Inlägg från: Valle80 |Visa alla inlägg
  • Valle80

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Hoppar med här med. I vecka 7+5 (löjligt ny). 3 barn I familjen sedan innan varav två är mina biologiska.

Ska på UL för att kolla "ålder" den 5 sept, snarast möjligt därefter göra moderkaksprov. (2 syskonbarn med trisomi 21).

Lycka till alla!

• Valle80

41 dagar kvar till bf. Varit hos bm idag.. allt ser bra ut med lillgossen dock lågt järn.

Jag har varit 100% sjukskriven sedan v23. Foglossningar utan dess like. Ligger mest i sängen. Mannen får snällt hjälpa till att vända mig.

Känner mig uppgiven. Mina 2 tidigare graviditeter var hur smidiga som helst. Inga Foglossningar, inget illamående och inga sd. 5 resp 4 timmars fl. Känner mig sönder... och gnällig. Har börjat stressa inför fl. Rädd att jag ska få en lång och smärtsam fl denna gången. Allt annat har ju typ skitit sig.

Sen känns det jätteskumt att jag ska få en pojke ....

Sorry, var tvungen att kräka av mig ????

• Valle80
    Bell13 skrev 2015-03-04 09:06:31 följande:

Jag kan relatera lite till det du skriver. Har också haft två drömgraviditeter utan några som helst problem. Nu har jag haft foglossning sedan v 10, dock inte som du med sjukskrivning.

Är också rädd att jag ska få en utdragen förlossning eller att nåt ska hända under den. Har 29 dagar kvar och hoppas på att föda max 3 dagar efter bf, vill bara få ut honom nu.

Jag hade väl tur i oturen att få godkänd sjukskrivning av fk. Ser att många haft problem med det.

Nu jobbar jag som projektledare på ett byggföretag. Tunga lyft, in och ut ut bilar, hämta maskiner och vertyg. Så jag hade aldrig klarat det!

Hoppas på en 2 timmars fl senast 1 dag efter bf haha :)
  • Valle80
    Bell13 skrev 2015-04-08 06:51:23 följande:

Välkommen till gnällspikarna. Här har det inte hänt ett skit. Är verkligen less nu och tänker att jag kanske inte kommer föda alls

Fy.. tänker på dig Bell. Jag bävar efter att ev gå över. Har också haft en massa förverkat och så fort de börjar kännas dör dom ut .. :( Kommer nog snart!!! Mina andra 2 har fötts bf+1 så jag hoppas verkligen att luriga trean är lika punktlig!

Har du kollar in tv serien One born every minute? Superbra pepper inför förlossningen tycker jag!
  • Valle80

Grattis Phosie och Bell!!!!

Jag har bf i morgon. Sedan v 23 har jag haft en massa sammandragningar och fruktansvärd foglossning..... vaknade kl 05,30 i morse. Kunde gå ur sängen utan problem, gick en lång runda med hunden utan en ända Sd. Hoppas det är lugnet före stormen haha.

Fått gjort en massa idag, tom vaxat benen : )

• Valle80
    LillaSandy skrev 2015-04-14 06:06:38 följande:

Den 12 april strax efter midnatt föddes vår lilla flicka. Bf var 21 april. Hon är jättefin :)

Grattis LillaSandy :)
  • Valle80

Jag är uppe :) Men det var 13 år sedan jag fick 2:annars....

Ring in till förlossningen! Gick det snabbt med dom andra 2? Sitter i samma sits med 40 min till förlossningen. .. mina andra 2 tog 4 h. Tror dock du hade känt att det var 100% på g liksom.

Jag har bf idag. ... men inte en enda sammandragning :(

Håller tummarna för dig!

• Valle80
    Anonym (Lillan) skrev 2015-04-17 15:00:44 följande:

Grattis till alla som fått sina små guldklimpar.

För mig är det Bf + 3 idag. Har väldigt ont överallt och mycket känningar, men det tar sig aldrig. Varje kväll tänker jag att inatt händer det, och varje morgon blir jag lika arg att jag fortfarande är hemma och gravid och inte på BB och föder. Men värst är nog alla som ringer och frågar om det hänt nåt, eller dom som bara måste påpeka att magen är kvar när man ses. Jag vet att det bara är av omtanke men det suger ändå... och hur många människor kan säga åt en att en färdknäpp är enda sättet att få ut barnet!?

Usch vad bitter jag låter. Men jag är ganska nöjd med att vara ett preggo nu.

Då har vi samma bf (14/4)? Oroa dig inte för färdknäppen det funkar inte. Mannen har hjälpt mig 2 ggr om dagen senaste veckan. :( Kan inte gå omkring utan sammandragningar och får max 2h samanhållande sömn! Håller på att bli knäpp och gråter typ varje dag. Jag hatar alla som frågar och anmärker....
  • Valle80
    Anonym (Lillan) skrev 2015-04-21 11:26:50 följande:

Jaha, bf+ 7 idag.

Jag har gett upp hoppet. Även om det "bara" är sju dagar kvar innan jag blir igångsatt är det svårt att förstå att det ska komma ut en bebis till oss. Det har liksom på något sätt försvunnit i all vånda över att gå över. Är det någon som förstår vad jag menar?

Annars är det väldigt fint väder här hos oss idag, så jag försöker glädja mig med det. Jag vill verkligen inte bli igångsatt utan tycker det är så häftigt att det sätter igång av sig själv också måste man åka in på BB och föda.

Håller tummarna att vi får träffa våra små snart vi som väntar. Och grattis till alla ni som fått sedan sist.

Likadant här.... har liksom gett upp hoppet och väntar tills den 30 när jag blir igångsatt. Vilket samtidigt fick mig att tänka framåt.... valborg är ju en supardag för ungdommar... då vill man väl inte fylla år??

Mannen anser att jag överanalyserar, vilket jag kan hålla med om haha.

Har dock ljusbruna flytningar idag? Men vågar inte hoppas!
  • Valle80
    BigMami skrev 2015-04-21 18:44:36 följande:

Vår pojk kom 1/4 och det är ju inte heller en toppen dag att fylla år på Haha! Men vad gör det? Han mår bra och är frisk i alla fall <3

Mina förlossningar har startat av att slemmisen har lossnat och den har varit brun.. Så hoppas!

Min morbror är född den 1 april med, vi brukade alltid tjivas med han när vi var små : )

Min slempropp släppte för 2 veckor sen, grön som en snorkråka. Skrattade som Sören, tur man satt på toa: ) Men har ju fått 2 hinnsvepningar och då kan man blöda lite... gissar på nått sånt..
  • Valle80

Min Ante får ersättning, just nu proplyac (inte säker på namn och orkar inte gå ut i köket och kolla) pga misstänkt mjölkprotein allergi (syster och jag har problem med det).

Jag förlorade mycket blod efter förlossningen i samband med operation och åkte efter det på livmoderinflamation, blev inlagd i 5 dagar med stark antibiotika, blodtransfusion och div olika piller. Mjölken sinade lika fort som den kom. Satt och grät på sjukhuset för jag ville verkligen amma denna gången. Kämpade med att försöka få igång amningen i 5 dagar typ dygnet runt, blodiga bröstvårtor, pump och ingen sömn. Men kom knappt något.

Ammningsmottagningen tyckte att jag kunde få ge upp efter tappert försök.... jag är fortfarande helt knäckt över det. Känns som jag blev snuvad på förlossningen för jag bara han se min son i 15 min, och fick inte den mysiga stunden med min man efteråt. Sen kan jag inte ens mata mitt barn... känns som man inte behövs mer då... vilket människa som helst kan ju mata honom med flaska...

Tycker verkligen inte att någon ska må dåligt, och jag förstår att jag inte har gjort något fel och att ibland fungerar det bara inte... men jag piper bara av att skriva om det.

Ante går upp fint iaf. Äter 2-3 timmar emellan. Vägde 3980 när han föddes, nu (3v) 4970. Längd 52 cm, nu 57.

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)