Inlägg från: Helle 85 |Visa alla inlägg
  • Helle 85

BF MAJ 2015

Jag vill gärna va med

Liquidgirl85@hotmail.com

Jag har också bf 1 maj. Blir mitt andra barn. Första gången var det långt ifrån planerat å det va lite oroligt. Trodde jag mådde dåligt då pga saker som hände men har nu kommit på att det nog va graviditeten :p

Mina bröst är jättekänsliga och jobbiga, mår illa, trött och lite andra krämpor.

Längtar så till nästa år!

• Helle 85

Just nu sover jag riktigt dåligt. Vaknar ofta å har en tvååring som blir lika orolig när jag sover dåligt. Å har väldigt levande drömmar. Sen hjälper det inte att jag som vill sova på mage har ont i brösten :(

• Helle 85
    Serahjay skrev 2014-09-09 11:10:56 följande:

finns det fler än jag har som har svårt att sluta röka? jag slutade tvärt med dom förra men då mådde jag oxå illa så tyckte det var äckligt. nu har jag inga symptom förutom lite ont i brösten. smygröker när sambon jobbar eller när jag själv är på jobbet. hatar mig själv. men samtidigt tröstar jag mig med att jag inte rökte förra graviditeten och det slutade ändå i MA. .. :(

Kanske det är det som är problemet. Man röker ju ofta av en anledning (själv äter jag). Senaste gången så va du duktig å det sket sig ändå så varför bry sig, behöver ju något för att lugna nerverna.

Men om denna graviditet går vägen å det kommer ut en liten bebis, hur kommer du känna då?

Det där tänket e det som brukar rädda mig från t.ex sug av alkohol eller energidryck :p :)
  • Helle 85

Ett sätt är väl å försöka begränsa dig till en början har jag hört. Tex att du bara får ta en om dagen eller så. Å försöka tänka positivt! Sen kanske du kan få någon å prata med? Så du får ett annat sätt att bearbeta känslorna :) bm kanske har koll?

Svar på tråden BF MAJ 2015