Inlägg från: Folivee |Visa alla inlägg
  • Folivee

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Har tydligen inte varit med på ett tag här. Missat att det byts tråd och så.
    Har i och för sig inte orkat med så mycket alls, försöker sova så mycket som möjligt och hålla illamåendet borta. Blaah! Går snart in i vecka 10 och hoppas verkligen att illamåendet släpper snart!

• Folivee
    Chicky79 skrev 2014-10-20 10:34:07 följande:

Dessa veckor mellan när man gjorde KUB och RUL känns ju som en evighet!! 
    Och jag har haft väldigt få gravididetssymptom känns det som; inget illamående alls vilket jag tackar högra makter för! Skäms
    Jag har bara varit väldigt trött på eftermiddagar, brösten har växt en storlek typ, och som jag börjar märka nu (är i v 16+0) att jag kan inte äta normalstora måltider. det tar liksom stopp efter ett tag, så får äta mindre portioner av allt. 
    Kan känna att det drar lite grand ner mot ljumskarna, men inget annat! Syns inte så mycket än heller...
    Och jag känner bara att man går och hispar om att saker kanske inte står rätt till, och tiden fram till 13 nov då vi har UL känns enormt långt borta!
    Är det någon mer som har samma funderingar som mig? Att man liksom inte riktigt vet om det faktiskt är något därinne? :) (Trots att jag gjort 4 ultraljud och fått höra hjärtslag så är det svårt att sluta fundera.... )

Och ja, förstagångsgravididet för mig! :D

Känner också den nervositeten nu sedan KUB och nu fram till RUL. Har mitt RUL 10 novemder och har bara gjort ul vid KUB innan. Första barnet för mig med och de flesta utav mina symptom har avtagit i steg sedan v 12-13. (Är nu 16+2)
    Tröttheten kommer och går lite som den vill, men de varma och svullna fötterna håller i sig sedan innan plusset. Ända nya är min svanskota om blir öm och stel till och från.
    Magen är i princip som den var de första veckorna, inte ändrats mycket heller. Har också funderat mycket på om allt är som det ska där inne. Men är dock inne i förnekelsestadie fortfarande. Ingen planerad graviditet och dessutom min förtsa graviditet, första plusset. trotts över två års försök med mitt ex tidigare. Så är så insatt i att jag inte ens kan få barn. även med två positiva tester och dessutom sett den lilla parveln på ultraljud. Får se om man någonsin kommer komma ur förnekelsen. Tungan ute
    Så nu går man bara och väntar på att denna förskräckliga oktober ska ta slut. Skrattande
  • Folivee
    naughtyn skrev 2014-10-20 11:49:29 följande:

Vi har två hundar hemma och den ena har jag märkt av en förändring hos tydligt sedan graviditeten. Hon kommer flera gånger om dagen fram och lägger huvudet i knät för att kela, vilket hon inte gjorde förr (hon har alltid varit kelig, men nu är det minst 10 ggr värre och mer som att hon bara vill kolla läget). Dessutom sover hon nu hela nätterna i sovrummet på sin bädd intill mig istället för som förut då hon ofta låg ute i hallen istället. 

Hos den andra hunden märks det ingen skillnad. Båda är tikar och kastrerade men den keliga vovven är min egen som jag hade från innan förhållandet så vi har ett särskilt band  Hjärta

Har två hundar vi också. De är dock lika flamsiga och glada som vanligt, inte märkt någon skillnad på dem.
    Ända gången jag "märkte" något med dem, var innan jag ens plussat. låg i soffan med sambon och ropade upp dem för mys. (Två stycken små råttor på 3 kg st) De brukar ränna rakt över en och lägga sig över bröstet eller vid sidan av bröstet. Men den gången gick de över benen, men undvek att gå på magen så de gick ner och runt istället. Vart lite fundersam när både gjorde det. Tog ett test dagen efter och var en klart och tydligt plus. Tungan ute
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)