Inlägg från: viskeslopme |Visa alla inlägg
  • viskeslopme

Kan en normalbegåvad människa ändå vara för dum för universitetsstudier?

Har det inte att göra mycket med vilken.utbildning man går?

Jag läser en pedagogisk/statsvetenskaplig utbildning där jag finner själva innehållet och inte bara yrket intressant.

Heltidsstudier ska va 40h/vecka men.periodvis lägger jag snarare 7h/veckan när det är som mest inför en tenta kanske 20h/veckan. (distansstudier)Andra jag läser med säger att de studerar 40h varje vecka. Under en kurs (mitt favorit ämne) tog jag studieuppehåll i tre veckor helt för att kunna känna lite press på slutet.

I grundskola och gymnasie gled jag igenom.med toppbetyg då jag helt enkelt låg på en.annan nivå och tyvärr inte blev utmanad trots att jag bad lärarna, resultatet blev att jag har en rätt dålig ligger studieteknik. Men det funkar ändå för mignu då jag finner det jag läser intressant.

När jag inte finner nåt intressant så tror jag dock inte att det finns en chans att det fastnar!

Sedan finns det studieverkstad på alla skolor där man får underbar hjälp har jag hört!

Svar på tråden Kan en normalbegåvad människa ändå vara för dum för universitetsstudier?