Inlägg från: trolls |Visa alla inlägg
  • trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • trolls

jag fick en sådan chock när vågen visade 3,5 kg +.. jag har nog ätit ganska mycket, början var jag hungrig konstant men det har minskat lite så nu får man väl verkligen tänka sig för vad och när man äter. Jag har ett par extra kilon för mycket redan som det är

illamående har jag bara fått en lite släng av, korta perioder ibland på kvällen. däremot så värker brösten, molande värk och yrsel. Av någon anledning så slår alltid en ordentlig yrsel till när jag är och handlar. Igår t.ex. var jag på ikea och allt bara snurrade.. är det någon annan som upplever samma sak?

jag tror att det är för att det är så mycket intryck =)

• trolls

har någon av er gjort en konisering någon gång?

jag gjorde en 09 och har läst lite om graviditet och konisering och då kan man få operera in ett band som håller ihop livmodertappen om det behövs, gå på extra kontroller plus att man ofta får planerat kejsarsnitt

• trolls
    DiplomatiskaJag skrev 2014-08-28 18:27:16 följande:
    Trevligt med en positiv tråd :)

Trolls: kan du fixa så att det inte går att skriva anonymt? Tycker det är obehagligt att det går att vara anonym när det vart oärliga människor i andra apriltråden.
    Jag vet inte hur man gör det . Någon annan som vet? så kan jag göra det
  • trolls

kul med så många här i tråden =)

jag skrev på en annan tråd och fråga om någon visste hur man kunde ta bort att man kan skriva ett anonymt inlägg och då fick jag som svar att det enda sättet är att anmäla tråden och skriva till familjeliv och hoppas att de kan ändra på det.. idiotiskt att det inte kan finnas några inställningar man själv kan ändra

• trolls

Heej ???? jag som trådstartare är ju fruktansvärt dålig på att skriva ???? har läst vad ni skrivit varje dag men har haft så fullt upp. Vi var på rul

förra måndagen och fick då reda på att vi väntar en liten kille den 10 april.

11 pojkar

13 flickor

• trolls
    Madelen b skrev 2014-12-02 17:07:13 följande:

Enklast ang bf lista är väl att skaparen av denna tråd , trollis va? Kan lägga den i huvudinlägget för då syns den ju alltid!?

Jag kan börja:

Madelenb 28år bf 25/4 flicka

Visst kan jag göra det men jag vet inte riktigt hur? ???? Jag startade tråden förut för att ingen annan gjorde det, haha, är inte så teknisk ????
  • trolls

Hej tjejer.. jag har vart rätt frånvarande i tråden igen, men har läst lite vad ni skrivit och följt med =)

Jag är i vecka 34+4 idag, ?bara? 37 dagar kvar!! Glad.. har börjat fått (i alla fall vad jag tror är) förverkar på natten nu, har vaknat varje natt sen i söndags och det gör stundtals riktigt ont. HUR ont ska förverkar verkligen göra?! I natt så ville jag typ bara skrika! På dagarna är det hyfsat lugnt. Bara mycket ?mens värk? som håller i sig typ 30 min..

Någon annan som upplever det som ?riktigt? ont?

• trolls
    Tussenn skrev 2015-02-28 10:02:43 följande:

Nu är min skrutt här. Född i vecka 32. Första bebisen i tråden va? Lycka till nu alla ni <3

Grattis Tussenn!
  • trolls

Är det någon annan som upplever att magen har blivit mjukare?

Den blir ju hård vid sd men annars rätt så mjuk. Kanske på grund av att han har sjukt ner i förlossningskanalen

• trolls
    amandanS skrev 2015-03-14 19:53:11 följande:

Här är det troligen bebis på G nu.. Värkar som på förlossningen visade sig på ctgn vara 4/10 minuter! Och en tapp på 1,5 cm.. Fått åka hem med en sovdos, får se vart det tar vägen, så långt kvar är det troligen inte.. :)

Åh vad roligt! Lycka till!
  • trolls
    Anonym (Orolig) skrev 2015-03-15 18:45:20 följande:

Har fem veckor till bf och min man vill gå ut o dricka öl, jag sa nej. Han får går ut men skippa öl ifall något sker. Vad tycker ni? Nu är han sur.

Jag hade nog inte heller velat att han skulle dricka. Statistiskt sätt så är det ju inte så stor risk att det sätter igång fem veckor innan, men man vet ju aldrig.
  • trolls
    emmasdag skrev 2015-03-16 16:08:05 följande:
    Men vad konstigt! Du får skriva ditt namn om du vill vara med igen så lägger jag till dig på fb o sen i gruppen :)
    Är det fb gruppen vårmammor Stockholm 2015 ni menar?

Jag var också med i den och vill gärna vara det, men har blivit "utkastad" av någon anledning

Om du emmasdag är admin där så får du gärna lägga till mig, Evelina Wallander
  • trolls
    emmasdag skrev 2015-03-16 19:46:40 följande:
    Nej, det är en vanligt "bf april grupp" :) mammor från hela landet! Men du vill kanske vara med ändå? Säg till här isåfall så lägger jag till dig som vän på min fb sen i gruppen :)
    Jag är gärna med
  • trolls
    emmasdag skrev 2015-03-16 19:46:40 följande:
    Nej, det är en vanligt "bf april grupp" :) mammor från hela landet! Men du vill kanske vara med ändå? Säg till här isåfall så lägger jag till dig som vän på min fb sen i gruppen :)
    Tack för inbjudan
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)