Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Astilbe skrev 2014-08-28 10:35:31 följande:

Jag blir också yr emellanåt men bara när jag reser mig upp snabbt. Är även illamående men bara på en åksjukenivå, men nog så störigt ändå. Tyvärr så är mitt enda trick mot illamåendet att äta... Så får se när jag vågar ställa mig på vågen... smile5.gif

Jag äter också vid illamående men jag äter grönsaker. Förra graviditeten gick jag upp 17 kg och vill hålla mig på max 12 kg den här gången.

Äter rätt små portioner då jag inte får i mig så mycket åt gången.

Har även lergigan mot illamåendet och de hjälper lite grann faktiskt
  • Bell13
    Elisebet skrev 2014-08-28 10:43:58 följande:

Härligt! Jag är med!
    Vilka veckor är ni i nu? Jag är i v 7. Känns sagolikt underbart. Vi kämpade i 15 månader för denna graviditet. Det är vårt andra barn.

Jag går in i v 10 i morgon, vi har försökt i två år så det här är efterlängtat. Var på ultraljud i måndags och såg vårt blivande barn, helt fantastiskt
  • Bell13

Är det någon som har testat clearblues grej mot illamående?

• Bell13

Är det någon som har testat clearblues grej mot illamående?

• Bell13
    kiwifågel skrev 2014-08-28 18:18:29 följande:

Drömde en mardröm precis innan jag vaknade i morse, ultraljudet visade ännu ett MA. Långsammaste dagen någonsin eftersom jag hade inte hade tid till gyn förrän på eftermiddagen.
    Men titta vem som fanns kvar därinne! :D 
    19,4 mm stor och hjärtat slog. 8+3 enligt bm.

Så underbart att se. Min baby var 17.3 mm och hon daterade mig till 8+2 i måndags.
  • Bell13
    DiplomatiskaJag skrev 2014-08-29 17:20:53 följande:

i måndags var jag på tidigt ul och fick se ett hjärta slå :) var så sjukt nervös innan så att jag var illamående. Blev tillbakaflyttad 5 dagar så inte lika långt gången som jag trodde.

Nu vill jag att vecka 12 ska komma så jag kan bli officiell :)

Grattis till det tickande hjärtat :) jag längtar också till mitten av september när vi ska berätta den glada nyheten
  • Bell13
    alhi skrev 2014-08-30 08:54:19 följande:

Hoppar in här jag också! Har illamåendet från helvetet. Nytt UL på Tisdag för att se om tvilling 2 har fungerande hjärta. För er nya så gjorde jag VUL för en vecka sedan och läkaren såg två foster men en låg så illa till att vi inte kunde se hjärta.

Mycket oro inför tisdag.

såkandetgå
    Jag håller tummarna för tvilling nr 2
  • Bell13
    Sommarsnö skrev 2014-08-30 21:09:10 följande:

Någon mer som har dålig matlust? Jag mår inte direkt illa men ibland när jag äter får jag bara ner några tuggor och sedan är det stopp. Någon mer som har det så utan att må direkt illa?

Jag kan äta små portioner Max tio tuggor sedan är jag proppmätt, får vänta 10 min och sedan äta tio tuggor till. Blir så obehagligt mätt. Har inte direkt nån matlust men mår så illa om jag inte äter.
  • Bell13
    madde10 skrev 2014-08-31 17:55:43 följande:

Jag berättade för min 4 åring i v9. Nåt jag ångrar djupt då det var fel på bebisen och vi var tvugna att ta bort den. Sonen blev jätteledsen, för han hade sett fram emot att bli storebror. Han hade berättat för hella förskolan att han skulle bli storebror :) Nu ska vi vänta tills det börjar synas ordentligt innan vi berättar för honom. Mamma och pappa och syrran har jag berättat det för, är skönt att få lite stöd om något skulle hända.
    Är idag i v9, 8+0.

Précis så känner jag med. Mina döttrar är iofs 12 och 8 år gamla men de skulle bli förkrossade om det inte skulle bli nån bebis. Tänkte berätta för dem efter vi gjort kub
  • Bell13
    madde10 skrev 2014-08-31 17:55:43 följande:

Jag berättade för min 4 åring i v9. Nåt jag ångrar djupt då det var fel på bebisen och vi var tvugna att ta bort den. Sonen blev jätteledsen, för han hade sett fram emot att bli storebror. Han hade berättat för hella förskolan att han skulle bli storebror :) Nu ska vi vänta tills det börjar synas ordentligt innan vi berättar för honom. Mamma och pappa och syrran har jag berättat det för, är skönt att få lite stöd om något skulle hända.
    Är idag i v9, 8+0.

Upptäckte ni i v 9 att det var fel på fostret eller kom det fram senare?
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)