Inlägg från: H@llon |Visa alla inlägg
  • H@llon

BF MAJ 2015

Hej alla! Jag fyller snart 30 och igår tog jag mod till mig och gjorde ett gravtest (var rädd för att bli besviken). Är i vecka 5 (4+5) =D Har mått illa i tre dagar och haft något som känns som mensvärk i 8 dagar. Värken gör mig lite orolig men har läst att det är helt normalt. Någon som är i samma sits?

• H@llon

Hoppas allt ät okej Acire94! Jag fick också sjukt ont igår, så illa att jag inte kunde stå. Det gick över efter en stund men det kom tillbaka inatt/imorse så jag har inte sovit mycket. En vetekatt på magen hjälpte dock. Jag blir väldigt orolig, ingen blödning dock som tur är.

• H@llon

Missk37, jag har ringt bm och ska dit 10/9 för första gången. :)

• H@llon
    Marionett skrev 2014-08-29 22:03:56 följande:

Jag trillar in här.

Väldigt tidigt än så länge. Bim imorgon men plus på stickan sedan några dagar. BF 7 Maj om allt går väl.

Varit hos läkaren idag för kontroll av cellförändringar som kom tillbaka efter konisering. Men det verkar inte vara någon större fara och ska inte påverka graviditeten. Jag var sjukt orolig för att få dåliga nyheter idag så efter de goda nyheterna känns det fantastiskt.

Så nu kan jag andas ut och fokusera på att vara gravid. Helt overkligt då jag hela mitt liv haft graviditets och förlossningsrädsla som jag förhoppningsvis brottats klart med. Så det blir en utmaning detta.

Jaja.. det var lite om mig det. Är 33 för övrigt.

Jag hade tid för konisering 9/9 men då jag fick reda på att jag är gravid bokade jag av ocb bokade istället tid hos bm. Hoppas det inte hinner hända alltför mycket med cellförändringarna tills bebisen är ute.
  • H@llon
    Marionett skrev 2014-08-30 14:29:36 följande:

Håller tummarna för att det går bra.

Enligt min läkare så ska graviditet o cellförändringar inte påverka varandra så då får man ju lita på det.

Det är verkligen inget man vill behöva gå och oroa sig för.

Tack! Jag har också hört det men blir orolig ändå.
  • H@llon

Killnamn är riktigt svårt men jag gillar Charlie och Eddie. De tjejnamn som ligger överst på listan är Astrid, Alice och Agnes.

• H@llon
    jossan90 skrev 2014-09-02 06:39:54 följande:

Det känns inte som akuta smärtor lixom mer obehagligt och ibland hugger det till lite mer. Skönt att de finns andra som har samma. Jag är rätt nojjig av mig, började läsa om utomkvedhavandeskap och blev jätterädd men har inga blödningar alls.

Fick en tid den 22 September för inskrivning, vill att tiden ska gå liiiite fortare nu :) Är rätt orolig över att det ska hända något innan dess, men antar att man kanske ska slappna av lite och njuta ;)

Jag har fått akutont ett par gånger, skulle säga 9 på vas-skalan. Kommer som attacker och håller i kanske 10 min. Har ringt 1177 och han jag pratade med sa att det kan göra riktigt ont i början. Har pratat med två vänner som fått barn bara för att få höra hur andra haft och de har också haft riktigt ont och det gick bra för dem. Går dock och nojar mig ändå..
  • H@llon
    jossan90 skrev 2014-09-02 08:26:02 följande:

Vilken vecka är du i? Det känns lugnande det du skriver men det är som du säger. Man oroar sig ju ändå...

Jag är i vecka 6 (5+3)
  • H@llon
    niiina skrev 2014-09-02 08:52:02 följande:

Har ni gått upp något i vikt? Jag går in i v.6 idag och nu ökat 2 kilo ..men har verkligen inte ätit mer än vanligt.

Jag har inte vägt mig då jag inte vet vad jag väger i vanliga fall, men jag har fått större mage. Tycker jag ser gravid ut men de ska man ju göra i v.6 (5.3).
  • H@llon
    jossan90 skrev 2014-09-02 13:27:28 följande:

Hehe, ibland känns det som att jag är höggravid och har värsta magen (inbillningar) så kollar man ner och ser inget :p

Men jag har verkligen fått större mage, min kille tycker också det och byxor sitter hårdare.
  • H@llon

Jag åkte till akuten inatt då jag haft mycket kraftiga smärtor av och till på em, kväll och natt. Fick göra VUL och läkaren tyckte det såg ut som att jag är mycket tidigt i graviditeten, ca 4 v. Om man räknar från min senaste mens är jag i v 6 (5+4). Hon hittade även en 4 com stor cysta. Så nu är jag orolig över att det är nåt fel på fostret och att cystan skulle va cancer. Hon sa åt mig att ringa gynmott och boka tid för nytt UL om minst 10 dagar för ytterligare undersökning då hon förhoppningsvis kan se mer om fostret blivit större. Hon sa att det lilla hon såg ser ut som en normal tidig graviditet men blir orolig ändå.

Det jag vill fråga er är om någon har erfarenhet av cystor? Läste att man kan få som mycket kraftig mensvärk av dem och det är så jag får nu, ofta. Kommer det bli bättre? Värre? Kommer bli galen om det ska göra såhär ont till nästa UL..

• H@llon
    niiina skrev 2014-09-03 10:15:31 följande:

Oj, din stackare! Jag har tyvärr ingen erfarenhet av cystor men hoppas och önskar att den är helt ofarlig och att ditt lilla embryo utvecklas precis som den ska.

Stor styrkekram till dig!!

Tack, det behövs..
  • H@llon
    niiina skrev 2014-09-03 10:15:31 följande:

Oj, din stackare! Jag har tyvärr ingen erfarenhet av cystor men hoppas och önskar att den är helt ofarlig och att ditt lilla embryo utvecklas precis som den ska.

Stor styrkekram till dig!!

Tack så mycket! <3
  • H@llon
    Björan skrev 2014-09-03 12:07:57 följande:

Jag hade en cysta i juni som gjorde sjukt ont, det va en gulkropp som hade brustit. Smärtan försvann efter några dagar.

Jag ska på VUL på mån för att se att allt är bra, gyn sa att en cysta inte ska vara farligt för graviditeten men den kan ta plats i livmodern.

Håller tummarna för dig!

Tack så mycket! Hoppas verkligen min smärta också försvinner snart. En läkare ska ringa upp idag så jag kan fråga om smärtlindring.
  • H@llon
    jossan90 skrev 2014-09-03 14:08:43 följande:

Usch, styrkekramar till dig. Hoppas allt går bra!

Tack så mycket!
Svar på tråden BF MAJ 2015