Inlägg från: Bomerang |Visa alla inlägg
  • Bomerang

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Följer med i nya tråden. Är i v 8 (7+1) och såg den lilla räkan på VUL i onsdags, så lycklig och längtar nu tills de första 12 veckorna är över så man kan släppa oron ( nästan iaf)

Är en efterlängtad graviditet efter många års försök, räkan blev till genom vår andra IVF <3

Jag är väldigt gravid. Sjukt illamående men fick lergiga utskrivet som peppar peppar funkar. Trög i magen och supertrött!

• Bomerang

Bell13:
    Man kan visst blöda vid svamp, slemhinnorna blir svullna och skörare. Det är ju inte bara i livmodern du har blod;)
    Vi har 23 mil till IVfkliniken så vid akuta fall är det inte aktuellt att åka dit.

Här är en bild på våra små tvillingar v 9+1

(dålig maskin)

Vid VUL 6+6 syntes bara ett pyttefoster så det var en glad överraskning:D

Nytt UL om en vecka, längtar men är lika nervös varje gång.

BF 15 April
  • Bomerang

Tyckte med det var läskigt men tydligen händer det. Nu ska svampen vara borta :)

Jag är i vecka 11. Har haft ett helvete med alla möjliga symtom. Mitt illamående började redan 5 dagar efter insättning , och har hållt i sig. Testat postafen , lergigan och nu tar jag pimperan. Tröttheten ska vi inte tala om:( hoppas det lugnar sig i 4 månaden!

• Bomerang

Har ni några tips på vad för mat som är lätt att behålla? Just nu lever jag på yoghurt och ostmackor :/ inget annat är gott eller ser aptitligt ut:(

• Bomerang

Ja jag har också bara gjort när det behövts. Första tidiga gjordes hos BM gratis och andra på akuten så det kostar som ett vanligt läkarbesök. Får jag inte ett UL till innan vecka 18 kommer jag nog gå på ett privat ul för jag är så orolig och behöver se dom :( den ena tvillingen var en cm mindre än den andra men den har troligtvis fäst senare och låg mer ihopkrupen och sov lugnt medan den andra var en liten ligist :)

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)