Inlägg från: Lihihi |Visa alla inlägg
  • Lihihi

BF MAJ 2015

Hej!

Plussade i tisdag svagt svagt, har efter det gjort 3 plus till den här veckan och får väl inse att det faktiskt är sant även om det är svårt :D

BF enligt sista mensen är 5/5 och jag ska på läkar besök redan 5/9 då jag räknas som högriskgraviditet pga att jag tidigare haft blodproppar. Är det någon annan här som haft blodproppar och nu måste ta sprutor osv? Är så glad med minst lika nervös. Nu vill jag att tiden ska gå fort så att allt känns lite mer säkert och kanske lite lättare att förstå. Det här är vårat första barn och jag har precis fyllt 25 :)

• Lihihi

Jag har berättat för min ena syster och mina två närmsta vänner. Kände att kah vill ha deras stöd vad som än händer. V8 kommer vi nog berätta för våra föräldrar men offentligt blir det nog inte fören det börjar synas :)

Troyanen skrev 2014-08-30 11:27:34 följande:

Har ni berättat för nära och kära?

• Lihihi

Vad jag förstått det som så ska man börja så fort det går. Jag fick ta blodprover i torsdags och ska som sagt till läkaren nu på fredag och får då sprutor direkt :/

Längtar inte ;)

Mariposas skrev 2014-08-30 12:34:38 följande:

Jag fick en blodpropp i ljumsken när jag va gravid med vår son i v 30. Det va nån veckor efter en lång flygresa o läkarna kunde inte hitta nån annan anledning till blodproppen än själva flygresan. Fick då ta sprutor resten av graviditeten och 3 månader efter. Antar att jag lär få göra det denna gången oxå. Men har fått för mig att jag iaf inte behöver börja innan v 12...

• Lihihi

Vad har ni för gravsymptom? Jag har lite spänning nere i magen och ut mot sidorna samt ömmande bröst och är tröööööött... Längtar efter lite illamående och att behöva kissa på natten så det kanske kan kännas lite mer på riktigt :)

• Lihihi

Jag har lagt på mig något kilo, skulle tro att det är vätska och svullna bröst haha

niiina skrev 2014-09-02 08:52:02 följande:

Har ni gått upp något i vikt? Jag går in i v.6 idag och nu ökat 2 kilo ..men har verkligen inte ätit mer än vanligt.

• Lihihi

Är gruppen hemlig så kan ingen hitta gruppen eller se vilka som är medlemmar :)

corran skrev 2014-09-03 16:40:29 följande:

Jätteroligt med en fb grupp, vill gärna var med! Är dock osäker...jag gick med i den som är för alla som väntar barn 2015 och då kom det upp som förslag för mina vänner och det stod på deras flöde att jag gått med i den gruppen...lagomt roligt då man ville ha graviditeten hemlig. Som tur är så sa en vän det till mig så då gick jag ur innan några han se det. 

Undrar om det blir samma om jag går med i denna grupp?? Nån som vet? 

• Lihihi

Hur har dagen varit för dig? :/

Serahjay skrev 2014-09-12 09:58:07 följande:

bah! vad händer med mig?? vaknade 3 inatt och blödde färskt rött blod. har blödit fram tills nu. blodet gick från rött till brunrött. som sista dagarna i mensen. har haft som mensvärk samtidigt. inga klumpar.. inga extrema smärtor. Fortfarande lite ont i magen men blöder inte längre. väntar fortfarande på svar från KK om mina hcgvärden... säkert missfall på g :(

• Lihihi

Har du regelbunden mens och ÄL är ju lite sånt det häger på. Att det ska va typ exakt 28 dagars cykel och 14 dagar luterans eller vad allt heter.. Är inget ovanligt att bli flyttad :) även om 3 veckor låter lite mycket..

Arcoiris skrev 2014-09-28 19:45:43 följande:

Var på tidigt vul i fredags.

Lite blandade känslor...

Hon sa att hon såg ett hjärta som tickade på fint men att det var betydligt mindre än vad det borde varit dvs ca 3 veckor senare! Ca 3 mm stort! Och att hjärtat precis bildats!

Jag fattar inte?!

Sista mens var 1 augusti. Så jag borde vara i vecka 9 (8+?)

Jag tog gravtest i slutet på augusti.

Hur??

Fick tid för nytt besök på fredag. Förbereder mig på att något är fel, men försöker inte stressa upp mig.

Har tid för inskrivning imorgon. Borde man skjuta fram det?

Svar på tråden BF MAJ 2015