En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Nån mer än jag som är STENHÅRD i magen =(
Tips på vad jag kan göra?
Jag är också rätt hård i magen men har hittills iaf kunnat gå på toaletten utan större problem som tur är.
Nån mer än jag som är STENHÅRD i magen =(
Tips på vad jag kan göra?
Drömde en mardröm precis innan jag vaknade i morse, ultraljudet visade ännu ett MA. Långsammaste dagen någonsin eftersom jag hade inte hade tid till gyn förrän på eftermiddagen.
Men titta vem som fanns kvar därinne! :D
19,4 mm stor och hjärtat slog. 8+3 enligt bm.
Det är rätt mkt som händer för mig i höst - gravid, ska på anställningsintervju för ev nytt jobb och trolig flytt till Norge under en period. När jag berättade det för min kompis sa hon "Du FÅR inte stressa, du måste ta det lugnt nu". För mig är ju detta positiv stress - jag ser fram emot allt detta och har ingen direkt fysisk stress i vardagen. Men när hon säger så blir jag ju lite orolig - kan även positiv stress påverka fostret eller leda till missfall? Jag kan ju samtidigt inte sluta leva för att jag är gravid. Ponera att jag struntar i att flytta och gå på anställningsintervju bara för att jag ska ta det lugnt då jag är gravid och så får jag missfall iaf. Hur roligt känns det då att ha lagt sitt övriga liv på sparlåga? Hur ska man tänka? Samtidigt är ju barnet det absolut viktigaste i allt detta - det är ju nr 1.
Verkar bara vara från datorn man måste välja namn eller anonym för jag kan bara skriva som mig själv iaf från telefonen.
Jag skriver enbart från mobilen och måste välja här med, glömmer jag så blir det anonymt automatiskt :P
Måste bara få det ur mig, men idag känns allt bara fel med magen.
Det känns som om nåt inte är som det ska....
Hoppas på att jag bara är trött och har fel.
Är det någon mer än jag som kallsvettas på nätterna? Har gjort det två nätter i rad nu och första var jag riktigt dyblöt, andra inte lika farligt.
Första dagen med hårsnodd i byxorna. Bästa beslutet någonsin! Kunde ha mina vanliga jobbyxor rätt så länge mha en hårsnodd och lite längre toppar när jag väntade dottern och hoppas på samma sak denna gång. Så skönt att det inte sitter åt lika mycket runt midjan.