Serahjay skrev 2014-09-09 11:10:56 följande:
finns det fler än jag har som har svårt att sluta röka? jag slutade tvärt med dom förra men då mådde jag oxå illa så tyckte det var äckligt. nu har jag inga symptom förutom lite ont i brösten. smygröker när sambon jobbar eller när jag själv är på jobbet. hatar mig själv. men samtidigt tröstar jag mig med att jag inte rökte förra graviditeten och det slutade ändå i MA. .. :(
Det var likadant här, jättesvårt att sluta denna gång. Jag rökte på heltid innan jag fick barnen men slutade direkt jag blev gravid - höll upp i 3år men föll tyvärr tillbaka i gamla vanor. Slutade igen när jag blev gravid med nu i sommar trillade jag dit igen.
Det svåra denna gång var att jag hade absolut inga gravsymptom alls i början så det var inte alls lika lätt att sluta. Hatade mig själv när jag rökte..
Men i v.6 läste jag på min app att det stod nått i stil med "nu är det viktigt att inte utsätta barnet för alkohol/nikotin..." Och då bestämde jag mig helt enkelt. Har rökt nån cigg efter det men verkligen försökt helhjärtat. Nu har jag varit rökfri snart en vecka och är jättenöjd med det.
Lycka till!! :)