Inlägg från: Jesssb |Visa alla inlägg
  • Jesssb

BF MAJ 2015

Hej alla!

Grattis till era plus!Glad Jag vill hoppa in här jag med!
    Jag är 24 år och bor i Jämtland. Jag och maken har försökt att få vårt första barn sedan februari 2011. i Januari i år tog vi kontakt med vår gynekolog och började en utredning där vi blev klassade som oförklarligt barnlösa då dem inte kunde hitta fel på någon utav oss. Dem bestämde sig till slut, efter tjat från mig, att vi skulle få testa Pergotime för att se om min ägglossning är oregelbunden och bara kommer vissa cykler, vilket var mina misstankar då jag väldigt sällan lyckas få utslag på ÄL-testerna. Så  2 augusti tog jag första tabletten och igår så fick jag ett svagt streck på testet! Vågade inte riktigt tro på det testet, så jag tog ett till (annat märke) igår eftermiddag, som även det visade ett svagt positivt, och i morse tog jag ytterligare ett test som visade svagt även det. Så idag har jag berättat för en ÖVERLYCKLIG make som inte riktigt har förstått att vi lyckats denna månad.
    Beräknat BF 5 maj, men jag tror det kommer flyttas fram ca 4 dagar när vi varit hos BM då jag hade en senare ägglossning pga pergotime.

• Jesssb
    corran skrev 2014-08-28 19:50:04 följande:

Har ni mycket växtvärk redan? Jag är bara i v 3+5 och har sån sjuk mensvärk till och från!! Antar att det är väktvärk, det stårlar ända ut i benen ibland..

Jag har haft konstant molvärk sedan ÄL+2 med samma känsla som du, att det strålar ut i benen ibland. Nu har den börjat ge med sig lite och kommer mest kvällstid tillsammans med lätt illamående.
  • Jesssb
    Mariposas skrev 2014-09-02 17:20:54 följande:
    Nån som har en bra gravidapp att rekommendera?
    Om du inte har något emot en app på engelska så skulle jag rekommendera Babycenters app och appen Glow Nurture. Där får man DAGLIG uppdatering och även en del ToDo-uppgifter varje dag!
Svar på tråden BF MAJ 2015