Chicky79 skrev 2014-10-20 10:34:07 följande:
Dessa veckor mellan när man gjorde KUB och RUL känns ju som en evighet!!
Och jag har haft väldigt få gravididetssymptom känns det som; inget illamående alls vilket jag tackar högra makter för!
Jag har bara varit väldigt trött på eftermiddagar, brösten har växt en storlek typ, och som jag börjar märka nu (är i v 16+0) att jag kan inte äta normalstora måltider. det tar liksom stopp efter ett tag, så får äta mindre portioner av allt.
Kan känna att det drar lite grand ner mot ljumskarna, men inget annat! Syns inte så mycket än heller...
Och jag känner bara att man går och hispar om att saker kanske inte står rätt till, och tiden fram till 13 nov då vi har UL känns enormt långt borta!
Är det någon mer som har samma funderingar som mig? Att man liksom inte riktigt vet om det faktiskt är något därinne? :) (Trots att jag gjort 4 ultraljud och fått höra hjärtslag så är det svårt att sluta fundera.... )
Och ja, förstagångsgravididet för mig! :D
Känner också den nervositeten nu sedan KUB och nu fram till RUL. Har mitt RUL 10 novemder och har bara gjort ul vid KUB innan. Första barnet för mig med och de flesta utav mina symptom har avtagit i steg sedan v 12-13. (Är nu 16+2)
Tröttheten kommer och går lite som den vill, men de varma och svullna fötterna håller i sig sedan innan plusset. Ända nya är min svanskota om blir öm och stel till och från.
Magen är i princip som den var de första veckorna, inte ändrats mycket heller. Har också funderat mycket på om allt är som det ska där inne. Men är dock inne i förnekelsestadie fortfarande. Ingen planerad graviditet och dessutom min förtsa graviditet, första plusset. trotts över två års försök med mitt ex tidigare. Så är så insatt i att jag inte ens kan få barn. även med två positiva tester och dessutom sett den lilla parveln på ultraljud. Får se om man någonsin kommer komma ur förnekelsen.
Så nu går man bara och väntar på att denna förskräckliga oktober ska ta slut.