Inlägg från: Elisebet |Visa alla inlägg
  • Elisebet

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Härligt! Jag är med!
    Vilka veckor är ni i nu? Jag är i v 7. Känns sagolikt underbart. Vi kämpade i 15 månader för denna graviditet. Det är vårt andra barn.

• Elisebet

Hej på er! 
    Nu har jag nått 8+2, dvs vecka 9. Nästa torsdag så har jag ett tidigt ul inbokat pga oro. Min första bebis var tillväxthämmad och jag genomgick en tuff graviditet full av oro. Hon kom ut helt frisk och stark som en oxe, så all oro var ju tack och lov obefogad. 

Men, till min undran: Ni som gjort tidigt ul i v 10, vad ser man? Ser man ett litet pickande hjärta bara, eller kan man urskilja en bebis? Så nyfiken!!

• Elisebet

Hej!

Någon mer än jag som känner av en slag "ilande" känsla från bäckenområdet? Alltså för mig känns det som om jag skulle behöva gå och tömma blåsan för att bli av med det, trots att jag ibland nyss har kissat. Det släpper dock helt då jag sitter på toaletten?? Skumt. Jag känner det inte hela tiden, men relativt ofta. Jag tror inte på uvi, för ingen smärta vid urinering, snarare obehag då jag inte kissar. Jag har lite svårt att avgöra om det kommer från typ spänga muskler vid mellangärdet (???) eller om det kommer från blåsan, haha?så diffust detta. Även känner jag ibland att uriner rinner väldigt sakta trots att jag borde ha mkt i blåsan. Ska såklart ta upp det med BM nästa vecka, men vore intressant att höra om ngn känner igen sig. 

• Elisebet

Nu har jag nått v 10, känns så bra!
    Jag ska på inskrivning och tidigt ul på torsdag. Som jag längtar! 
    Jag skrev tidigare att jag undrar vad jag åkt på eftersom det är något märkligt med kisseriet. Jag hoppas på att bm ringer idag och säger att urinodlingen var positiv. Vore skönt att kunna ordna allt detta med hjälp av enkla antibiotikatabletter. 

• Elisebet

alhi skrev 2014-09-17 11:31:59 följande:
    anonyma Annelie kan slappna av. Jag menar helt tvärtom att det är viktigt att äta. Ät och njut men hoppa över det onödiga.
    Schysst svar, allt förutom den första meningen som var så onödig. Anonyma Annelie är Elisebeth, ibland blir det fel när man postar. Avslappnad är jag också. 

Nu släpper vi det där tycker jag. Såg att du äntligen fått se din lilla på ul! Grattis grattis! Imorgon 10.30 är det min tur?jag är i v 10 nu :)
  • Elisebet

Jaha, då var min inskrivning + vul avklarat! Ett litet pickande hjärta syntes, så lättad att jag inte vad jag ska ta mig till. V 10 nu

• Elisebet
    Bell13 skrev 2014-09-18 12:37:44 följande:
    Åh vad roligt för dig att allt såg bra ut :) Jag har ul för kub på tisdag och hoppas på att få ett fint svar så jag slipper fostervattensprov. 

Hur mycket ser man i v 10? Jag gjorde ul i v 9 och då var det mest som en klump men jag kunde urskilja huvud och kropp och ett tydligt tickande hjärta.
    Ja, nu var det så att läkaren påpekade under tio minuter hur dålig ultraljudsmaskinen var?Det innebar att jag låg på britsen och oroade mig lika länge för att hon inte kunde avgöra om hjärtat slog eller inte. När jag sedan fick höra att bebisen verkligen levde så tjöt jag av mig varenda gnutta mascara av lättnad :)
    Så jag har lite svårt att svara på din fråga. Maskinen var dålig och jag såg allt väldigt suddigt. Jag kunde se hunudet och att kroppen (till sist) sprattlade lite, inte mer än så. Om det hade varit annorlunda med mer avancerad teknik, det vet jag inte. Jag ska också göra kub om några veckor. 

Apropå kub, blodprov ska ju tas tidigast v 9. Menar dom v 9+0 eller menar dom v 9 som vi lekmän kallar det, alltså 8+0? Någon som vet säkert?
  • Elisebet
    mandalii skrev 2014-09-19 20:11:21 följande:
    Ingen??
    Hej!

Å vad jobbigt att du ska behöva vara så ledsen och orolig. Det hade jag säkert också varit! Men vet du, när man ser det utifrån, så känns det inte alls som ett missfall. Om det kommer så lite blid är det troligare att det kommer någon annanstans ifrån. Hade du dessutom inte starka smärtor så tror jag verkligen inte att det är någon fara. Åk in idag om du inte redan gjort det, endast för att lugna dig. Jobbigt att ha sådana tankar <3
  • Elisebet

Hej allihop!
    Nu är jag i v 11 (10+2) och bara räknar dagarna till nästa vecka är över. Är inte så orolig egentligen, utan litar på livet så gott jag kan :)
    Däremot så är det någonting symboliskt lättande med inträdet i v 13. 

Jag har börjat må illa idag igen efter två veckors uppehåll, lite märkligt kan tyckas. Någon av er som haft symtom som försvunnit- för att sedan dyka upp igen?

Tänk vad spännande sedan då vi närmar oss v 40. Så kul att få följas åt då vi en efter en åker in till förlossningen!

• Elisebet

Hej, 

Vill bara meddela att jag hoppar av tråden här. I torsdags förra veckan så fick jag se ett fint tickande hjärta, då i v 10. Några dagar senare dog den och det fick jag veta på akutgyn natten till torsdag denna vecka. Tyvärr vill kroppen inte sätta igång själv, så på tisdag blir jag inlagd för medicinsk abort. 
    Lycka till allihop, jag tar nya tag så fort jag kan. 

Just det- till er som undrar om jag vet varför det hände, nej det vet jag inte. 

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)