• Fanny b

Hur få treåring att sluta dra ner kuddar med mera på golvet?

MxMeNow skrev 2014-08-23 19:14:40 följande:

Säg nej och dammsug dagligen,det behövs dammsugas oftare än ett par gånger i veckan, särskilt när ni har hund!

Jag har hund och dammsuger cirka 1 gång i veckan, tycker det räcker. Sedan handlar det om  hur noga man är med städning men min erfarenhet är att hundhår mest finns i hörnen. Undantag vid fällningsperioder men då borstar jag hundarna.
  • Fanny b
    MxMeNow skrev 2014-08-23 19:14:40 följande:

Säg nej och dammsug dagligen,det behövs dammsugas oftare än ett par gånger i veckan, särskilt när ni har hund!

Jag har hund och dammsuger cirka 1 gång i veckan, tycker det räcker. Sedan handlar det om  hur noga man är med städning men min erfarenhet är att hundhår mest finns i hörnen. Undantag vid fällningsperioder men då borstar jag hundarna.
  • Fanny b
    MxMeNow skrev 2014-08-23 20:23:58 följande:
    Exakt, det handlar om hur noga man är! Jag är noga, hygien och fräschet är viktigt för mig.
    Mitt hem är inte ofräscht och ohygieniskt bara för jag inte dammsuger varje dag. Jag tror snarare det handlar om att det finns personer som tycker det är viktigt att  städa ofta, och vissa gör inte det. 
  • Fanny b
    Drottningen70 skrev 2014-08-23 19:51:27 följande:

Upprepar upprepar och upprepar. Förövrigt låter det rätt snuskigt att bara dammsuga en el två ggr i veckan om man har en hårande hund...

Min erfarenhet av hundhår är inte att de  är smutsiga på något sätt, därför tycker jag inte man behöver dammsuga varje dag bara för man en hund som fäller.
Svar på tråden Hur få treåring att sluta dra ner kuddar med mera på golvet?