Inlägg från: hfriborg |Visa alla inlägg
  • hfriborg

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Jag är 28 år och väntar 3:e barnet. Blev mamma redan som 18 åring till en liten flicka. Barn nr 2 kom i juni 2012. Så jag har en flicka på snart 10 år och en liten gosse på drygt 2 år. Bebis i magen förväntas anlända den 11 April:)

• hfriborg
    Krabban skrev 2014-09-08 09:18:05 följande:

Hej!

Jag är i v 6+6 idag och har haft bruna flytningar igår och idag och molvärk. Är  jätteorolig nu och ställer mig in på missfall. Vet att detta är en positiv tråd men hoppas på lite pepp härifrån. Någon mer som haft detta och som det gått bra för?

Jag har haft kraftiga blödningar i över 1 v. Har varit inne på VUL och fått konstaterat att det är ett blodkärl som brustit. Sköra slemhinnor hör till i tidiga graviditeten:) Och molvärken är säkert bara växtvärk:) 
  • hfriborg
    Mars12 skrev 2014-09-08 10:31:59 följande:

Verkar som många här börjar "få mage"... Har syns inget... Fler som det inte syns på?

Är i v10 nu... Fick iofs mage väldigt sent med första barnet.. V.19-20

Dem som "fått mage" redan är förmodligen inte gravid magar, utan är bara svullna.. bebisarna är fortf väldigt små och dem flesta har inte livmoder större än en apelsin.. Gravid magen borde därför inte synas tidigare än v 12. Själv ser jag ut som jag är gravid i v 20:p Men är endast mkt svullen, spec efter måltider. Är i v 10 nu:) 
  • hfriborg
    Josephine92 skrev 2014-09-08 21:47:56 följande:

Någon här som är ensamstående eller har varit med något barn?

Det verkar luta mot att det slutar så för min del, men var ju och såg den lilla för en vecka sen så skulle aldrig tänka mig att göra abort

abort

Förstår självklart att det blir hur tufft som helst men görbart?

Jag var 18 år gammal när jag fick min dotter. När hon var 3 månader gammal träffade hennes pappa en ny tjej och tog helt avstånd från både mig och dottern! Levde ensam med dottern i 6 år. Det gick hur bra som helst trots att jag varit väldigt ung. Tråkigt om du blir lämnad ensam:( Men jag är övertygad om att du kommer klara det galant!!! :)
  • hfriborg

Ett tips till alla er som är rädda att allt inte är ok med bebis. För att slippa ringa BM och gyn för att kolla hjärtljud och göra UL. Jag var inne på teknik magasinet för en v sen och köpte en egen hjärtljudsmonitor av märket Caremaxx!! Den är verkligen helt fantastisk! Har kunnat lyssna på lilla bebis i en vecka precis när jag vill för endast 399:- Prova den tjejer!! Den är sååå värd pengarna! (funkar från v 12)

• hfriborg
     En doppler ger ifrån sig ofarliga ljudvågor som detekterar ändringen i det ofödda barnets blodomlopp. ändringen konverteras sedan till ljud som hörs ur apparaten. Detta är alltså inte skadligt för barnet!!! Sen behöver man inte sitta med den flera timmar var dag  och lyssna.. Jag tänker ta fram den ca 14e dag bara för att det är mysigt att lyssna på bebis. samt att syskonen tycker det är jätte kul att få lyssna på lillebror/lillasyster.  
  • hfriborg
    alhi skrev 2014-10-08 10:58:31 följande:

Är ni också inne i en sån där läskig period nu? Jag känner mig inte längre gravid. Svullnaden är borta och en minimal kula har uppenbarat sig. Jag mår strålande igen.

Tur att jag har UL idag. Behöver se lilla hen så att jag kan slappna av lite. Går in i v 15 idag. 

Vi ska köpa en mountain terrain eftersom vi vill ha en vagn för löpning. Vi har en bugaboo bee som vi kan ha mjuklift i när vi leker latteföräldrar. Bugaboomodellerna går inte att springa med ordentligt, har försökt.

Samma här.. Känner mig inte ett dugg gravid längre, mer än att brösten fortf är svullna och tröttheten sitter kvar.. Men magen har försvunnit:( för 2 v sen såg jag som jag va gravid i v 20 och nu är jag nästan helt platt på mornarna, känns väldigt konstigt:(
  • hfriborg

Jjousefajn 23 år bf 5/4 pojke

Sommarsnö 38 år bf 10/4 pojke 

ArdnasK 35 år bf 19/4 flicka

Linaslus 30 år bf 25/4 pojke 

Madelenb 28år bf 25/4 flicka 

S1528 27 år bf 27/4 flicka 

Ullin 38 år bf 28/4 - vet ej

Hfriborg 28 år bf 12/4 flicka

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)