Inlägg från: Öholm |Visa alla inlägg
  • Öholm

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Tummen upp för en positiv omstart!

• Öholm

Jag är nu i vecka 9 (8+4). Första barnet, första försöket. Vågar knappt tro på min lycka! Berättade för svärmor i söndags när hon var och hälsade på och hon blev överlycklig! Hon har redan skickat en bok för gravida med posten Och så har hon lovat att bekosta inredning till barnrummet.

Mannen vill gärna göra kub för att se att allt är bra, för mental förberedelse (och för att se att det är på riktigt tror jag ) Inte mig emot då jag också är galet nyfiken. Vi lär få bekosta det själva dock eftersom jag är för ung för att få gratis. Får höra vad bm säger när vi träffar henne om två veckor!

• Öholm
    kiwifågel skrev 2014-08-28 18:18:29 följande:

Drömde en mardröm precis innan jag vaknade i morse, ultraljudet visade ännu ett MA. Långsammaste dagen någonsin eftersom jag hade inte hade tid till gyn förrän på eftermiddagen.

Men titta vem som fanns kvar därinne! :D 

19,4 mm stor och hjärtat slog. 8+3 enligt bm.

Vilken härlig bild! Grattis! Är bara liiite avis på att du redan sett den lilla där inne!
  • Öholm

Vi har köpt hus idag! Så himla glada! Nu ska jag börja inreda (spec barnrummet ) i huvudet. Sedan är det bara att påbörja processen med att sälja vår lägenhet. Ang stress som det pratats om ovan: så länge det är roligt och inom rimliga gränser så är det säkerligen ingen fara!

• Öholm

Ovanstående var från mig. Väldigt svårt att komma ihåg att klicka i sitt namn ...

• Öholm

Det skulle vara en pil uppåt, inte ett frågetecken. Halvkrångligt att skriva från mobilen ...

• Öholm
    Sommarsnö skrev 2014-08-30 21:09:10 följande:

Någon mer som har dålig matlust? Jag mår inte direkt illa men ibland när jag äter får jag bara ner några tuggor och sedan är det stopp. Någon mer som har det så utan att må direkt illa?

Jag har också jättesvårt att få i mig mat. Får tvinga i mig några tuggor åt gången. Ingenting smakar riktigt bra och jag blir proppmätt fort. Sen blir jag superhungrig igen efter typ två timmar. Har alltid äpplen (som jag aldrig orkar äta upp helt) eller morötter med mig.

Mår inte illa alls från att jag vaknar till ca kl 14-15 då det kommer helt plötsligt. Värst är illamåendet när jag går i trappor eller åker bil/buss. Har sluppit att kräkas i alla fall även om det varit nära ett par gånger. Det är jag väldigt glad för!
  • Öholm

Vecka 10 idag, tjohoo! Varje vecka som går känns så himla bra.

• Öholm
    sarabol skrev 2014-08-31 19:30:41 följande:

Jag hoppar också in här ????

Är i vecka 9 (8+6) BF 5 april. Första barnet! Jag är jätteglad, men vågar inte hoppas för mycket än, då vi fick mf i våras.

Jag ser att många redan blivit inskrivna. Jag har min inskrivning om 1.5 vecka, kommer vara i v 11 då. Verkar väldigt sent?

Det är samma för mig. Ska dit i v 11 (10+4) för första gången. Har iof varit på gruppinfo innan men det räknas inte riktigt tycker jag. Allt från inskrivning v 8 till v 12 verkar vara vanligt.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)