Inlägg från: Mariposas |Visa alla inlägg
  • Mariposas

BF MAJ 2015

Grattis till alla som plussat!! Hoppar oxå in här efter att ha följt er nån dagar ;). Plussade i fredags efter missfall i början av juni. Är glad att jag ändå lyckades bli gravid igen så pass snabbt o hoppas innerligt att bebis mår bra o vill stanna kvar denna gången, är i v 4+2 idag. Har en pojke redan här hemma som är född i januari-11 som ofta pratar om bebisar o verkar väldigt redo för att bli storebror (har inte berättar för honom än). Har iaf fått tid för inskrivning och vul den 22 september så nu längtar vi dit :).

• Mariposas
    Yammi skrev 2014-08-29 16:19:05 följande:

Här blir det ingen bebis. 

Brösten kändes bättre imorse och det hemska illamåendet visade sig inte. 

Har nu störtblödigt sedan kl 14 och har en hemsk värk i ryggen. 

Gråter som en galning. 

Men det går väl över. 

Jag är hemskt ledsen för er skull Yammi. Var med om samma sak i början av juni och vet vad du går igenom. Många runt omkring försökte trösta med att det va något fel på barnet, men när man är i den situationen är det inte mycket till tröst även om man vet att det är så. Det enda jag hade i mitt huvud va att jag skulle bli gravid igen o här sitter jag 3 månader senare, är lycklig (men självklart orolig) och hoppas att bebis vill stanna hos oss denna gången. Många styrkekramar till er!!
  • Mariposas
    Serahjay skrev 2014-08-29 10:34:46 följande:

18/9 blir det inskrivning för mig. :) Hoppas jag får tid till ett vul då oxå. Eftersom förra graviditeten var ofostrig. 

Visst va du väl från Malmö? Var går du någonstans? Jag går på slottstadens Läkargrupp.

Någon mer från Malmö (eller i närheten) i tråden?
  • Mariposas
    Lihihi skrev 2014-08-30 10:44:55 följande:

Hej!

Plussade i tisdag svagt svagt, har efter det gjort 3 plus till den här veckan och får väl inse att det faktiskt är sant även om det är svårt :D

BF enligt sista mensen är 5/5 och jag ska på läkar besök redan 5/9 då jag räknas som högriskgraviditet pga att jag tidigare haft blodproppar. Är det någon annan här som haft blodproppar och nu måste ta sprutor osv? Är så glad med minst lika nervös. Nu vill jag att tiden ska gå fort så att allt känns lite mer säkert och kanske lite lättare att förstå. Det här är vårat första barn och jag har precis fyllt 25 :)

Jag fick en blodpropp i ljumsken när jag va gravid med vår son i v 30. Det va nån veckor efter en lång flygresa o läkarna kunde inte hitta nån annan anledning till blodproppen än själva flygresan. Fick då ta sprutor resten av graviditeten och 3 månader efter. Antar att jag lär få göra det denna gången oxå. Men har fått för mig att jag iaf inte behöver börja innan v 12...
  • Mariposas
    Lihihi skrev 2014-08-30 13:10:05 följande:

Vad jag förstått det som så ska man börja så fort det går. Jag fick ta blodprover i torsdags och ska som sagt till läkaren nu på fredag och får då sprutor direkt :/

Längtar inte ;)

Kan ju vara lite olika eftersom vi har olika bakgrunder... Att de inte hittade en annan anledning till min än flygresan...
  • Mariposas
    Ise skrev 2014-08-30 19:20:39 följande:

Ni som gör ul på inskrivningen - har ni bett om det eller är det rutin att göra det där ni har skrivit in er?

Jag fick inte göra det på min förra inskrivning :/ men det vore ju jätteskönt att få göra det!

De har det som rutin där jag går (privat i Malmö) inskrivning + vul i vecka 10 ungefär. Får komma dit tidigare denna gången (v 8+0, hade fått tid ännu tidigare om det inte varit för att jag är iväg på semester veckorna innan) pga ett missfall i juni utan att jag ens bett om det. Är verkligen supernöjd med hur de bemött mig både vid graviditet och missfall :).
  • Mariposas
    Serahjay skrev 2014-08-30 21:33:09 följande:
    Ja precis! Jag har valt familjens hus vid folkets park. Men varför känner jag igen ditt namn??? Det kan inte va längesen som vi har snackat i samma forum... men vilken?
    Gissar på att det va i forumet för BF januari. När vi va gravida sist ????.

Bättre lycka denna gång!! ;)
  • Mariposas
    Kissemiss skrev 2014-09-01 16:04:51 följande:

Hej hej!

Jag har BF 10 maj enligt någon sida på nätet. Gravidvecka 5 (4+0) idag och jag känner typ ingenting? Börjar tro att graviditetstestet var en dröm :P Känner liite som mensvärk bara.. Är det normalt?

Är en vecka före dig. 5+0 idag. Först de senaste dagarna har mina bröst börjat spänna. Har känt lite halsbränna innan bara. Sist jag va gravid gjorde jag gravtest i vecka 6 utan att ha haft nån symptom innan över huvud taget. Det är så olika, njut så länge du mår bra :)
  • Mariposas
    Arcoiris skrev 2014-09-02 17:07:22 följande:
    Åh ja hehe vad häftigt!

Dottern som är 7 har längtat efter syskon, men ja vi för se vad storebror säger...

Han såg en av mina gravidappar igår och frågade varför jag hade den! Jag brukar aldrig ljuga men drog en vit lögn att det var för att en kollega är gravid med tvillingar (vilket är sant) och jag letat info till henne ! Lite väl tidigt att berätta känner jag. ..

NI ska berätta redan? Skriv gärna hur de reagerar!
    Nån som har en bra gravidapp att rekommendera?
  • Mariposas
    Serahjay skrev 2014-09-05 19:37:59 följande:

Jaha... då var missfall nr 2 påG. Har haft småont i magen hela dagen och mensvärk liknande känslor ikväll o sen gick jag på toa... :( lite blod. Underbart. Fan!

Har inte varit en bra dag här heller. Haft beigefärgade flytningar. Måste ju komma från en blödning nånstans. Även om det inte behöver betyda nåt så tänker man genast på det som vi gick igenom för nån månad sen. Orolig till tusen :(. Får hålla tummarna för oss
  • Mariposas
    Serahjay skrev 2014-09-05 20:34:53 följande:
    Ahvafan. Du oxå? Hoppas verkligen det inte är nåt. Tror inte jag orkar med en gång till. Det är inte lönt att ringa till kk än va? Går in i vecka 6+0 imorgon. Håller oxå tummarna för oss!!!
    Säkert lika bra att avvakta lite. Men sist tog de emot mig redan när jag hade haft lite blödningar till o från knappt en vecka... Tjatade mig till ett vul då o de gav sig till sist...
  • Mariposas
    Serahjay skrev 2014-09-07 18:22:29 följande:

Nu blödde jag lite igen. Kommer när jag hsr bajsat. Gjorde så förra ggn oxå. När jag fick missfall. Blir å ringa kk imorgon och kräva ultraljud.

Ett tips! Ring inte dit, då säger de säkert att du ska avvakta. Åk dit o ge dig inte förrän de går med på att göra vul. Håller tummarna för att bebis mår bra.
  • Mariposas
    Serahjay skrev 2014-09-08 17:22:57 följande:

Hemma från kk. i livmodern såg dom ett litet tomrum. men det var litet så antingen blir jag tillbakaflyttad eller så är det ett pågående missfall. dom tog blodprov för att kolla hcg-nivån sen ska jag tillbaka på onsdag igen och ta nytt prov för o se om det stiger eller sjunker. Den 18de blir det nytt vul om värdena stigit...

Va skönt att de tog emot dig. Hoppas på det bästa!!
Svar på tråden BF MAJ 2015