Inlägg från: Serahjay |Visa alla inlägg
  • Serahjay

BF MAJ 2015

charchar skrev 2014-09-06 07:23:14 följande:

Hoppar gärna in här. Väntar mitt första barn som är beräknad att komma 10 maj 2015. Har vetat i fem dagar nu och det känns både helt normalt och galet på samma gång. Mådde uruselt under dagarna runt BIM men nu känns illamåendet mer hanterbart. Spännande det här=)

Välkommen och grattis!
  • Serahjay
    corran skrev 2014-09-06 16:41:26 följande:

Hur går det för dig?

Inga blödningar idag och inte ont i magen heller. Hoppas det bara var en engångsförteelse...
  • Serahjay

Nu blödde jag lite igen. Kommer när jag hsr bajsat. Gjorde så förra ggn oxå. När jag fick missfall. Blir å ringa kk imorgon och kräva ultraljud.

• Serahjay
    Mariposas skrev 2014-09-07 19:01:49 följande:
    Ett tips! Ring inte dit, då säger de säkert att du ska avvakta. Åk dit o ge dig inte förrän de går med på att göra vul. Håller tummarna för att bebis mår bra.
    Ja fast jag tänker inte sitta där i timmar med min dotter och sen få reda på att det inte blir nåt. Så får skäll på dom per telefon istället :)
  • Serahjay

nu sitter jag här på kk och väntar med 100 andra på att få träffa läkare. ringde först och då ville dom inte träffa mig tills jag berätta att förra graviditeten slutade i en MA. hoppas det inte tar allt för många timmar.

• Serahjay

Hemma från kk. i livmodern såg dom ett litet tomrum. men det var litet så antingen blir jag tillbakaflyttad eller så är det ett pågående missfall. dom tog blodprov för att kolla hcg-nivån sen ska jag tillbaka på onsdag igen och ta nytt prov för o se om det stiger eller sjunker. Den 18de blir det nytt vul om värdena stigit...

• Serahjay

ja. men googlade på vul i vecka 6. om jag nu är en vecka mindre ggn så stämmer mätningen nog. hoppas det iaf. orkar inte med ett till missfall. :(

• Serahjay

finns det fler än jag har som har svårt att sluta röka? jag slutade tvärt med dom förra men då mådde jag oxå illa så tyckte det var äckligt. nu har jag inga symptom förutom lite ont i brösten. smygröker när sambon jobbar eller när jag själv är på jobbet. hatar mig själv. men samtidigt tröstar jag mig med att jag inte rökte förra graviditeten och det slutade ändå i MA. .. :(

• Serahjay

jo jag vet. känner mig hemsk. men vet inte vad jag ska göra. blir så orolig o stressad nu pga blödningarna osv så jag blir enormt röksugen. osså blir jag mer stressad för att jag inte får röka så det är det endajag tänker på. :( :(

• Serahjay

vad är det för inställning som ska ändras? jag kan heller inte se en inbjudan:( kollat precis överallt!

• Serahjay

bah! vad händer med mig?? vaknade 3 inatt och blödde färskt rött blod. har blödit fram tills nu. blodet gick från rött till brunrött. som sista dagarna i mensen. har haft som mensvärk samtidigt. inga klumpar.. inga extrema smärtor. Fortfarande lite ont i magen men blöder inte längre. väntar fortfarande på svar från KK om mina hcgvärden... säkert missfall på g :(

• Serahjay

jag har blödit till och från hela dagen. mått illa och har fortfarande ont i brösten men inte i magen. blött lite småklumpar med.

fick äntligen svar från proverna och min hcghalt hade ökat från 2600 - 3900. men det var inte tillräckligt. men eftersom jag börjar blöda ganska mycket ville dom kolla mig så ska in till KK imorgon och göra vul och ta blodprov.

Svar på tråden BF MAJ 2015