Inlägg från: Miss Zino |Visa alla inlägg
  • Miss Zino

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Hoppar in här jag ockdå :)

22år och första barnet, går in i vecka 8 imorgon :)

• Miss Zino
    amandanS skrev 2014-11-15 22:19:03 följande:

Funderar på om halsbrännan orsakar magkatarr här, så ont uppe i magen. Äter och känner mig mätt direkt och ett illamående som kommer o går ihop med magontet :/ halsbrännan har inte varit nådig senaste dagarna..

Att det samtidigt då spänner i sidorna av magen och känner av foglossningen bak och ryggen gör det hela ganska jobbigt ikväll :(

Jag har haft ont mitt i magen, typ just under revbenen, och då misstänkte min BM magkatarr (har dock ej sura uppstötningar) och rekommenderade mig att köra en 10dagars kur på Omeprazol (finns receptfritt på apoteket), och det blev jättemycket bättre :) Står på burken att det är för tillfällig halsbränna och sura uppstötningar, så ett tips till dig kanske? :)
  • Miss Zino
    En liten fråga till er i den här gruppen, när tycker ni att man ska berätta för sin chef att man är gravid?? Jobbar som tillfälligt extra och har därför ingen uppsägning eller "skyldighet" att berätta för chefen att jag är gravid, kan lika gärna gå hem imorgon om jag vill det, om ni förstår hur jag menar, men har ett schema som jag jobbar efter. Det hör ju lite till god ton att ge chefen tid att hitta en ersättare, så börjar nästan känna att jag måste berätta snart, men är samtidigt rädd att han byter ut mig mot någon "lämpligare" då han får veta att jag ändå inte kommer att jobba kvar! Hur hade ni gjort? Är i v25 nu och ingen har än så länge kunnat se att jag är gravid så länge jag inte bär tighta kläder... :)
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)