Inlägg från: Micka! |Visa alla inlägg
  • Micka!

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Minxy skrev 2014-11-29 08:20:50 följande:

Nu har FF satt ut ÄL på mig, på dag 14 i cykeln. Jag är osäker på BIM, förra månaden var min lutealfas 13-14 dagar har jag för mig. Jag låter BIM ligga kvar på den 12 december i BIM-listan iallafall.

Jag tar gärna lite av de där gravidbacillerna nu Micka ;)

Kul och tack, skickar över massa baciller i mängder, håller tummarna för ett plus!

Fattar inte att jag är gravid än...trodde att det var kört när jag fick rosa flytningar på bim -5! Kanske var en nidblödning ändå vilken rysare det blev...det här!
  • Micka!

Tack tjejer

Helt otroligt detta, så glad , mår illa och har lite molvärk, ömma bröst! Och ikväll ska vi ha middagsbjudning med utgång, så jag vet inte hur jag ska bortförklara att jag inte dricker nått alkoholhaltigt!

Iskristall: vad tråkigt, usch.... jäkla mens! Hoppas det blir nästa månad, den här månaden skippade jag kaffe helt, drack grapejuice och tog jättenattljusolja till ägglossningen!

Ändrade i Bim-listan, glömde skriva mitt namn först...haha, börjar bli gravidglömsk redan kanske! 

Hejar på er allihop, hoppas alla plussar snart! 

• Micka!
    Minxy skrev 2014-11-30 00:35:46 följande:

Tja, för mig är det här en tydlig upprepning av förra månaden. Otroligt ömma bröstvårtor reslaget direkt efter ÄL. Om några dagar lär det väl utvecklas till ömma, spända och "tunga" bröst, precis som förra månaden. Och....typ 2 dagar innan BIM lär ömheten försvinna och sen kommer mensen som ett brev på posten :/

Jag bitter och negativ? Neeeej då ;)

Jag hade ju också symtom ca 3 dagar efter ägglossning, spända bröst, molvärk osv. Precis som jag haft andra månader....men nu blev det ju ett plus, även fast jag var helt säker på att det blir inget den här månaden heller!

Håller tummarna för ett fint plus

En sak jag märkt nu, är att jag sen ca bim -4 har känt en fylld känsla kring livmodern, och nu blir jag tokkissnödig jättefort!

Lyckades med utekvällen igår, ingen blev misstänksam, låtsades dricka drinkar...men de var alkoholfria
  • Micka!
    Lectin skrev 2014-11-30 10:58:19 följande:

Åh grattis Micka!!!!! Som sagt, hoppet är inte ute förrän mensen kommer!

Iskristall: åh... Håller ändå en tumme för att det inte är mensen...

Kram Minxy! Det är jobbigt med väntan...

Tack Du har helt rätt!!!!! Har fortfarande inte greppat det riktigt!!! Men glad och lycklig är man, men det är lite skräckblandad förtjusning.....

Håller verkligen tummarna för plus för er, hoppas på snart så vi kan hänga i en gravidtråd och prata alla krämpor/ allt kring bebis, vore kul att följas hela vägen
  • Micka!
    Minxy skrev 2014-12-02 06:45:16 följande:

Såhär ser kurvan ut för tillfället. Bara att vänta och hoppas. Skulle gärna vilja se en dipp runt dag 7-9 och därefter ytterligare en temphöjning till kanske 36,8 eller så. Sen får tempen gärna hålla sig hög hög hög!

Ja, håller tummarna vore så kul....då kan vi prata gravkrämpor och följas åt

Min tempkurva ser lite kasig ut, men jag orkade inte tempa varje dag! Huvudsaken är ju att det blir plus!!!!!
  • Micka!
    mangoo skrev 2014-12-01 12:20:21 följande:

samma här ömma bröst och illamående från några dagar efter ägglossning varje månad.

bara två dagat till BIM

När tänkte du testa ? Mammave du har ju också bim imorgon....så spännande. ...håller tummarna för två fina plus !

Börjar själv må lite mer illa.....och har lite molvärk i tjejmagen!!!!
  • Micka!
    Minxy skrev 2014-12-02 21:27:49 följande:

Missförstå mig rätt nu, men vad KUL att du mår illa! :D

Jag vill också må illa :P (det här är väl ändå gången man ber om lite kräk-feeling).

Jag satt och räknade lite på vad BF skulle bli om det hade tagit sig den här gången. 19 augusti, min mammas födelsedag! :)

Ja, då känns det ju mer verkligt, att det bor nått där inne

Min dotter är född på min mammas födelsedag. ...så det är en speciell födelsedagspresent håller tummarna!!!!
  • Micka!
    Minxy skrev 2014-12-04 13:32:16 följande:

Jag känner mig totalt jäkla ogravid! :(

Brösten har slutar ömma, jag har ingen växtvärk/molvärk i magen. Allt är som det brukar vara dagarna före mens :(

Så hade jag också, det var därför jag trodde det var kört + de rosa flytningarna! Men sen kom ju illamåendet och plusset ! Så ta det lugnt, jag hoppas och håller tummarna för ett plus

Har direkt inte nå symtom på graviditet just nu.....lite trött, lite bättre luktsinne, lite känning av illamående ibland! Hoppas det håller i sig så, vill helst inte må för illa, i mina förra graviditeter har jag mått illa och spytt i 3-4 månader.......så hoppas jag kommer må bättre i denna
  • Micka!
    Janna84 skrev 2014-12-04 20:18:26 följande:

Läs du VeronikaK och lova att du meddelar oss när du är gravid.

BIM-3 och minus i morse. Jag ser dock ett svagt torkstreck så det blir nog ett nytt test imorgon bitti. Försöker att inte hoppas för mycket...

Åh....spännande Håller tummarna åt dig!!!!!!!
  • Micka!
    mangoo skrev 2014-12-05 06:51:38 följande:

????

Stort Grattis, vad härligt ! vad kuuuul! Nu kan vi prata gravidkrämpor, har du några

Janna84, håller tummarna för ett plus, så länge mensen inte kommer så finns hopp!

Minxy; det är ju nåt där ju, svagt, men tror det blir starkare, du lär ju teeeeesssta imorgon igen
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea