Inlägg från: tinifini |Visa alla inlägg
  • tinifini

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Hej, jag är ny här i gruppen, är i vecka 7+2 med en liten trea. Har en flicka-03 och en pojke-09. Mår illa nästan dygnet runt och har fått en vacker volang runt magen. Ska på VUL nästa vecka o tänkte att därefter kontaktar vi BM för inskrivning.

• tinifini

Hej, tänkte höra med er ang brösten, jag har haft jätteont i brösten, svullna och varma. Men över en natt så bara det försvann. Jag är jättenojig nu att det ska vara missfall på G. Mår fortf illa men lite bättre- har köpt seaband och dom funkar bra. Har även haft ont i ryggen- allra längst ner vid svanskotan och ut i skinkorna.. Känner ni igen det? Ska på VUL på måndag men fy vad nervös jag är.. Har haft mf tidigare i v 11.

• tinifini

Tack för era svar, känns lite lugnare Ja man borde verkligen njuta när man mår bättre, ska försöka sluta noja???? Ta hand om er nu flickor!

• tinifini

Idag fick vi se en liten plutt med tickande hjärta! Åh så härligt det kändes!

• tinifini

Hej, tror jag skrev något inlägg för längesen här i tråden, men hoppar gärna in igen.

Väntar nr tre, en pojke med BP 20/4. Har flicka-03 o pojke-09 sen tidigare. Gjorde min sista dag i skolan idag o ska nu bara göra ett par praktikdagar för att sedan invänta förlossning, pluggar till barnmorska passande nog;)

Visst är det spännande nu när vår månad närmar sig?

• tinifini

Hur går det för er tjejer? Jag har varit vaken varje natt den senaste veckan pga förvärkar, men nu inatt undrar jag om det inte är på gång på riktigt. Har som mensvärk som mest känns i ryggen men även i magen i ljumskar. Hoppas det sätter igång nu, är superpeppad för att föda barn nu! BF 20/4.

Den här väntan alltså.. Olidlig!

• tinifini

Grattis till alla er som fått bebisar! Härligt! Och ni andra- kämpa på, snart har ni en liten i famnen!

Här gick vattnet igår morse, var inne på kontroll igår vid lunch o fick tid i förmiddags för induktion. Haft småvärkar under hela natten men jag har gått med förvärkar i flera månader så det har inte känts så speciellt.. Iaf, när vi kom till förlossningen nu i förmiddags så blev det mer regelbundet ca var 3-4 min o jag var öppen 3 cm så slipper induktion. Är ute o går i solskenet o har lite småont och ser fram emot fortsättningen. Bf på måndag. Och detta är tredje barnet

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)