravida snabbt efter ett missfall så nu är mina förhoppningar höga. Trodde jag slutat blöda men så kommer det lite lite då och då, väntar på att det ska sluta blöda helt så äl kan komma.

• limegrön

Grattis lia_78

Sjalv gjorde jag ett grav.test igar for att se om hormonerna e borta efter grav. Aldrig har jag blivit sa glad for ett negativt test. Haha.. endast en v efter missfallet och hormonerna redan borta, barnmorskan menade att de kunde ta flera v. Missfallet skedde ju valdigt tidigt, sa hormonerna hade kanske inte hunnit komma upp i nagra hogre hojder. Sa nu vantar jag spant pa om egglossningen vill komma igang redan denna cykel. (hoppas ni fattar min skrift, har inte svenska i min nya mobil)

• limegrön
    mammave skrev 2015-08-15 10:47:03 följande:

Grattis Lia!!

Limegrön: när jag fick mf innan min två tog drt sig sen på försäk två och innan hade det tagit nio försök. Hoppas det är så för dig med

Det hoppas jag med mammave. Kommer du ihåg hur lång tid det tog innan första äl och mens kom efter missfallet? Är sååå otålig, känns som vi slösar tid..

Håller tummarna nu iskristall
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea